Na een hele tijd zitten meelezen en dromen over een eigen superbike hier dan eindelijk m’n topic.
Zat te twijfelen tussen een GS1000 en een GSX1100. Allebei vette motoren die goed zijn om te bouwen voor de classic superbike racerij. Nadat ik m’n Honda VF750F al een tijdje te koop had staan eens achter een GSX aan gemaild met de vraag of een ruil niet iets was, en je gelooft het niet, dat was wat . Na een dag autorijden van Enschede naar een dorpje vlakbij Antwerpen was hij dan eindelijk van mij, een heuse Suzuki GSX1100E uit 1980!
Ik had al wat onderdelen verzameld afgelopen jaar. Een gelukje bij een lokale onderdelen handelaar leverde me een setje EPM wielen op in de volgende maken:
19x2.50 gemaakt in 04/81
18x3.50 gemaakt in 07/81
Een van de eerste dingen die ik besteld heb voor de GSX was een gouden stuurtje!
Toen ben ik bezig gegaan met de uitlaat. Hier zag, zoals te zien op de eerste foto, een erg lelijke demper op. Had zelf nog een dempertje liggen, maar huisgenoot Joostvdw (van die injectie GT ) had nog een Kerker uitlaat liggen van een GSXR750 uit 1990, dus na wat grappen dat het leuk zou zijn als die zou passen het gewoon geprobeerd. En wat schetste onze verbazing, het past, alleen de uitlaatflenzen moesten uitgeboord worden!
Bij aankoop zat er een stalen achterbrug in, terwijl in een 1100 toch echt een alu brug hoort. Deze er ook maar bij gekocht en meteen eens geprobeerd of het EPM wiel past, en ja, ook hier blijkt dat het meteen past, moet alleen nog een remankerplaat maken
Heb bij dezelfde onderdelen handelaar als waar ik de EPM velgen heb gekocht ook voor een zacht prijsje een Ducati Paso wrak kunnen kopen. Hiervan ga ik de voorvork, een Marzocchi M1R, en de remmen, Brembo P08’s, gebruiken voor op/in de GSX.
De bedoeling is om ooit in de toekomst te gaan racen, bijvoorbeeld in de duitse CSBK of hier in nederland bij de SAM, maar eerst maar zorgen dat hij goed rijdt, wat misschien nog wel een uitdaging wordt op m’n studenten budget
Als laatste een inspiratie plaatje, zoiets zat ik aan te denken:
Zat te twijfelen tussen een GS1000 en een GSX1100. Allebei vette motoren die goed zijn om te bouwen voor de classic superbike racerij. Nadat ik m’n Honda VF750F al een tijdje te koop had staan eens achter een GSX aan gemaild met de vraag of een ruil niet iets was, en je gelooft het niet, dat was wat . Na een dag autorijden van Enschede naar een dorpje vlakbij Antwerpen was hij dan eindelijk van mij, een heuse Suzuki GSX1100E uit 1980!
Ik had al wat onderdelen verzameld afgelopen jaar. Een gelukje bij een lokale onderdelen handelaar leverde me een setje EPM wielen op in de volgende maken:
19x2.50 gemaakt in 04/81
18x3.50 gemaakt in 07/81
Een van de eerste dingen die ik besteld heb voor de GSX was een gouden stuurtje!
Toen ben ik bezig gegaan met de uitlaat. Hier zag, zoals te zien op de eerste foto, een erg lelijke demper op. Had zelf nog een dempertje liggen, maar huisgenoot Joostvdw (van die injectie GT ) had nog een Kerker uitlaat liggen van een GSXR750 uit 1990, dus na wat grappen dat het leuk zou zijn als die zou passen het gewoon geprobeerd. En wat schetste onze verbazing, het past, alleen de uitlaatflenzen moesten uitgeboord worden!
Bij aankoop zat er een stalen achterbrug in, terwijl in een 1100 toch echt een alu brug hoort. Deze er ook maar bij gekocht en meteen eens geprobeerd of het EPM wiel past, en ja, ook hier blijkt dat het meteen past, moet alleen nog een remankerplaat maken
Heb bij dezelfde onderdelen handelaar als waar ik de EPM velgen heb gekocht ook voor een zacht prijsje een Ducati Paso wrak kunnen kopen. Hiervan ga ik de voorvork, een Marzocchi M1R, en de remmen, Brembo P08’s, gebruiken voor op/in de GSX.
De bedoeling is om ooit in de toekomst te gaan racen, bijvoorbeeld in de duitse CSBK of hier in nederland bij de SAM, maar eerst maar zorgen dat hij goed rijdt, wat misschien nog wel een uitdaging wordt op m’n studenten budget
Als laatste een inspiratie plaatje, zoiets zat ik aan te denken: