BMW Xmodellen: Xmoto-Xcountry-Xchallenge

ik rij elke dag en de motor staat gewoon buiten. Opstartprocedures heb ik eerdere jaren wel eens uitgetest, maar zonder resultaat. Problemen beginnen, ongeacht de condities, op klokslag.
 
Goedendag , ik heb dit weekend een g650x moto aangeschaft en ben op zoek naar een set duo steunen kompleet, deze zitten er niet op en kan ze op het net nergens vinden.
Tevens een andere uitlaat want de originele hoor ik niet en word bloedheet, zal wel door de katalysator komen denk.
Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie, groet onno
 
Gefeliciteerd! Heb jij toevallig de motor gisteren opgehaald?
Ik zag gisteren een auto (Jeep-achtige auto) met een soort van fietsendrager achterop met daarop een X-Moto.

Over de uitlaat: Je kan ook de uitlaat open slijpen, de kat eruit halen en weer dicht lassen. Wordt de uitlaat stukken minder heet en het6 geluid wordt iets mooier. Zonder dat het asociaal wordt (wat het naar mijn idee al snel wordt).
 
ik rij elke dag en de motor staat gewoon buiten. Opstartprocedures heb ik eerdere jaren wel eens uitgetest, maar zonder resultaat. Problemen beginnen, ongeacht de condities, op klokslag.
Je zou het "Issue log" op advrider eens kunnen nalezen op een regenachtige zondagmiddag? Misschien staat de oplossing er tussen;
http://advrider.com/index.php?threads/bmw-g650x-issue-log-xcountry-xchallenge-xmoto.487473/

Nee dat was ik niet, maar betreft de uitlaat, als je daar de kat uithaald dan krijg ik denk een computer storing oid?
Proficiat met de nieuwe aanwinst! Foto'tje?
Het "de-catten" van de uitlaat is geen enkel probleem voor de computer.
De originele uitlaat wordt gloeiend heet in de zomer door die kat, dus ik kan je aanraden om de kat te verwijderen. Alternatief is om de originele uitlaat in z'n geheel te vervangen door een aftermarket exemplaar ;)
 
Super, bedankt voor de tip denk dat het een andere pijp word dan. Nu nog duo steps en dan kan de passagier ook eerijden zonder gekookt te worden.
 
Super, bedankt voor de tip denk dat het een andere pijp word dan. Nu nog duo steps en dan kan de passagier ook eerijden zonder gekookt te worden.
full
 
Heb er zelf handkappen, wheelstriping en soort nummerplaat sticker voorop gemaakt en tevens de taartschep kentekenplaat houder verbouwd .
 
Heb er zelf handkappen, wheelstriping en soort nummerplaat sticker voorop gemaakt en tevens de taartschep kentekenplaat houder verbouwd .

Dat ziet er goed uit! Dat nieuwe model KTM handkappen lijkt echt gemaakt voor de Xmoto 8-)
Heb je een detailfoto v/d kentekenplaathouder? Ben wel benieuwd naar je aanpassing!
Die sticker voorop vind ik ook netjes, heb je dat ergens laten snijden of kan jij heel secuur knippen? :)

@ PH_F4; Had je de stationair regeling al eens schoongemaakt? Daar staat veel over geschreven op advrider.
 
Stationair regeling is inderdaad wel eens een probleem. Echter ligt het niet aan het onderdeel zelf(had hier al aan gewerkt) Het ligt echt aan de aansturing hiervan.
Ik heb inmiddels ook een ReCyclizer geplaatst. Hier nog te weinig van gemerkt ondanks dat ik er elke dag op rij.
 
Ik kan aardig knippen en plakken dus inderdaad zelf gefreubeld inderdaad, betreft de kentekenplaat das ook simpel en je originele plaatverlichting en knippers gewoon herbruikt, kosten 0 euro
 
Stationair regeling is inderdaad wel eens een probleem. Echter ligt het niet aan het onderdeel zelf(had hier al aan gewerkt) Het ligt echt aan de aansturing hiervan.
Ik heb inmiddels ook een ReCyclizer geplaatst. Hier nog te weinig van gemerkt ondanks dat ik er elke dag op rij.

Hmm -O- ik moet zeggen dat ik het verschil subtiel vond, maar vond hem wel merkbaar iets "soepeler" oppakken en mooier lopen bij lagere toerentallen. Trek hem voor de gein weer eens los over een week? Kijken of je dan een achteruitgang merkt.

@ Ozcaferacer; complimenten voor de creativiteit, zowel v/d sticker als het spatbord *D
Ik heb je een PB'tje gestuurd.
 
Heb deze bmw xmoto 4 weken geleden gekocht in noordwijk.Is een nederlandse xmoto met abs en duosteunen, geleverd door motor Houtrust.Wil tzt sliders,handkappen,carterbeschermer en korte plaathouder monteren.

Dick
 
Mooie originele fiets Dick! 8-) Veel plezier ermee! :]

Kijk wel even naar de DOTcode van je banden. Die voorband zou nog weleens de eerste montage kunnen zijn... Toen ik mijn xmoto kocht in 2014 zaten er nog de eerste banden op uit 2006, was echt gevaarlijk hoe die het in de bocht opeens af lieten weten qua grip :X

Oh, en voor zowel Dick als Ozcaferacer; vervang je originele schakelpedaaltje of zorg dat je de stijve aluminium constructie verzwakt zodat er een "breekpunt" in zit. Het pedaaltje is namelijk zó stevig dat ie bij een val intact blijft. De uitgaande as van je versnellingsbak daarentegen breekt wel af. -O- Die kostbare reparatie is te voorkomen met een stalen pookje ;)
 
Deze week even een 8 mm gaatje in pedaal boren en het klopt dat de voorband dot code 4006 heeft,dus de eerste band.Zit nog aardig profiel op want heeft 9000 km gereden.De garage in noordwijk heeft een grote beurd gegeven en daar de achterband en accu bij vervangen.
 
Vandaag lekker 130 km op de teller erbij gezet, was dat tuf tuf geluid wel ff zat van de ori pijp dus heb er 8 gaten van 8 mm in geramd en ja klinkt nu een beetje als een motor ipv een electro bike.
( de gaten zijn overigens bijna niet te zien als je in de demper kijkt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan