bijna een hert omver gereden

Tom-R

MF veteraan
28 apr 2003
6.309
0
vrijdag een stukje sportief gereden, rent er ploteseling een hert de weg op vlak voor m,n motor. Ik reed op dat moment gelukkig net even rustig.
Het ging op een haar na goed. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik hem had geraakt ;(
 
vrijdag een stukje sportief gereden, rent er ploteseling een hert de weg op vlak voor m,n motor. Ik reed op dat moment gelukkig net even rustig.
Het ging op een haar na goed. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik hem had geraakt ;(
Had een clubgenoot van mij in Duitsland. Staat er een ree langs de kant van de weg, leek te blijven staan, maar stak toch plotseling over. Maatje kreeg 'm tussen voorwiel en motorblok en ging onderuit. Schade viel, mede omdat hij al anticiperend snelheid had teruggenomen, redelijk mee.
 
Ik gisteren tijdens VRO een verhaal aangehoord van een instructeur die met zijn motor dwars door een hert heen gereden is. Motor total-loss, hert in 2-en (!) en berijder helemaal onder de smurrie...
Had het verhaal al eens eerder gehoord, maar ging er toen vanuit dat het hert op e weg lag, hert stond echter gewoon rechtop.
Kan natuurlijk broodje aap (hert?) verhaal zijn... Lijkt me wel eigenlijk.
 
Ik gisteren tijdens VRO een verhaal aangehoord van een instructeur die met zijn motor dwars door een hert heen gereden is. Motor total-loss, hert in 2-en (!) en berijder helemaal onder de smurrie...
Had het verhaal al eens eerder gehoord, maar ging er toen vanuit dat het hert op e weg lag, hert stond echter gewoon rechtop.
Kan natuurlijk broodje aap (hert?) verhaal zijn... Lijkt me wel eigenlijk.
Lijkt me niet, heb hier al eerder (ook op MF) over gehoord.

Edit: gevonden! Reebok overleden (goed verhaal)
 
Laatst bewerkt:
Ik gisteren tijdens VRO een verhaal aangehoord van een instructeur die met zijn motor dwars door een hert heen gereden is. Motor total-loss, hert in 2-en (!) en berijder helemaal onder de smurrie...
Had het verhaal al eens eerder gehoord, maar ging er toen vanuit dat het hert op e weg lag, hert stond echter gewoon rechtop.
Kan natuurlijk broodje aap (hert?) verhaal zijn... Lijkt me wel eigenlijk.

moet je eens zoeken naar reebok. Zoiets is wel mogelijk. Je schept dat beest met een hoge snelheid en massa, daar kunnen diens ingewanden niet tegen ;)
 
Hmm, klinkt bekend! In '95 ook een reebok vrijwel middendoor gereden :(
Is niet prettig iig, ik reed er met een gangetje van 80/90 km/h in (Al remmend)=> stoppie IN de ree dus en ikke er voorover ervanaf ;(

Zie hier voor het resultaat,

full


Nb: Ree is door collega van me mee genomen, heb ik nog een biefstuk van tegoed :9
 
Gasterix > Dat verhaal hoorde ik ook jah.... geloof het wel hoor! ;)
Niet remmen gewoon door blijven rijden is de beste optie.
 
brrr als ik die schade zie `( . Ik heb veel geluk gehad
 
Mijn vriend had drie weken terug een haasje voor de auto, hij rende zo voor de auto langs maar op het laatste moment werd hij toch nog geraakt ;( ;(
 
als ik de schade zie van datongeluk met die reebok dan mag je wel blij zijn dat er geen herten los lopen in nederland, aan gezien een reebok rond de 20 kilo weegt en een volwassen hert toch wel meer dan 5 keer zoveel weegt en dan ook nog veel groter is.
 
Nou, hoeft geen flauwekul te zijn. Een toergenoot met moeders achterop kreeg met zo'n 140 km per uur een schaap voor het wiel. Links van de dijk de ene helft van het schaap, rechts de andere resten. Zelf gaven hij en duo-engel aan alsof ze over een verkeersdrempel reden. Wel veel ongevoeg tussen de kuip, wat bij de eerste de beste benzinepomp met hogedrukspuit snel verholpen werd. Schade: verbogen felsrandje van radiatorroostertje. Nooit geloofd als ik het niet zelf gezien had. Motto: kijk ook in de berm en als je wat voor je wielen krijgt: gas erop houden (behalve bij edelherten en andere viervoeters ter grootte van een rund).
 
Terug
Bovenaan Onderaan