Bandit 600, Motorblok bevestigings bout loskrijgen

hjboven

MF'er
21 jul 2008
48
0
Zo dan dacht ik even een paar valblokken op m'n Bandit te schroeven. En zoals altijd als je denkt iets "even" gaat het niet "even" duren. Ik zit al een tijd te klooien maar het wil niet.

Misschien kan een andere Bandit sleutelaar me een tip geven.

Het gaat om bout 3 uit de tekening van het handboek. Ik krijg met geen mogelijkheid een dop of ring op die moer. En een steeksleutel past ook maar met het begin van het bekkie.
Hoe krijg ik verdorie die moer van de bout?????

Volgens het handboek zit er zelfs een soort loctite tussen. Maar ik kan dat toch niet rood gloeiend gaan stoken dan verbrand de rubber bus.

Wie o wie weet hoe ik dat ding op een deftige manier los krijg?

Groet, Henk

full
 
Laatst bewerkt:
Voor goed passend gereedschap zorgen.


Ok tuurlijk :?

Dop Check, past niet geen ruimte voor aan de achterkant van de moer tegen het blok.
Ringsleutel, past niet weer geen ruimte.
Pijpsleutel, Is te lang. Daar waar de 3 staat op de tekening tussen
de moeren is maar iets van 5 cm.
Steeksleutel, niet genoeg ruimte..

Maar ja misschien zie ik iets over het hoofd. :/
 
Ik heb zelf geen bandit om te kijken maar ooit zijn deze bouten vast gezet met passend gereedschap, probeer een dop met een 1/4 aansluiting vaak hebben die een kleinere wanddikte.
 
Laatst bewerkt:
heb je al geprobeerd de bout los te draaien zonder de moer tegen te houden.....misschien schrikt ie ook los zonder hem tegen te houden, luchtsleutel wil ook nog wel eens werken
 
Zo dan dacht ik even een paar valblokken op m'n Bandit te schroeven. En zoals altijd als je denkt iets "even" gaat het niet "even" duren. Ik zit al een tijd te klooien maar het wil niet.

Misschien kan een andere Bandit sleutelaar me een tip geven.

Het gaat om bout 3 uit de tekening van het handboek. Ik krijg met geen mogelijkheid een dop of ring op die moer. En een steeksleutel past ook maar met het begin van het bekkie.
Hoe krijg ik verdorie die moer van de bout?????

Volgens het handboek zit er zelfs een soort loctite tussen. Maar ik kan dat toch niet rood gloeiend gaan stoken dan verbrand de rubber bus.

Wie o wie weet hoe ik dat ding op een deftige manier los krijg?

Groet, Henk

[afbeelding]

Je hebt de framebuis verwijderd die daar voor zit?
 
Als ik 't zo snel even bekijk op de bijgevoegde tekening: Wat gaat er gebeuren als je een schuivertje maakt en die valdop ergens achter blijft haken/grip krijgt?

Valdoppen zijn in deze vorm leuk als je vanuit stilstand omvalt maar niet als het gebeurd terwijl je nog behoorlijk wat snelheid hebt (dop breekt je frame in het meest ongunstige geval).

Beetje valdop/slideprotector grijpt in 't frame aan op 2 of meer punten waarbij de eigenlijke protector ook nog eens middels een breekbout op een eigen "frame" zit.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, nee ik bedoelde van de bevestigingsbout....... :)


Zoiets, dus?

2ears6u.jpg


Bevestiging zit in 't midden vast op 't frame en heeft steun middels een breekpen aan de linkerkant. Valdop/Slider zélf zit met een breekbout vast aan de rechterkant op dat extra frame.

En als je goed kijkt: Fiets heeft er toen al een keer gebruik van gemaakt :( Foto is gemaakt nét na een schuiver voordat er nieuwe onderdelen op gezet zijn (eigen fiets).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen bandit om te kijken maar ooit zijn deze bouten vast gezet met passend gereedschap, probeer een dop met een 1/4 aansluiting vaak hebben die een kleinere wanddikte.

Ik ga ff een dunnere dop zoeken misschien werkt het. Niet proberen betekent immers niet lukken.
 
De valdop zit op een eigen frameplaatje dat op 2 plaatsen aan het Frame zit en
de 3e plek is de Ophangingsbout voor het motorblok waar ik dus het losmaak probleempje mee heb.

Een normale beproefde oplossing dus. Ware het niet dat ik die fukking bout nog steeds niet los heb :(


Als ik 't zo snel even bekijk op de bijgevoegde tekening: Wat gaat er gebeuren als je een schuivertje maakt en die valdop ergens achter blijft haken/grip krijgt?

Valdoppen zijn in deze vorm leuk als je vanuit stilstand omvalt maar niet als het gebeurd terwijl je nog behoorlijk wat snelheid hebt (dop breekt je frame in het meest ongunstige geval).

Beetje valdop/slideprotector grijpt in 't frame aan op 2 of meer punten waarbij de eigenlijke protector ook nog eens middels een breekbout op een eigen "frame" zit.
 
Ja een plaatje van de website. Als het morgen licht is maak ik nog een foto.
Ondertussen ff opzoek naar een dunnere dop of ring.

Zou zou het er dus gemonteerd uit moeten zien. Maar de bestaande ophangingsbout die door de rubber bus loopt is dus het probleem.


Ook een echte foto?
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan