Bestellen van onderdelen vanuit Amerika

S-Fury

Die hard MF'er
27 dec 2009
921
58
Ik wil binnenkort een motor gaan kopen(vt1300cx) met natuurlijk wat accessoires erop.
Nu zat ik de prijzen te vergelijken met Nederland en de US.

De onderdelen kosten in nederland 790,- maar in de US inclusief verzend maar exclusief import en btw 330 euro. Dus stel import en btw is +30% dan is nog steeds een verschil van flink wat euro'tjes..

Nu is het alleen zo dat de onderdelen (sissy bar/sissy kussentje/windscherm) in de status een ander nummer hebben.

Nu vroeg ik me dus af of het "normaal" is dat dezelfde onderdelen een ander nummer hebben omdat het misschien land gebonden is? Of zouden er toch kleine verschillen zijn, zoals bijvoorbeeld schroefdraad of afstanden tussen gaten?

Zou toch lullig zijn, als het allemaal straks net niet past... :)
 
Ik wil binnenkort een motor gaan kopen(vt1300cx) met natuurlijk wat accessoires erop.
Nu zat ik de prijzen te vergelijken met Nederland en de US.

De onderdelen kosten in nederland 790,- maar in de US inclusief verzend maar exclusief import en btw 330 euro. Dus stel import en btw is +30% dan is nog steeds een verschil van flink wat euro'tjes..

Nu is het alleen zo dat de onderdelen (sissy bar/sissy kussentje/windscherm) in de status een ander nummer hebben.

Nu vroeg ik me dus af of het "normaal" is dat dezelfde onderdelen een ander nummer hebben omdat het misschien land gebonden is? Of zouden er toch kleine verschillen zijn, zoals bijvoorbeeld schroefdraad of afstanden tussen gaten?

Zou toch lullig zijn, als het allemaal straks net niet past... :)
Ik geloof dat het 9/10x hetzelfde is, in de VS hebben sommige onderdelen (ook keurmerken, let hier op) een andere nummer. Maar dit weet ik niet zeker, so correct me if I'm wrong ;)
 
Vaak hebben onderdelen in de US andere onderdeelnummers omdat er bijvoorbeeld andere reflectoren opzitten. Afstanden en schroefverbindingen zijn gelijk. Motorfabrikanten zouden compleet gestoord zijn als ze met echt verschillende onderdelen zouden werken! Kostentechnisch is dat onmogelijk te verantwoorden!
 
Vaak hebben onderdelen in de US andere onderdeelnummers omdat er bijvoorbeeld andere reflectoren opzitten. Afstanden en schroefverbindingen zijn gelijk. Motorfabrikanten zouden compleet gestoord zijn als ze met echt verschillende onderdelen zouden werken! Kostentechnisch is dat onmogelijk te verantwoorden!
:^ Kan ook zijn dat ze net een iets andere spec hebben dus iets ander leer etc..
 
Toch is heeeeeeeeeel veel hetzelfde hoor.

En contact met de verkopende partij is vandaag de dag niet echt lastig meer.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad, wat dit betreft. Nu onderweg: lagers voor de Harley, inclusief verzending 50% van de kosten hier.
 
Enigste waar ik goed op zou letten zijn de onderdelen waar andere wetgevingen voor staan, zoals koplampen.
In Amerika is alleen een gewone H4/H7 lamp genoeg, hier moet er ook verplicht een stadslichtje in zitten.

Verder spreekt het natuurlijk voor zich dat er in Amerika bepaalde modellen worden gevoerd die wij hier niet kennen, en vice versa, maar voor de rest zijn de verschillen minimalistisch.
 
Als je goed opgeeft welke motor je hebt sturen ze je de goede spullen.
Import en btw?? Tot nu toe 1 keer "pech" gehad. Moest vandaag 35 euro betalen voor btw en inklaring. Sla ik dat om over alles wat ik tot nu toe binnen gekregen heb zit ik op 2 euro per artikel.

Maar idd scheelt echt veel. Dat winkeliers moeten verdienen snap ik, maar soms is het 250% of meer. Dan wacht ik wel ff op de post.
Loop je tegen vrij hoge verzendkosten aan, kijk dan eens op de usps site. Daar staan de werkelijke verzendtarieven.
Is het te gortig dan is er een site waar je een postbus kan krijgen (tegen een minimale betaling) daar versturen ze het dan naar jou tegen de werkelijke verzendkosten.
Kan de moeite waard zijn.
Ik heb 1 bestelling gecancelled omdat die grappenmaker gewoon de verzendkosten per artikel optelde. Werkelijke verzendkosten hadden ff 12 dollar geweest, hij wilde 72 hebben.
Opletten dus.
Of als je wat bestellen wilt ff checken of je misschien samen kan doen met verzenden. Deel je de verzendkosten.
 
Bedankt voor de tips!

Ik ga morgenochtend naar de honda dealer, kijken of hij het aanbod vanuit amerika kan matchen. Zo niet dan mag hij de spullen monteren en winst genereren over de manuren. Win win voor beide partijen :)
 
Als je zelf spullen uit de VS wilt halen zou je eens met Hans en Bianca contact kunnen opnemen.
Goede ervaring mee.
link

Dit zal vast een goede zaak zijn, ik heb er geen ervaring mee. Maar als ik de tekst op de website goed begrijp rekenen ze 15 dollar (handling!) voor het versturen van een pakje. Die 15 dollar is dus voor hun arbeid, dat komt dus bovenop de kosten van het versturen door de post. Reken even mee. Stel dat het versturen van een pakje binnen de USA 5 dollar kost. De verzending naar Nederland 25 dollar. Dan betaal je via deze methode dus bij elkaar 45 dollar. En als je zelf een beetje uitkijkt en het direct via de post laat komen betaal je maar 25 dollar. Wat is dan je voordeel om het via dit bedrijf te doen?
 
Dit zal vast een goede zaak zijn, ik heb er geen ervaring mee. Maar als ik de tekst op de website goed begrijp rekenen ze 15 dollar (handling!) voor het versturen van een pakje. Die 15 dollar is dus voor hun arbeid, dat komt dus bovenop de kosten van het versturen door de post. Reken even mee. Stel dat het versturen van een pakje binnen de USA 5 dollar kost. De verzending naar Nederland 25 dollar. Dan betaal je via deze methode dus bij elkaar 45 dollar. En als je zelf een beetje uitkijkt en het direct via de post laat komen betaal je maar 25 dollar. Wat is dan je voordeel om het via dit bedrijf te doen?
Als een bedrijf niet naar nederland wil verzenden is het wel een goede oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan