beschadigde schroeven carbs

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hoi mensen,

Een paar schroeven van de carb. bakjes zijn verrot,Iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen??
Ook nog weet iemand waar ik deze schroeven kan krijgen ?

thanks again..........
Robert
full
 
Z.g.n. moniertang (ook wel vlechttang genoemd) maakt in feite 2 keepjes op de buitenkant van de kop waardoor je een iets groter losdraaimoment hebt. Werkt in 9 van de 10 gevallen goed als je maar ruimte hebt om de tang te plaatsen.
full



grtz,

Cees
 
Z.g.n. moniertang (ook wel vlechttang genoemd) maakt in feite 2 keepjes op de buitenkant van de kop waardoor je een iets groter losdraaimoment hebt. Werkt in 9 van de 10 gevallen goed als je maar ruimte hebt om de tang te plaatsen.[afbeelding]


grtz,

Cees

enige juiste manier...werkt in 99% van de gevallen, niet alleen bij deze maar ook bij carosserie schroeven, dolgedraaide imbus enz enz, je moment wordt gigantisch vergroot
 
Zelfde manier dus als met een kniptang. Moet je natuurlijk niet zo'n weggooi zwabbiebabbie ding uit de voordeelbak hebben maar een een goede knipex oid. Gaat dan net zo makkelijk.
 
Ik had precies hetzelfde probleem, kon er met ijzerzaag en dremeltje bij alle schroeven zo'n diepe gleuf in zagen of slijpen en vervolgens via een goed bitje icm met een klein rateltje, en het nodige beleid qua werken, leverde dat uitstekende resultaten. Ze zaten muurvast trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik had precies hetzelfde probleem, kon er met ijzerzaag en dremeltje bij alle schroeven zo'n diepe gleuf in zagen of slijpen en vervolgens via een goed bitje icm met een klein dopsleuteltje, en het nodige beleid qua werken, leverde dat uitstekende resultaten. Ze zaten muurvast trouwens.
... en dat in vijf seconden :}

:+
 
Ik had precies hetzelfde probleem, kon er met ijzerzaag en dremeltje bij alle schroeven zo'n diepe gleuf in zagen of slijpen en vervolgens via een goed bitje icm met een klein dopsleuteltje, en het nodige beleid qua werken, leverde dat uitstekende resultaten. Ze zaten muurvast trouwens.
Als je er meteen zaag bij kunt kan je r ook met een vlechttang bij.
Waarom dan gaan zagen?
 
Als je er meteen zaag bij kunt kan je r ook met een vlechttang bij.
Waarom dan gaan zagen?

Toch niet helemaal, met de zaag heel schuin kon je nog net uit het midden een snede zagen in de kop, een vlechttang was geen optie, die zou nog minder dan de helft omvatten. Bovendien ben ik niet zo van de tangen als het ook met meer beleid kan.
 
Laatst bewerkt:
Toch niet helemaal, met de zaag heel schuin kon je nog net uit het midden een snede zagen in de kop, een vlechttang was geen optie, die zou nog minder dan de helft omvatten. Bovendien ben ik niet zo van de tangen als het ook met meer beleid kan.
Je hebt gelijk.
Zagen is met meer beleid dan met een tang _O-
 
Weten we.

Boren is ALTIJD laatste redmiddel, zodra je gaat boren kun je alle andere opties vergeten. Bovendien een groot risico de boel te verneuken, zeker voor iemand die niet zo handig is.

Inderdaad gewoon de kop pakken met een kniptang, vlechttang of nijptang o.i.d., dan heb je zat grip om ze zo los te draaien.

en meestal is het ook maar even schrikken en je draait ze er bijna met je vingers uit.
 
Weten we.

Boren is ALTIJD laatste redmiddel, zodra je gaat boren kun je alle andere opties vergeten. Bovendien een groot risico de boel te verneuken, zeker voor iemand die niet zo handig is.

Inderdaad gewoon de kop pakken met een kniptang, vlechttang of nijptang o.i.d., dan heb je zat grip om ze zo los te draaien.

spuit elf :') :W

uitgefrotte kruiskopjes zijn de perfecte center voor een boor, ik doe het al jaren zo, en gaat altijd goed :) mooi zacht materiaal wat fijn verspaant.

Dat jij een "groot risico" ziet, zegt meer over jouw (on)kunde.. mijn opa zou ik het nog toevertrouwen om het zo te doen :)
 
Laatst bewerkt:
spuit elf :') :W

uitgefrotte kruiskopjes zijn de perfecte center voor een boor, ik doe het al jaren zo, en gaat altijd goed :) mooi zacht materiaal wat fijn verspaant.

Dat jij een "groot risico" ziet, zegt meer over jouw (on)kunde.. mijn opa zou ik het nog toevertrouwen om het zo te doen :)

Ik vind de verkeerde methode gebruiken meer onkunde, in de tijd dat jij je boor in de eerste zet heb ik er al 4 uit met een tang. De gemiddelde thuisklusser weet met uitboren een boel te verkloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan