beschadigde schroeven carbs

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hoi mensen,

Een paar schroeven van de carb. bakjes zijn verrot,Iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen??
Ook nog weet iemand waar ik deze schroeven kan krijgen ?

thanks again..........
Robert
full
 
Als je 2 schroefjes van een vlotterbakje al niet op gevoel aan kan draaien (dus ook inbus) dan denk ik dat je beter je fiets weg kan brengen om het klusje te láten doen.
Overigens zaten er bij mijn FactoryPro-set inbus schroeven bij ter vervanging van de originele schroefjes......"voor de profssionele look" zeggen ze.......yeah right.
Anders is het een factory-setje, logies.....
 
Platte schroevendraair of kleine beiteltje gebruiken om ze los te kloppen.

5 seconden werk.
Vijf seconden geloof ik niet.
Net als vele andere tijdsaanduidingen op mf trouwens :)

Ik ben zelf niet van het kloppen, tikken of slaan tegen delen van een carb. Risico van doorschieten met schade elders is mij te groot.

Freezespray op de boutjes. (Grip)tangetje om te lossen, daarna met kruiskop er uit draaien en weggooien.
 
Ik ben zelf niet van het kloppen, tikken of slaan tegen delen van een carb. Risico van doorschieten met schade elders is mij te groot.

Zit wat in, al had ik persoonlijk eerst de juist bit erin getikt met een klein hamertje, en vervolgens een ratel op het bitje. Meestal is meer dan de helft van de boutkop nog onbeschadigd en geeft voldoende grip om hem los te draaien.
 
Vijf seconden geloof ik niet.
Net als vele andere tijdsaanduidingen op mf trouwens :)

Ik ben zelf niet van het kloppen, tikken of slaan tegen delen van een carb. Risico van doorschieten met schade elders is mij te groot.

Freezespray op de boutjes. (Grip)tangetje om te lossen, daarna met kruiskop er uit draaien en weggooien.

Valt wel mee, je moet de carburateur goed vasthouden (houten plank op de werkbank als steun bv).

Paar tikjes en de schroef lost.

Ik heb zo al verschillende schroeven gelost van vlotterbakken.

Beter allesinds dan beginnen uitboren,griptang,moer oplassen ( :? ),...
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee, je moet de carburateur goed vasthouden (houten plank op de werkbank als steun bv).

Paar tikjes en de schroef lost.

Ik heb zo al verschillende schroeven gelost van vlotterbakken.

Beter allesinds dan beginnen uitboren,griptang,moer oplassen ( :? ),...

En dat allemaal in vijf seconden?
 
Valt wel mee, je moet de carburateur goed vasthouden (houten plank op de werkbank als steun bv).

Paar tikjes en de schroef lost.

Ik heb zo al verschillende schroeven gelost van vlotterbakken.

Beter allesinds dan beginnen uitboren,griptang,moer oplassen ( :? ),...
Waarom is lostikken met een beitel beter dan losdrsaaien met een griptang?
Ik denk dat met de tang het risico op scheuren veel kleienr is dan met een beitel.
 
Waarom is lostikken met een beitel beter dan losdrsaaien met een griptang?
Ik denk dat met de tang het risico op scheuren veel kleienr is dan met een beitel.

der zijn hier nog die deze tip hebben gegevens en dit is dan ook de makkelijkste manier...Waarom prutsen met boren, gleuf slijpen en risico op slijpsel in de carb als je met een gewone domme tang die schroefjes direct los hebt...
 
Wist niet dat die schroefjes ook JIS waren.. weer wat geleerd :). Dacht dat die schroefjes alleen op de rempotjes zaten :+. Omruilen met torx of inbus zou ook mijn voorkeur hebben.

ligt het aan mij of zijn ze ook niet gewoon heel erg zacht?
 
der zijn hier nog die deze tip hebben gegevens en dit is dan ook de makkelijkste manier...Waarom prutsen met boren, gleuf slijpen en risico op slijpsel in de carb als je met een gewone domme tang die schroefjes direct los hebt...

Zijn vaak mensen die nog nooit een fatsoenlijke tang hebben gebruikt. Met een kijkshop tang kom je niet zo ver in deze situatie. Met een nutbuster tang daarentegen.. :)
 
Waarom is lostikken met een beitel beter dan losdrsaaien met een griptang?
Ik denk dat met de tang het risico op scheuren veel kleienr is dan met een beitel.

Ik vindt dat makkelijker, kan ook lukken maar die schroefjes zijn maar een paar mm hoog.

Risico op losschieten met de griptang vol op de vlotterbak of beschadigen van de vlotternbak is er dan wel.

Uw eerste tip lijkt me dan nog beter, proberen losdraaien met een vlechttang.
 
Ik gebruik vaak een griptang, vice grip. Een kleine dan wel, dat lukt altijd goed.

ja klinkt aannemelijk maar kan er zo rot bij

Begin met inspuiten met echte kruipolie als imal. Liever geen WD40

Als je er een gleuf in maakt. Kan je wellicht hem los draaien met en grote platte schroevendraaier. Probeer dan de gleuf zo passend als mogelijk te maken.

Kruipolie heb en gebruik ik vaak,maar ik zou niet weten hoe ik die gleuf moet maken eigenlijk misschien een vijl??dremel heb ik niet

~
makkie, die schroeven kan je toch niet meer gebruiken, dus de makkelijkste en trefzekerste methode is:

1. kopje er af boren ( boortje 6mm )
2. nieuwe schroefjes kopen
3. een J.I.S. schroevendraaier kopen om de nieuwe schroefjes er in te zetten.

ja ik ga er zeker wat betere schroeven in zetten
wauw dat boren durf ik geloof ik niet, hahahaha.....oeps

Knijptang op de buitenkant,goed knijpen,zodat ie niet weg/los schiet,en dan een tikje los,rest gaat makkelijk.Makkelijker/sneller als boren,en in dit geval makkelijker dan griptang.Die ronde kopjes schiet een griptang makkelijk af.

ok bedankt

Gleufje maken met Dremel, passend voor een grote platte schroevendraaier. En als je de schroeven er uit hebt, doe jezelf dan een plezier...... en draai er dan gewoon inbus boutjes in.

Gr. Bjorn
ik heb geen dremel(ik heb eigenlijk alleen maar hobby bob gereedschap)

Mis een beetje de slagschroevendraaier en de linkse tap
Ja daar had een maat het ook over,die tap vooral

En daarna niet moeilijk doen met nieuwe schroefjes regelen maar gewoon vastzetten met vloeibare pakking en purschuim.
huh meen je dat??????

Vijf seconden geloof ik niet.
Net als vele andere tijdsaanduidingen op mf trouwens :)

Ik ben zelf niet van het kloppen, tikken of slaan tegen delen van een carb. Risico van doorschieten met schade elders is mij te groot.

Freezespray op de boutjes. (Grip)tangetje om te lossen, daarna met kruiskop er uit draaien en weggooien.

wat doet die spray dan(behalve vriezen) snap het even niet

ok super bedankt mensen helemaal te gek, wauw zoveel hulp voor een voor jullie vreemde!!!
Als ik het zo lees moet ik dus of:een hele goede "vlecht tang''
''grip tang''
dremel''
evt een lasapparaat om er een bout op te lassen
iets van freezespray
shit, mensen dit zijn allemaal dingen die ik geloof ik niet zo goed ga durven,
zal me deze week erop voor bereiden 1 van deze dingen te gaan doen

ik heb alles aandachtig gelezen excuses als ik iemand niet geciteerd heb

groet
Robert
 
ja klinkt aannemelijk maar kan er zo rot bijKruipolie heb en gebruik ik vaak,maar ik zou niet weten hoe ik die gleuf moet maken eigenlijk misschien een vijl??dremel heb ik niet

\
makkie, die schroeven kan je toch niet meer gebruiken, dus de makkelijkste en trefzekerste methode is:

1. kopje er af boren ( boortje 6mm )
2. nieuwe schroefjes kopen
3. een J.I.S. schroevendraaier kopen om de nieuwe schroefjes er in te zetten.

ja ik ga er zeker wat betere schroeven in zetten
wauw dat boren durf ik geloof ik niet, hahahaha.....oepsok bedanktik heb geen dremel(ik heb eigenlijk alleen maar hobby bob gereedschap)Ja daar had een maat het ook over,die tap vooralhuh meen je dat??????wat doet die spray dan(behalve vriezen) snap het even niet

ok super bedankt mensen helemaal te gek, wauw zoveel hulp voor een voor jullie vreemde!!!
Als ik het zo lees moet ik dus of:een hele goede "vlecht tang''
''grip tang''
dremel''
evt een lasapparaat om er een bout op te lassen
iets van freezespray
shit, mensen dit zijn allemaal dingen die ik geloof ik niet zo goed ga durven,
zal me deze week erop voor bereiden 1 van deze dingen te gaan doen

ik heb alles aandachtig gelezen excuses als ik iemand niet geciteerd heb

groet
Robert
Het is kruipolie+ 140 grd spray.

Koude doet boutje licht krimpen, dat zou het lossen makkelijker moeten maken.
 
Ik vindt dat makkelijker, kan ook lukken maar die schroefjes zijn maar een paar mm hoog.

Risico op losschieten met de griptang vol op de vlotterbak of beschadigen van de vlotternbak is er dan wel.
Dan moet je voortaan gereedschap gewoon laten liggen in de kar.

Als jij echt denkt dat tikken met een drevel, centerpons, of andere gereedschappen die er niet voor zijn bedoeld, op een carb die los op een plakje ligt (met een hamertje) minder risico is dan een tang direct op het kopje.... :/

Ik denk dat jij veel sloopt :Y
Uw eerste tip lijkt me dan nog beter, proberen losdraaien met een vlechttang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan