Brr, het waait door mijn mouwen!

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.916
1.100
Cranendonck
Gek probleem eigenlijk en in het verleden nooit last van gehad: Mijn beide jassen hebben mouwen die net wat te wijd zijn voor mijn dunne (Biafra) polsjes. In het verleden geen probleem want toen waren handschoenen nog van een fatsoenlijke lengte. Omdat die dingen nu eenmaal verslijten heb ik ze moeten vervangen. Ben er nu achter gekomen dat de winkels vol hangen met modieuze korte handschoenen. Dat zorgt er dus voor dat het nu heerlijk door mijn mouwen waait. In de middag best fijn (okselfris) maar 's-avonds al weer wat te fris. Uiteindelijk wel geslaagd voor winterhandschoenen via MP maar de all-seasons versie lukt maar niet.

Ik heb beide opties geprobeerd: handschoenen over de mouwen (was ik gewend) en onder de mouwen. Niets helpt! Het zit gewoon te los.

Heeft iemand al iets bedacht om zo'n opening op te vullen?

P.S. Ja, ik weet dat dit een ongelukkige dag is om zo'n onderwerp aan te snijden en ik zie al wat inkoppertjes aankomen :+
 
Misschien werkt het wel totaal niet, maar misschien zelf een lapje stof extra aan de handschoenen naaien.

Of... op maat laten maken? Zal vast wel ergens kunnenm
 
Helaas, van spinazie zwellen alleen mijn biceps op. Dat heeft wel het voordeel dat de wind alleen maar tot mijn bovenarmen in de jas kan doordringen.

Zelfde probleem bij 90 graden wassen, dan past de jas niet meer over mijn gespierde bovenlijf.
 
post-elastiek-crepe-naturel-nr-288.jpg
 
Tja, het is voor mij een bekend probleem.

Ik denk dat ik niet de kleinste maat handschoenen heb, op beurzen kan ik meestal niet slagen omdat wat ze daar verkopen te klein is. Maar vooral 's winters met vorst zijn goed afsluitende handschoenen wel zo prettig.

Okselfris ok, maar het hoeft niet met ijs. Ik kras nog steeds "ongeschikt" aan op het formulier voor de commando's.

Ik heb een setje winterhandschoenen kunnen redden. Ik vertroetel deze handschoenen angstvallig. Voor ieder winterseizoen eerst goed schoonmaken met zadelzeep. Daarna een paar dagen goed laten drogen en dan dik in het leervet.

Maar als deze heerlijke handschoenen ooit echt stuk gaan....


Misschien kan je een soort "mof" maken die je onder je handschoen schuift.

 
Laatst bewerkt:
Gaten vul je op met purschuim, en voor de zekerheid alles omwikkelen met ductape: zitten je handschoenen ook lekker stevig aan je mouwen vast, klaar.
 
Meer spinazie eten


De voedingsvoorlichting werkt hier ook al niet meer.

Van al dat konijnevoer wordt je niet dikker, spek moet je eten veel spek en dan flink wat bier erbij. Dan worden de dunne polsjes vanzelf wel dikker. (en wat andere lichaamsdelen ook :X )
 
@sav, ben blij dat ik in ieder geval niet alleen dit probleem heb. Heb al gedacht aan een soort polsbandjes zoals je wel eens bij sporters ziet.
Verder wel eens ooit een jas door een handige naaister laten voorzien van een soort manchetten aan de binnenzijde. Helaas lukt dat niet zo best bij een leren jas.

Bedankt voor de overige oplossingen maar ze lijken me zo definitief (PUR enzo). Voor die Rolexen zal ik eerst even naar de zwarte markt in Beverwijk moeten. Helaas zitten zulke lompe dingen ook al niet lekker om mijn polsjes. Misschien een dames-Rolex? |(

Valt me nog mee dat ik geen pols-training geadviseerd krijg. Heb ik ook al geprobeerd... })
 
Laatst bewerkt:
Die gele zijn me te kinky, die zwarte zijn wel een mogelijkheid. Alleen wat lastig in dagelijks gebruik. Eerst handschoenen aan en dan, met diezelfde handschoenen, de regen-overhandschoener er overheen frunniken. Natuurlijk wel lekker warm en droog.
 
De voedingsvoorlichting werkt hier ook al niet meer.

Van al dat konijnevoer wordt je niet dikker, spek moet je eten veel spek en dan flink wat bier erbij. Dan worden de dunne polsjes vanzelf wel dikker. (en wat andere lichaamsdelen ook :X )


Wat is er mis met spinazie? :(
 
Verder wel eens ooit een jas door een handige naaister laten voorzien van een soort manchetten aan de binnenzijde. Helaas lukt dat niet zo best bij een leren jas.
hoewel dit natuurlijk best een vermakelijk vrijdagtopic is, heb je de oplossing zelf al gegeven: er zijn zat kleermakers die voor een paar tientjes jouw leer kunnen voorzien van (stoffen) manchetten
 
Of je laat bij een naai atelier een extra klittenband afstel mogelijkheid in of op je mouw maken. Dan kun je de pols wijdte instellen op de soort handschoen die je aanhebt.
 
Gek probleem eigenlijk en in het verleden nooit last van gehad: Mijn beide jassen hebben mouwen die net wat te wijd zijn voor mijn dunne (Biafra) polsjes. In het verleden geen probleem want toen waren handschoenen nog van een fatsoenlijke lengte. Omdat

Er staat VTWIN, maar ik neem aan dat die VTWIN in een chopper ligt?

Want afgezien van mijn zomerse chopperhandschoenen hebben al mijn andere handschoenen gewoon verlengstukken die tot over/onder de mouw komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan