Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm... ik zou die van Andrezo toch overwegen, al ingereden met J. Costa...
Ik vond het inrijden een ellende.

Ja ik ben yellowfever72
 
ziet er goed uit andrezo.
alleen denk toch dat ik voor nieuw ga.

Nieuw kopen heb ik ook gedaan, maar weet dan wel zeker dat je hem minimaal 2 jaar houdt.
Bij mijn 2de beurt gevraagt wat er bij moest op een nieuwe exec (half jaar oud), 6000 euri dus kreeg ik bij inruil 6000 euro voor de mijne(exec kost nieuw 12000 eruo).
|( Wil dus zeggen binnen een half jaar bijna 1100 euro afgeschreven. |(
 
Dus van € 7.790,- ex rijklaar maken na een half jaar nog maar 6000 eurie dus is er een afschrijving van 1790 eurie :( dat is erg veel ;(
 
Nieuw kopen heb ik ook gedaan, maar weet dan wel zeker dat je hem minimaal 2 jaar houdt.
Bij mijn 2de beurt gevraagt wat er bij moest op een nieuwe exec (half jaar oud), 6000 euri dus kreeg ik bij inruil 6000 euro voor de mijne(exec kost nieuw 12000 eruo).
|( Wil dus zeggen binnen een half jaar bijna 1100 euro afgeschreven. |(

Even rekenen K9 nieuw 7790,-
Mijn K8 van sept te koop voor 5500,-(10 maand oud + nog 14 maand fabrieksgarantie)
Verschil 2290,- euri's. Is toch snel verdiend.
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg, waar hebben we het over. Op bijna elk nieuw ding schrijf je fors af, de eerste tijd na aankoop. Als ik vaak hoor wat mensen moeten(willen) bijleggen voor (weer) een nieuwe auto...

Natuurlijk is dat veel geld verknoeien in korte tijd, daar is vriend en vijand het toch wel over eens.
 
Kom op zeg, waar hebben we het over. Op bijna elk nieuw ding schrijf je fors af, de eerste tijd na aankoop. Als ik vaak hoor wat mensen moeten(willen) bijleggen voor (weer) een nieuwe auto...

Helemaal mee eens; op een nwe auto schrijf je dat meestal per maand af...
Voorbeeldje: vriend van mij kocht 15 maanden geleden een C70 twv €63000, krijgt daar nu €38000 voor terug: kijk, dat zijn heel andere afschrijvingsbedragen! 8-)

De dealer moet de motorscooter ook weer verkopen en kan natuurlijk niet te dicht bij de nwprijs gaan zitten dus juist de eerste 2 jaar schrijf je altijd het meest af, daarna ga het langzamer.
 
niet vergeten dat de k8 in belgie 6530€ en in nl 6490€ heeft gekost
fabriek korting en dealer korting ,heb ik mijn ook 5500E betaald
Model 2009 heeft ABS en bij suzuki kost het +/- 500€.
De motoren gaan brutto +/- 500€ per jaar omhoog.
dus van 2008 tot 2009 heb je brutto 1000€ verschil maar met een burgman met ABS.



le sage
 
dat is het hem ook. ik wil ook ABS.
en ik vind de nieuwe K9 echt een mooie kleur hebben. zwart met bruine zadel.
plus dat ik nu de kans heb om eindelijk eens iets nieuws te kopen. (auto of motor)

gr Arjan
 
Helemaal mee eens; op een nwe auto schrijf je dat meestal per maand af...
Voorbeeldje: vriend van mij kocht 15 maanden geleden een C70 twv €63000, krijgt daar nu €38000 voor terug: kijk, dat zijn heel andere afschrijvingsbedragen! 8-)
63000-38000=25000 euri's. Stel je had onlangs 25000 euro in een belegging zien verdampen....

|( |( |( |( |( |( |( |(

Maar dat is gelukkig niet zo....

Zeg , schat die nieuwe C80 dat lijkt me wel wat, niet?.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de Burgman 400 Z-edition uit 2008 standaard is uitgevoerd met ABS, of was dit een optie?
 
~
niet vergeten dat de k8 in belgie 6530€ en in nl 6490€ heeft gekost
fabriek korting en dealer korting ,heb ik mijn ook 5500E betaald
Model 2009 heeft ABS en bij suzuki kost het +/- 500€.
De motoren gaan brutto +/- 500€ per jaar omhoog.
dus van 2008 tot 2009 heb je brutto 1000€ verschil maar met een burgman met ABS.



Dan heb je het wel over de standaard uitvoering zonder rugsteun, handkappen en handvatverwarming.
 
zeker , de burgman 400 met handvat verwarming en achtersteun is de Z editie (winter).

en was in 2008 zonder abs . is nu pas sinds 2009


le sage
 
over 15 a 20 min is het zo ver. me eerste ervaring op een motorscooter.
gelukkig blijft het even droog hier. (buienradar)

ik zal zo zeggen hoe het geweest was.

Arjan
 
in één woord! "WHOW"

heerlijk zeg. was wel even wennen want dat sturen gaat echt zo licht. durfde nog niet echt vooraan te gaan staan bij het verkeerslicht :P

160 op de teller met wat wind was wel een rare ervaring.

heb stiekem me rondje woon/werk verkeer gereden.
heen ongeveer 1:29 rustig rijden.
terug ongeveer 1:22 heel erg vlot rijden (kan denk ik nog wel vlotter maar geen ervaring met de motor nog en oom agent zal ook niet blij zijn als ik 120 ga rijden waar 50 is toegestaan dwars door utrecht heen. heb trouwens wel nog een groen licht kunnen meepakken tijdens me terug reis. (die auto naast me niet, bij het vorige verkeerslicht. hahaha)

bij de dealer toch nog stiekem gevraagt of de zadel verwarming in het bruin leverbaar was. (sorry zzz misschien inmiddels nu wel) Maar helaas.

nu maar even goed gaan nadenken.

iemand trouwens goede of slechte ervaring met Arie Molenaar?

en ik reed door Vianen heen en zag een burgman 400 staan zilver. iemand van hier??

dit was het wel zo'n beetje.

Gr Arjan
 
in één woord! "WHOW"

heerlijk zeg. was wel even wennen want dat sturen gaat echt zo licht. durfde nog niet echt vooraan te gaan staan bij het verkeerslicht :P

160 op de teller met wat wind was wel een rare ervaring.

heb stiekem me rondje woon/werk verkeer gereden.
heen ongeveer 1:29 rustig rijden.
terug ongeveer 1:22 heel erg vlot rijden (kan denk ik nog wel vlotter maar geen ervaring met de motor nog en oom agent zal ook niet blij zijn als ik 120 ga rijden waar 50 is toegestaan dwars door utrecht heen. heb trouwens wel nog een groen licht kunnen meepakken tijdens me terug reis. (die auto naast me niet, bij het vorige verkeerslicht. hahaha)

bij de dealer toch nog stiekem gevraagt of de zadel verwarming in het bruin leverbaar was. (sorry zzz misschien inmiddels nu wel) Maar helaas.

nu maar even goed gaan nadenken.

iemand trouwens goede of slechte ervaring met Arie Molenaar?

en ik reed door Vianen heen en zag een burgman 400 staan zilver. iemand van hier??

dit was het wel zo'n beetje.

Gr Arjan
leuk dat het goed bevallen is!

Als je er een paar keer op gereden hebt dan gooi en smijt je hem overal voor het stoplicht en tussendoor.
Omdat het zwaartepunt zo laag ligt is hij echt superwendbaar.
 
in één woord! "WHOW"
Alweer een "happy user" erbij!!! Ga je er ook nog een JCosta opzetten? Je klinkt als het juiste type ervoor!

Ik durf het bijna niet te vertellen :X , maar ik heb gisteren mijn ritje naar het werk gemaakt "Italian style" (=wapperend shirt). Wel extra voorzichtig gedaan uiteraard. O-) En ik beloof plechtig dat ik dat maar heel zelden zal doen. O-)

Maar wat is dat lekker bij 28-30 graden! Het ultieme cabrio-gevoel voor de prijs van een 2e hands Cuore. Alsof je in je blote kont in een verborgen vennetje in het bos gaat zwemmen :+
heb stiekem me rondje woon/werk verkeer gereden.
Toch niet ook nog stiekem gaan werken, he?! Want dat kan echt niet hoor! :N
 
hahaha.

nee dat nog niet. 31 aug. pas

maar ik denk dat ik de eerste maand even op me virago ga. eerste maand even doorkomen bij me nieuwe baan.

maar!
komt er elk jaar(dec) een nieuw model?
zo ja kan ik dan niet beter wachten tot dec?
 
"happy user" erbij!!! Ga je er ook nog een JCosta opzetten? Je klinkt als het juiste type ervoor!

Ik durf het bijna niet te vertellen :X , maar ik heb gisteren mijn ritje naar het werk gemaakt "Italian style" (=wapperend shirt). Wel extra voorzichtig gedaan uiteraard. O-) En ik beloof plechtig dat ik dat maar heel zelden zal doen. O-)

Doe ik ook vaak hoor, heerlijk!

Als het mooi weer is en ik heb de snelweg achter de rug, dan stop ik even, doe mn motorbroek en handschoenen onder het zadel en rits mn jas los en ga door de stad lekker italian style verder :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan