Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
glk helpt aandeelhouders SHELL aan een winst:
Mhmm. Eerder 1:18 dus
Want ik had begrepen dat die LC niet tot het bovenste randje moet worden gevuld omdat het schakelen anders minder soepel gaat, dus nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Het suffe is dat ik voor mijn gevoel nog niet zo heel lang geleden het oliepeil gecontroleerd had en toen zag het plaatje er precies zo uit.... Dus tussen dat moment en Hemelvaart heb ik 150 ml olie verloren. Hele erge schrik heb ik er nou ook weer niet van, want gek veel is dat nou ook weer niet op 8.000 km.
Wat is de mening van de deskundigen over het target niveau olie i.v.m. die "natte" schakelbak??
Het verschil tussen min en max is toch 500 nl? Of is het bij de LC zoveel meer als bij de vorige 1200?
Nou... Vandaag eens gekeken, maar het zit bij een 2017 model dan blijkbaar toch weer anders:Overigens vind ik de accu in de R1200RS beduidend makkelijker bereikbaar dan de accu in de R11x0RS, daar zit ie onder de tank, bij de LC zit ie achter een driehoekig plastic kapje aan de zijkant. Kapje er af met een torx, dan friemel je zo het bakje waar de accu in zit naar voor en kan je er bij.
Wat mij opviel was het formaat van de accu, ik denk zomaar 1/3 lager dan normaal.
Bij verdere inspectie viel mij het gaatje in het blok op, waar lekkage van de waterpomp zichtbaar wordt:
[afbeelding]
Op de foto inmiddels schoon gemaakt, maar er zat een behoorlijke groene spray rond het gaatje
Hopelijk lost dit zichzelf op..
Als je de onderdelenlijst bekijkt, zou hier een zgn. schuimstof inzetstuk (nr.4) in moeten zitten.
[afbeelding]
Zit dat bij jullie erin?
De eerste LC fietsen hebben daar geen pijpje zitten, daarna is er een pijpje op gekomen en is de locatie naar onder de cilinder verplaatst, daarna is er eindelijk ook nog een slangetje op gekomen die weer naar onder de motor wegloopt.
Een beetje spray zou geen probleem moeten zijn, blijft het zich herhalen en is de hoeveelheid aanzienlijk is een bezoekje naar een dealer wel aan te raden ter inspectie.
Een pijpje, slangetje of filtertje kan ik niet gewaar worden, terwijl de RS toch net als die van far een model 2017 is.
Dat pijpje, zit dat in het gaatje en zou het kunnen zijn dat ik dat verloren ben?
Ik denk dat je hem inderdaad wellicht verloren bent. Vind het een beetje vreemd dat het "gaatje" op een andere plaats dan die bij die van mij.
Overigens als je de VIN nummer opgeeft op realoem.com, dan kunt je mogelijk zien of bij jouw fiets het gaatje op deze plaats hoort te zitten.
Zal het ook eens bij die van mij doen...
Roelof.
Volgens de gegevens is mijn RS gebouwd op 31-08-2016, dus week 35.Ik denk dat je hem inderdaad wellicht verloren bent. Vind het een beetje vreemd dat het "gaatje" op een andere plaats dan die bij die van mij.
Overigens als je de VIN nummer opgeeft op realoem.com, dan kunt je mogelijk zien of bij jouw fiets het gaatje op deze plaats hoort te zitten.
Zal het ook eens bij die van mij doen...
Roelof.
Bij verdere inspectie viel mij het gaatje in het blok op, waar lekkage van de waterpomp zichtbaar wordt:
Op de foto inmiddels schoon gemaakt, maar er zat een behoorlijke groene spray rond het gaatje
Hopelijk lost dit zichzelf op..