Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe kleur leverbaar voor de Burgman!!
:+

eeeh, niet dus...= Chinese kloon, zou verboden moeten worden....
full
 
Ja, met een retourtje Parijs wil het wel opschieten. Dat is echt een jongensdroom van mij. Vroegah heb ik dat eens met een 20 jaar oude Sachs-automaat brommer gedaan en toen dacht ik al: dat moet ik nog eens overdoen met iets groters als ik zelf "een grote jongen" ben.

Ik ben van plan om een avondje met mijn zoon op navigatie alle bekende highlights af te sjeezen! Ik hoop zo dat het niet gaat plenzen!

woow leuk stradje ...
wil ik ook nog wel is doen zoiets ....mmmm even wat foto;s maken in paris ..te gek
 
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Burgman 400 uit 2004 (met 12000km op de teller). Ben wel zo'n 1,5 jaar aan het orienteren geweest dus dat mocht ook wel eens :)

Nu wil ik er het GIVI scherm (D258ST) op zetten, weet iemand of je (als je dit scherm hebt gemonteerd) er ook nog handkappen op kan zetten? Of komt dit niet uit qua ruimte?
 
Er zijn er hier een aantal die hun stuur gekanteld hebben zodat het wel goed paste ik hoop deze mensen ook willen reageren
 
Nu wil ik er het GIVI scherm (D258ST) op zetten, weet iemand of je (als je dit scherm hebt gemonteerd) er ook nog handkappen op kan zetten? Of komt dit niet uit qua ruimte?

Ik heb dit jaar een 400AZ gekocht en daarop een hoog en breed Givi scherm laten monteren. Nu weet ik het typenummer van het scherm niet (staat dat ergens op het scherm?) maar die combinatie paste niet met de handkappen. Mijn dealer heeft daarop met een drevel de zijkanten van het scherm iets ingekort. Nauwelijks zichtbaar, dus prima oplossing en het hogere scherm is een 100% verbetering t.o.v. het originele scherm. En alles incluis (scherm, monteren en aanpassingen) was ik € 100,- kwijt, prima service dus. En ik heb mijn handkappen er nog op.
 
"Benniebang" bedankt voor het antwoord. Duidelijk.
Hoe je het typenummer kan vinden weet ik niet, maar volgens mij is de situatie van de nieuwe Burgman met die van mij niet te vergelijken omdat het toch een ander model is.
Wat betreft die 100 euro dit zal wel een prijs zijn die voor je is gemaakt omdat je hier ook je scoot hebt gekocht? Het scherm (GIVI 258ST) welke ik op het oog heb kost in aanschaf namelijk al 112 euro. Of zijn er die het goedkoper weten?

Zijn er nog "stuurkantelaars" of anderen die ervaring hebben met het brede GIVI scherm en handkappen voor het model vanaf 2003?

Er is al veel te lezen over het GIVI scherm, maar als mensen nog hun ervaring willen posten is dit (wat mij betreft) ook welkom!

Vriendelijke groet!
 
Laatst bewerkt:
Heb wat foto's gemaakt. Voordeel van close up foto's is dat ik er nu achter ben dat het scherm een givi dt266 is. En de prijs was inderdaad een mazzeltje omdat een andere klant hem had besteld maar niet heeft afgenomen en er een paar krasjes op zaten.

full


full
 
Ziet er keurig netjes uit.
Ik heb ook een GIVI-scherm en moet goed kijken waar en hoeveel er bij jouw GIVI is afgezaagd.
 
Kennen jullie die mop van die man die op zijn Burgman naar Parijs ging? Nou, hij ging wel, maar hij kwam niet aan! 70 km voor het einddoel: motorische hartstilstand!!

Ik kan het nog niet helemaal geloven: cruisen met 135-140 op de teller (125-127 GPS) en opeens niets meer: uitrollen en niet meer starten. Dit lijkt op een klassieke vastloper, terwijl ik toch bij iedere stop de olie gecheckt heb. Die was wel behoorlijk donker, maar het kijkglas was wel vol. En bij deze snelheden lijkt het me toch een duidelijk gevalletje garantie.

Gelukkig was mijn vrouw al eerder gegaan met de auto, dus die kon me oppikken en zo is het toch nog een leuk weekend geworden.
 
Stradje lullig en natuurlijk weer in het buitenland. Is die ondertussen alweer in Nederland en bij een garagist???
 
@benniebang;
in het ander topic stond dat je naar A'dam bent gereden. werk je in A'dam ? ik zou de "gedecoupeerde" GIVI in echie willen bewonderen.
 
Laatst bewerkt:
Verdorie, Stradje dat noem ik pech hebben... Dus je bent afgelopen weekend geweest, snel zeg. Ik dacht zelf dat je dat pas later in het jaar zou doen.

Waarom denk je dat het een vastloper is?, het lijkt me dat dat toch met enige vreemde geluiden gepaard gaat. Gelukkig is het verder goed gegaan, een nachtmerrie als het je gebeurd op de linkerbaan, vrachtwagentje passeren en een gek in je bumper kleven...

Ik ben erg benieuwd wat het nu is, je laat het ons hier wel weten, neem ik aan.

Zelf check ik bijna nooit de olie, moet ik zeggen :X

Sterkte, ermee!

PS: voor mooie foto's van Parijs houden we ons aanbevolen...
 
Benniebang: (ook) bedankt voor de foto's, ziet er inderdaad netjes uit.
Welke handkappen zijn dit? Ik zie soms van die lompe dingen, maar deze zijn wat moderner qua vorm...

NR1: Als ik stuurverhogers zou gebruiken zou ik dan niks van het scherm behoeven te halen?
(ik ben nog eens op mijn Burgman gaan zitten maar vind het qua stuurhoogte overigens verder niet direct nodig om deze te verhogen)
 
Laatst bewerkt:
Beter kan het niet treffen Benniebang; in lunch-tijd wandel ik bij Media-Markt binnen of A'damse Poort. (k werk aan de Fopp.Dreef)

@BikerT; idd, bij gebruik van (de juiste) risers zou er niets van het scherm hoeven te worden gezaagd. een riser van 2,5cm hoog en 2,5cm naar achter moet de juiste zijn.
Verkrijgbaar bij www.on2wheels.nl a 39,50Euro.
De kappen die Benniebang heeft, zijn originele Suzuki accessoires in kleur gespoten(89Euro).

Ik ben in dubio: stukje afzagen zoals benniebang of setje risers.

Second thought bij gebruik van risers:
- kabels voldoende speling hebben.
- passen de plastic kappen nog om het stuur.
 
Laatst bewerkt:
NR1 bedankt. Omdat de situatie voor mij anders is, omdat ik een oudere Burgman (2004) heb, is het sowieso voor mij verstandig om eerst maar eens het GIVI scherm en de handkappen aan te schaffen en dit te monteren. Als het ruimte problemen geeft dan ga ik het in ieder geval met behulp van stuurverhogers proberen. Bedankt voor je tips.

Zijn er mensen die een Burg 400 uit 2004 (of dit model) hebben, met originele handkappen en het GIVI 258ST hebben en hun ervaringen willen doorgeven? Anders ga ik het gewoon maar eens aanschaffen en proberen.
 
Stradje lullig en natuurlijk weer in het buitenland. Is die ondertussen alweer in Nederland en bij een garagist???
Vandaag gebeld met de dealer, maar daar was hij nog niet gearriveerd. Maar dat zou ook wel erg snel zijn geweest. Ik begrijp dat er op dit op moment nog zo'n 1 a 2 repatriëringsritten per week zijn.

De dealer was met mij eens dat 125 km/u GPS (135-140 op de teller) toch eigenlijk geen probleem zou mogen zijn. Ik ben benieuwd of ze een oorzaak kunnen vinden (probleem in het koelingsysteem?).

Ik vermoed wel dat ik de komende tijd wat minder "onbezorgd" zal rondrijden. '( En mogelijk moet ik opnieuw gaan "inrijden". Wellicht moet ik dat dan maar zonder de JCosta doen.

Heeft iemand van jullie toevallig de garantievoorwaarden bij de hand (die van mij zitten in de scoot)? Hoort daar vervangend vervoer tijdens de reparatie bij?
 
Laatst bewerkt:
... omdat ik een oudere Burgman (2004) heb, is het sowieso voor mij verstandig om eerst maar eens het GIVI scherm en de handkappen aan te schaffen en dit te monteren. Als het ruimte problemen geeft dan ga ik het in ieder geval met behulp van stuurverhogers proberen. ...
lijkt me een goed plan ... ik heb ook eerst de GIVI geplaatst en nu dus bezig met de handkappen.

intussen het verschil tussen benniebang's ge-coupeerde givi scherm en standaard givi-scherm ontdekt. het lijkt er op dat er vanaf de type-aanduiding (aan rechter-kant) naar onderste punt, een 3~4cm strook is afgezaagd.

full


47872c9f5d5c6591827d5e7c5ae06895


full
 
Laatst bewerkt:
Een heel andere vraag, bij het uitzetten van mijn Burgman 400 klinkt soms een geluidje, alsof er nog net even iets is aangeslingerd wat je nog heel even hoort doordraaien/uitrollen als de motor al helemaal uit is. Ik hoop dat duidelijk is zo? Is dit iets van de startmotor of zo?

Het gebeurd dus niet altijd maar af en toe, is dit wel ok zo? Hebben anderen dit ook?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan