BMW Noord Amerika stopt verkoopt van BMW motoren tijdelijk. edit: Verkoop hervat per 2okt.

Following a recent quality analysis, BMW is pursuing measures to further evaluate the material used in a component of its motorcycle evaporative system, which may not have been produced to material specifications.

gevalletje sjoemel software achtig
 
Following a recent quality analysis, BMW is pursuing measures to further evaluate the material used in a component of its motorcycle evaporative system, which may not have been produced to material specifications.

gevalletje sjoemel software achtig
Of gewoon de wereldberoemde BMW kwaliteit.......... is het nog niet stuk, dan gaat het binnenkort wel stuk.
 
Het zou niets te maken hebben met veiligheid.. dus is een emissie ding.
 
Het niet verkopen is "temporary, voluntary stop-sale for all new and pre-owned BMW motorcycle models in dealer inventory"
Dus tijdelijk en vrijwillig en betreft motoren die bij een dealer staan.
 
Het niet verkopen is "temporary, voluntary stop-sale for all new and pre-owned BMW motorcycle models in dealer inventory"
Dus tijdelijk en vrijwillig en betreft motoren die bij een dealer staan.
Terugroep, modificatie en serviceacties zijn bij BMW altijd "vijwillig".......

Of na "intensieve kwaliteitscontroles"........ jaja.
 
Dit staat nu op nieuwsmotor.nl:
BMW Motorrad heeft per direct de verkoop van alle nieuwe en gebruikte BMW motoren in Noord-Amerika stilgelegd, wegens de mogelijkheid dat het zogenaamde EVAP ontluchtingssysteem niet (goed) werkt. Dit ontluchtingssysteem vangt de overtollige brandstofdampen van de benzinetank op en leidt deze via een klein reservoir en een aantal leidingen/slangen naar het motorblok, zodat ze daar alsnog kunnen worden verbrand. Dit systeem is in de USA en Canada al sinds de jaren ’70 verplicht in alle auto’s en motorfietsen.

Het systeem is dus verplicht in Amerika, maar kan mij dus voorstellen dat dit in de rest van de wereld niet gemonteerd is en dus ook geen probleem oplevert....
Correct me if i'm wrong ;)
 
Zit ook op Nederlandse modellen gemonteerd voor dezelfde reden. Bij mijn motor wel iig.
 
BMW-Motorrad-EVAP-8b1420e1.webp

Zou dan om nummertje 14 gaan gok ik, koolfilter?
 
Elk zichzelf respecterend bedrijf doet aan regelmatige kwaliteitscontroles. Zowel op inkomende onderdelen (vooraf) als op complete producten. Dat laatste doe je normaalgesproken snel (end-of-line test), om te kijken of ie goed in elkaar geschroefd is. Tot slot pak je ook regelmatig een compleet product wat je voor langere tijd gaat testen, om problemen te vinden die je niet zo 1-2-3 tegenkomt of een beetje slijtage nodig hebben om naar boven te komen.

Als je in die laatste dus een issue vind, kan het al te laat zijn en staat het spul al bij de dealer. Vervolgens heb je nu een N=1 failure, en moet je onderzoeken of je extreem veel pech/geluk hebt gehad dat nu net die ene die jij in test hebt faalt, of dat je een structureel probleem hebt. Dat alles is een hoop werk, dus ja, dan komt t dus naar boven na 'intensieve kwaliteitscontroles'.

Zo'n grapje van de verkoopstop doen ze niet zomaar; je neemt zulke vergaande maatregelen alleen als je een probleem hebt met veiligheid of wettelijke limieten. Dat laatste lijkt hier het geval.

Voor het idee: waar ik werk pakken we X aantal producten per jaar, die vervolgens een jaar lang op de testbank gaan met een verzwaarde test. Kan dus zijn dat we na driekwart jaar iets vinden wat bij een klant pas na 2-4 jaar optreedt. Daarmee kunnen we evt actie ondernemen.
 
Laatst bewerkt:
Elk zichzelf respecterend bedrijf doet aan regelmatige kwaliteitscontroles. Zowel op inkomende onderdelen (vooraf) als op complete producten. Dat laatste doe je normaalgesproken snel (end-of-line test), om te kijken of ie goed in elkaar geschroefd is. Tot slot pak je ook regelmatig een compleet product wat je voor langere tijd gaat testen, om problemen te vinden die je niet zo 1-2-3 tegenkomt of een beetje slijtage nodig hebben om naar boven te komen.

Als je in die laatste dus een issue vind, kan het al te laat zijn en staat het spul al bij de dealer. Vervolgens heb je nu een N=1 failure, en moet je onderzoeken of je extreem veel pech/geluk hebt gehad dat nu net die ene die jij in test hebt faalt, of dat je een structureel probleem hebt. Dat alles is een hoop werk, dus ja, dan komt t dus naar boven na 'intensieve kwaliteitscontroles'.

Zo'n grapje van de verkoopstop doen ze niet zomaar; je neemt zulke vergaande maatregelen alleen als je een probleem hebt met veiligheid of wettelijke limieten. Dat laatste lijkt hier het geval.

Voor het idee: waar ik werk pakken we X aantal producten per jaar, die vervolgens een jaar lang op de testbank gaan met een verzwaarde test. Kan dus zijn dat we na driekwart jaar iets vinden wat bij een klant pas na 2-4 jaar optreedt. Daarmee kunnen we evt actie ondernemen.
De kwaliteitscontroles bij BMW bestaan vaak uit problemen die bij klanten ontstaan, soms met (bijna) fatale gevolgen.

De voorbeelden zijn legio, en een hoop proberen ze stil te houden. tegenwoordig is dan een stuk moeilijker vanwege meldingsplicht en het feit dat het online snel bekend wordt.
Als je veel met deze organisatie (hebt) gewerkt kun je heel veel praktijkvoorbeelden geven van enorme (gevaarlijke) blunders van dit merk en de dubieuze manier van "oplossen".

Ik snap en weet dat er bij ieder merk wel het een en ander fout gaat, maar de meesten nemen hun verantwoordelijkheid en komen niet met kulverhalen.
 
De kwaliteitscontroles bij BMW bestaan vaak uit problemen die bij klanten ontstaan, soms met (bijna) fatale gevolgen.
Nogal een statement om te maken en volgens mij complete onzin. Ik kan mij niet voorstellen dat BMW geen processen heeft in lijn met wat ik beschreef. Bij sommige type producten is het zelfs een wettelijke verplichting om dit soort checks te doen en ben je verplicht om gevaarlijke problemen te melden bij de juiste overheidsinstantie (in NL is dat NVWA of RDW bijv). Die instantie kijkt vervolgens mee en heeft behoorlijk wat te zeggen over de vervolgactie.

Dat je ook kijkt naar wat de klantenklachten zijn lijkt me ook logisch. In mijn eigen productgebied bekijken we ook álle (potentieel)gevaarlijke klachten van klanten zeer kritisch. Die ga je vervolgens ook niet aan de grote klok hangen, tenzij de gebruikers er zelf wat mee kunnen. 100% veilig en 100% betrouwbaar bestaat nu eenmaal niet.

De voorbeelden zijn legio, en een hoop proberen ze stil te houden. tegenwoordig is dan een stuk moeilijker vanwege meldingsplicht en het feit dat het online snel bekend wordt.
Als je veel met deze organisatie (hebt) gewerkt kun je heel veel praktijkvoorbeelden geven van enorme (gevaarlijke) blunders van dit merk en de dubieuze manier van "oplossen".

Ik snap en weet dat er bij ieder merk wel het een en ander fout gaat, maar de meesten nemen hun verantwoordelijkheid en komen niet met kulverhalen.
Tsja, dit weet/ken ik allemaal niet. In zn algemeenheid wil je als bedrijf natuurlijk het narratief in hand houden. Uiteindelijk zijn ze zelf de experts van hun eigen producten en wil je niet dat anderen (al dan niet onterecht) paniek gaan zaaien over je producten.
 
Nogal een statement om te maken en volgens mij complete onzin. Ik kan mij niet voorstellen dat BMW geen processen heeft in lijn met wat ik beschreef. Bij sommige type producten is het zelfs een wettelijke verplichting om dit soort checks te doen en ben je verplicht om gevaarlijke problemen te melden bij de juiste overheidsinstantie (in NL is dat NVWA of RDW bijv). Die instantie kijkt vervolgens mee en heeft behoorlijk wat te zeggen over de vervolgactie.

Dat je ook kijkt naar wat de klantenklachten zijn lijkt me ook logisch. In mijn eigen productgebied bekijken we ook álle (potentieel)gevaarlijke klachten van klanten zeer kritisch. Die ga je vervolgens ook niet aan de grote klok hangen, tenzij de gebruikers er zelf wat mee kunnen. 100% veilig en 100% betrouwbaar bestaat nu eenmaal niet.


Tsja, dit weet/ken ik allemaal niet. In zn algemeenheid wil je als bedrijf natuurlijk het narratief in hand houden. Uiteindelijk zijn ze zelf de experts van hun eigen producten en wil je niet dat anderen (al dan niet onterecht) paniek gaan zaaien over je producten.
Ik ken genoeg praktijkvoorbeelden van dit "kwaliteitsmerk" die pas jaren later naar buiten zijn gekomen omdat er anders een hoop juridische problemen zouden komen.

Zeker met nieuwe modellen ben je bij BMW gewoon een proefkonijn. Maar de klanten geloven nog steeds blind in het kwaliteitsimago van het merk.... en accepteren het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan