No me jodas
MF veteraan
- 15 nov 2007
- 3.929
- 0
Dat had bij mijn vorige uit 99 ook en mijn huidige van 00 ook. is alleen irritant voor de rest nooit problemen.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
stradje:
Dit lijkt op een klassieke vastloper, terwijl ik toch bij iedere stop de olie gecheckt heb. Die was wel behoorlijk donker, maar het kijkglas was wel vol. En bij deze snelheden lijkt het me toch een duidelijk gevalletje garantie.
Vox:
Waarom denk je dat het een vastloper is?, het lijkt me dat dat toch met enige vreemde geluiden gepaard gaat.
Lijkt sterk op wat Lyonel is overkomen lees hierstradje:
Ik kan het nog niet helemaal geloven: cruisen met 135-140 op de teller (125-127 GPS) en opeens niets meer: uitrollen en niet meer starten.
Stradje heeft (nog) niet je vraag beantwoord, vandaar dat ik die nogmaals vermeld.Daarom zou ik graag eens willen weten of het met een hoop geluid/mechanische geluiden gepaard is gegaan. Ik geloof wel dat die andere gevallen waar je naar vernoemt Chooper, die hun scooter weer gewoon konden starten. Dus of het dat is?.
Fijne reactie, Chop! (geldt ook voor de andere reacties!)Lijkt sterk op wat Lyonel is overkomen lees hier
In ieder geval is het met jou en je gezin alles oké.
Nu je hem weer in herinnering roept komt het weer bij me boven. Over een weekje weten we of ik een "ervaring uit de eerste hand" heb gehad. Zo ja, dan kopiëren we die ervaring even door naar jouw draadje !!Deze vraag had ik een tijdje terug gesteld, misschien had je het al gelezen, Stradje.
Wat als je een vastloper hebt met een scooter?
...Wat mij in zekere zin een beetje heeft gerustgesteld voor de toekomst is de rust waarmee de machine tot stilstand kwam. Dat komt denk ik door de riem die in geval van een vastloper gewoon doorslipt. Bij een ketting zou je toch een flinke terugslag hebben gekregen lijkt me. Waarschijnlijk zou je dan wel in een reflex je koppeling intrekken, maar ik denk dat dat toch een veel vervelender gevoel zou zijn geweest. Bij de Burgman voelde het nu aan als "rustig remmen".
Nou, hier dan ook nog ff een vette gelukwens!Hoi Burgmanners, ik ben reeds een tijdje op dit forum actief als ex motard en sinds kort een x-max 250 rijder. Het scooterrijden zit me echt in het bloed en heb tot heden nog steeds geen spijt van de switch van Moto. Via een overlijden kwam ik echter uit op een Burgman 400 (2008) met 6500km, intercom, Garmin Zumo, bluetooth en Topcase voor slechts 4200 euro. Ik heb geen seconde getwijfeld en ben dus sinds vandaag een trotse Burgman bezitter. Nu nog snel mijn X-max kunnen verkopen I post zo snel mogelijk een foto en mijn eerste indrukken. De overstap van X-max naar dit "schip" is echter groot en momenteel is het allemaal nog wat onwennig. Tot hoors
Bij mij was het echt van het ene moment op het andere zonder enig voorteken. Ik zat gewoon heel tevreden te genieten. Misschien is het bij mij ook wel iets anders?Da's minder Stradje...
Vorig jaar ben ik met de rode scooter noodgedwongen tot stilstand gekomen op de vluchtstrook.
Ik kreeg tijdens die rit al het gevoel dat ie niet lekker trok; eerst was er geen probleem, later ging ie inhouden tot ie er echt mee ophield.
Dat bleek oververhitting te zijn, er zat een lek in het koelsysteem en de temperatuurmeter bleef vrolijk in het groen staan tot het te laat was.
De startmotor draaide daarna nog wel gewoon rond, de motor wilde alleen niet meer aanslaan. Het blok is nog steeds niet open geweest maar de wegenwachter trok dezelfde conclusie als ik: motorschade, door de hitte lekkage langs de zuigerveren met als gevolg compressieverlies (5 bar); daardoor verloor ie z'n prestaties wilde ie na stilvallen ook niet meer starten.
Nou, hier dan ook nog ff een vette gelukwens!
Misschien al een tipje van de sluiter: kleur? (ik gok zwart)
Stradje, vastlopers!?!, daar heb ik geen queso van gegeten; weet dan ook niet exact wat er vervangen moet worden, ik had je -net als Haringkje- naar het onderdelen overzicht verwezen; daarom lees ik -ook nu- met belangstelling de ervaringen van andere; wat mijn opvalt van div. berichten is of men bemerkte een onrustig werking van de motor en/of een 'naar' geluid; dit in tegenstelling met wat je meegemaakt hebt.de power viel weg (+geen motorgeluid meer!)
Want bij mij draaide de startmotor niet meer. Er ging wel stroom naar toe (lampen gingen ietsje zwakker branden) en je hoorde wel een poging om de startmotor "aan te duwen" maar die kwam niet in beweging. Wanneer de startmotor 1:1 gekoppeld is met de motor lijkt dat te wijzen op een vastgelopen cilinder en dat was ook de voorlopige conclusie van de Franse monteur die mij kwam ophalen.
Ik had wel een hoog verbruik (1:19,6), maar er stond dan ook een zeer stevige wind (windkracht 5 volgens de laatste voorspellingen toen ik wegreed).
Ik vermoed dat het toch iets met oververhitting en/of smering te maken heeft, hoewel mij op de meters niets speciaal is opgevallen.
Wie weet ontdekken ze wel een storing in het koelsysteem als oorzaak? Of plotseling olieverlies?
@Chopper_Cooper: heb jij een idee wat ze gaan doen als het inderdaad een vastloper blijkt te zijn? Wat moeten ze dan allemaal vervangen?
Dat zou trouwens wel een super vette toertocht zijn, he? Met een roedel MF-scooters naar Parijs en dan met zijn allen over de Champs-Elysees!! Moet je er wel minstens 18 hebben om een beetje indruk te maken!nadien gaan we ons flink vermaken over de man die naar parijs ging en .....
ik vind mijn Burgje best wel snel optrekken bij de stoplichten.