Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik durf het bijna niet te vertellen :X , maar ik heb gisteren mijn ritje naar het werk gemaakt "Italian style" (=wapperend shirt). Wel extra voorzichtig gedaan uiteraard. O-) En ik beloof plechtig dat ik dat maar heel zelden zal doen. O-)
Stradje ik had me gisteren zo'n zomermotor jasje gekocht(met schouder en elleboogbeschermers). Erg fijn moet ik zeggen, want met die hoge temperaturen en dan met zo'n dikke jas(ook al is de voering eruit)is niet echt fijn, je zweet je kapot. Waait best goed door moet ik zeggen. Had nog geluk ook, ze hadden eentje afgeprijst van 169,- voor 99,- die me paste, licht van kleur(licht beige), zodat ik mijn gele vest dan niet aandoe(anders maak ik het mezelf nog heet) met die jas. Ik kan je zo'n jasje echt aanraden.
 
Ik zoek me suf naar een zomerjack van Segura model Tobago, ik ga denk ik ook maar gewoon Italian Style. Misschien koop ik wel wat losse knee en elleboog protectors hahaha lijkt me ook wel goed staan.
20019226z09_320_FR01_09.jpg

20019227z09_320_FR01_09.jpg
 
bij de dealer toch nog stiekem gevraagt of de zadel verwarming in het bruin leverbaar was. (sorry zzz misschien inmiddels nu wel) Maar helaas.

Haha, dat zou me toch wat zijn zeg, als dat 2 weken na mijn aanschaf wél leverbaar zou zijn... |(
Het zou evt. wel kunnen, maar dan moeten ze het zadel opnieuw bekleden en daar heb ik niet zo veel vertrouwen in [zit nu zo mooi strak].

Nu ik wat begin te wennen aan de grootte en het gewicht [met keren toch even slikken de eerste paar keer] gooi en smijt ik ermee als was het een sportmotor; wat ligt zo'n Burgman toch strak op de weg zeg; geweldig.
Op de posbank ben ik in de haarspeldbochten sneller dan de sportmotoren *D [eerlijkheidshalve ook omdat ik het daar ken als m'n duimpje, woon er vlakbij :+ ]
 
Laatst bewerkt:
zadelverwarming, zo nutteloos lijkt mij....als ik het ergens niet koud heb gehad deze winter dan is het mijn reet wel.
 
Hallo,ik kom hier ff binnen vallen vanwege een vraag:ik ben op zoek naar een gebruikte demper voor een burgman AN400 2001(woon/werk) heb voor het echt knalwerk en Ducati M1100s *D
Hebben jullie tips waar ik terecht kan,mag best een krasje op zitten als die verder maar dicht is
Of als er belangstelling is mag de Burgman ook van eigenaar veranderen,beperkt inruil is mogelijk :) (lichtere scooter geeft de voorkeur)
 
In het instructieboekje staat nergens hoe ik een lampje moet vervangen of moet ik daar voor naar de dealer??
Zie bij de koplamp ook niet zo eentweedrie hoe dat zou moeten.

PS: Een WPHB in Engels of Duits zou welkom zijn... :)
 
Zzz ik weet niet of je er iets aan hebt maar bij het oude type moet je eerst de zwarte rand eraf schroeven,
dan het windscherm er af halen de ruimte die dan onstaat moet dan voldoende zijn om je lamp te vervangen.
(stekker los trekken daarna beugel los klippen, lamp eruit etc...)

Oh ja een tip aan iedereen die geen Xenon hebben als je voor of achterlichten defect zijn koop dan gewoon een reserve setje lampen voor auto die hebben voor bijna alle lampie's een peertje,
zelfs de zekeringen passen.
Deze oplossing is goedkoper dan een losse peer te kopen bij de dealer. *D
 
Laatst bewerkt:
nog geen Engelstalig exemplaar aanwezig,

Wat merkwaardig eigenlijk; de K7 is al 3 jaar op de markt, een groot succes wereldwijd en er is nog geen Engelstalig wphb?
Haynes heeft 'm ook niet; alleen een algemene scooter repairmanual; hebben we weinig aan...
Verder zoeken dus maar
 
Laatst bewerkt:
Wat merkwaardig eigenlijk; de K7 is al 3 jaar op de markt, een groot succes wereldwijd en er is nog geen Engelstalig wphb?
Haynes heeft 'm ook niet; alleen een algemene scooter repairmanual; hebben we weinig aan...
Verder zoeken dus maar
Ze zijn er wel, maar niet iedereen plaats ze op het Net; je kunt het originele exemplaar via je dealer bestellen of via een (E-shop) aanbieder; vaak worden gekopieerde exemplaren voor weinig aangeboden.
 
hey ZZZ

hoe lang heb je moeten wachten op je burgman?

ik zou dat graag willen weten omdat ik dan weet hoelang ik ongeveer moet wachten als ik hem bestel.

gr Arjan
 
hoe lang heb je moeten wachten op je burgman?

Slechts 2½ week maar ik had wat dat betreft ook mazzel omdat er net een nwe lading Burgman's vanuit Japan onderweg was naar Rotterdam-haven.
 
toch zit ik steeds vaker te denken aan een tweedehandse.

sommige best veel km al voor een 2008
andere weer heel erg weinig. en toch rond het zelfde prijsje

wel vaag

zou dus eerde kiezen voor 1 met minder dan 5000 - 6000 km.
maar toch, waarom zou de eigenaar hun motor weg doen terwijl die nog niet eens is ingereden(heb ik ook zien staan, minder dan 1600 km :S)
beetje raar vind ik dat.

iemand zijn theorie er over?
 
Dat ie diegene niet bevalt misschien of geld zat en weer eens iets anders proberen, en vergeet niet niet iedereen maakt veel KM per jaar.

Kan ook zijn door ziekte of iets dergelijks, afijn vul het maar in...
 
toch zit ik steeds vaker te denken aan een tweedehandse.

sommige best veel km al voor een 2008
andere weer heel erg weinig. en toch rond het zelfde prijsje

wel vaag

zou dus eerde kiezen voor 1 met minder dan 5000 - 6000 km.
maar toch, waarom zou de eigenaar hun motor weg doen terwijl die nog niet eens is ingereden(heb ik ook zien staan, minder dan 1600 km :S)
beetje raar vind ik dat.

iemand zijn theorie er over?


Volgens mij geldt voor scooters/motoren het zelfde als voor auto's.
Veel km's, lange ritten weinig slijtage goed ingelopen.
Weinig km's, veel korte ritten motor komt niet vaak op bedrijfstemperatuur veel slijtage.

Heb nu zelf een AN650 gekocht met 34000 km op de klok, loopt super.
 
waarom zou de eigenaar hun motor weg doen terwijl die nog niet eens is ingereden(heb ik ook zien staan, minder dan 1600 km :S)
beetje raar vind ik dat.

iemand zijn theorie er over?
Ik denk dat veel motorrijders die toch eens een scooter overwegen/willen proberen voor de Burgman 400 gaan. Deze heeft nu eenmaal de naamsbekendheid en ligt met z'n 400cc aardig in het midden van de markt(verbruik, prestatie, niet te duur, hoge inruilwaarde). Heeft ook voor veel mensen het meest aansprekende uiterlijk en super veel bagagemogelijkheden.

Na een tijdje valt het hun tegen en willen dan toch iets anders, meestal weer een motor dus. Volgens mij zijn er daarom zo veel te krijgen met lage kilometerstanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan