BMW Xmodellen: Xmoto-Xcountry-Xchallenge

Ah vandaar :-D
Leuk filmpje! Het komt in een filmpje alleen nooit echt over hoe steil het werkelijk is. Petje af dat je daar met zo'n zwaargewicht naar boven bent gereden!
 
Voor de liefhebber, ik heb nog een touratech bagage drager te koop voor de xmoto of challenge.
Vraagprijs 40 euro.

Ik heb wel interesse! Ben alleen benieuwd of het gaat passen met de knipperlichten die ergens daar gemonteerd zitten. Heb je misschien een paar foto's van hoe hij precies gemonteerd zit?
 
Zoals het er nu uit ziet word mijn xmoto maandag opgehaald door een Duitser.
Ik ben ook al wezen kijken bij zijn opvolger, het is geworden een ktm adventure 990 R.
Dus bij deze was gezellig in bijna het kleinste onderwerp van MF!
Groetjes
 
Jammer dat ie naar het buitenland gaat! Weer een X minder -O-

Ben wel benieuwd naar je Adventure, plaats je nog wat foto's als je hem hebt? Vind dat echt mooi spul 8-)
 
Yo, ik verkoop een hoop meuk voor X (komt van een Moto):



500,- voor alles tesamen

meer prentjes van het meeste spul op de bike:

Als je me mailt heb je me vast sneller te pakken, kom hier niet vaak.
 
Zie mail.
Ik laat de spullen aan mij voorbij gaan; het achterframe gaat niet passen icm met mijn kofferrek.
 
Hallo BMW lover!
Wat een prachtige ding de x challenge, het wordt mijn volgende motor als ik een kunt vinden :) ....Ik ben dus serieus aan het denken om mijn beide motoren te verkopen (Africa twin 750 en DR 350) maar misschien heeft iemand hier zin om zijn x challenge te ruilen tegen een prachtige (en unieke uitvoering) 750 Africa twin :) ???
Op deze link heb ik foto's van mijn AT geplaatst: Africa Twin 1995 reviseren
De Africa twin is een leuke motor maar te zwaar voor offroad rijden, vandaar mijn beslissing om de AT (en de Dr ook geloof ik) te verkopen en te vervangen met een 650 X challenge......
Als iemand interesse heeft dan hoor ik het graag!
:]
(p.s.: excuses voor mijn slechte Nederlands, ik ben inderdaad Fransman :$ !)...
 
Pascal, er staan twee xchallenges op marktplaats momenteel... misschien heeft een van die verkopers belang bij een AT?
 
Laatst bewerkt:
Dit is hem geworden!
25hpk05.jpg
 
Hier nog wat Spul liggen van de XChallenge.
Nwe. achtervelg Origineel 18 inch. goudkleurig

Motech zij/ valbeugels.

Airbox

schakel pookje

lagers keerringen oliefilters.

volle 4 ltr bussen Motul 15W50

en vast nog wel meer spul moet ik ff zoeken in de foto,s en opslag.

aju propje
 
Ik lees al een tijdje mee, maar is er iemand die wel eens een Boosterplug heeft gemonteerd op z'n Xc?
 
Niet de BP, maar wel de soortgelijke Recyclizer. Die claimt hetzelfde te doen voor een fractie van de prijs. Voor de paar tientjes die het ding mij heeft gekost vond ik het een leuke upgrade. De motor loopt net iets minder schraal wat de rijdbaarheid ten goede komt. :)
 
Ik was wel bekend met een aantal van die apparaten. De prijs hiervan verschilt onderling enorm.
Ikzelf heb nogal vaak last van een afslaande motor de eerste 3 kilometer, dus tot hij warm genoeg is.
Ook gebeurt het zeer vaak dat de stationairloop niet werkt. Dit los ik dan op door opnieuw te starten of de accu een tijdje los te halen.
Vorige week was mijn laatste redding de motorgarage die de foutcode wistte. Hierna liep hij weer als een zonnetje.
Dit was de druppel die mij in de richting van de Boosterplug duwde. Een Recyclizer zal ongetwijfeld hetzelfde doen en zal ik zeker over nadenken.
Bedankt voor de tip
 
Dat uitvallen als je tot stilstand komt gebeurt mij zelden moet ik zeggen, denk 2-3x voorgekomen in de twee jaar dat ik hem heb.
Toevallig is dat altijd als ik hem vanuit de verwarmde garage naar buiten rol in de kou en daarna direct ermee weg rijdt. Voor mn gevoel doet de motor dan zn startup check en denkt ie door de temperatuur van de motor (15-17graden ofzo) dat ie z'n mengsel daar op af moet stelllen. Vervolgens blijkt het buiten maar 5 graden en dan is ie van slag... Wanneer ik hem herstart snapt ie het vaak wel. Of 's ochtends eerst de motor tien minuten buiten zetten zodat de sensoren al wat kunnen afkoelen.

Ik rij meestal met goed weer maar als ik eens vroeg weg moet voor een weekendtrip laat ik hem tegenwoordig even wennen aan de kou. :)
Probeer het eens? En anders het mengsel foppen met dat weerstandje, ding van mij loopt er perfect mee en verbruikt nog steeds maar 1:20 à 1:25, afhankelijk van de rit.
 
Het volgen van de juiste startprocedure is belangrijk bij deze motoren. Sleutel omdraaien, wachten tot de lampjes uitgaan (eentje blijft er branden) en dan pas starten. Niet eerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan