Carbtune of een andere ?

BackFire

MF veteraan
6 mei 2003
5.087
54
DenBosch
Carbtune II is voor mij een bekende naam maar zijn ze ook goed? Wie heeft ervaring met dit merk en type. Prijs is momenteel 85 Euro dus dat klinkt wel goed.
 
Lache dat ze dat enkel in Vught niet kennen.
Zitten ook zo op de snelweg.

Waarom maken we niet een lijst met eigenaren van dit soort spul?
Het kost veel geld en je gebruikt het maar een enkele keer.

Ik woon in Eindhoven en heb er een.
Wie zijn carbs wil afstellen is van harte welkom, hulp en een bakkie koffie kan er ook wel vanaf.

Greetz DrRossi
 
nee ,ik had er nooit van gehoord,maar zoals het eeuwenoude spreekwoord zegt:je bent nooit te oud om te leren :} :} :} :} :} :} :} (ik zou het trouwens wel graag willen kennen,maar zo technisch ben ik ook weer niet ,ik laat het volgende week doen ,icm een grote beurt)
 
Lache dat ze dat enkel in Vught niet kennen.
Zitten ook zo op de snelweg.

Waarom maken we niet een lijst met eigenaren van dit soort spul?
Het kost veel geld en je gebruikt het maar een enkele keer.

Ik woon in Eindhoven en heb er een.
Wie zijn carbs wil afstellen is van harte welkom, hulp en een bakkie koffie kan er ook wel vanaf.

Greetz DrRossi

kan het best wel eens druk worden voor assen,kost een hoop pakken koffie,maar bedankt voor het aanbod
 
Bedoeling is mijn cb400f'je te fijntunen, dus eerst maar eens synchen en dan naar R'dam voor een Dynojet test. Vragen daar 40 Euro voor een test, vind ik persoonlijk wel meevallen. Tenzij er ook mensen zijn die wat dichter bij huis een plekkie weten waar ik dat kan doen.
 
Ik heb de 'Carbtune II' nu ongeveer twee jaar en bevalt super!
Rechtstreeks bestellen via de eerder genoemde website is het voordeligst,de levering is snel (binnen 8 dagen had ik hem in huis).
Op de enkele P&P's neem ik hem altijd mee,is veel beter dan analoge klokkies!
Klein (25x10x2 cm),wat slangen en nippels.
Duidelijke handleiding,kind kan de was doen.
 
:^ Is inderdaad kinderspel, en beter afleesbaar (minder nerveus) dan vacuumklokkies...en goed gesynchroniseerde carbs kan een wereld van verschil uitmaken.....m'n bijna oldtimer loopt weer als een naaimachientje :}

bij wie of wat was dat?? carbtune zelf?
Jep gewoon bij Carbtune zelf. 52GBP Carbtune + 1 GBP verzendkosten = 79,50 Euro volgens creditcardafschrift ;)
Had hem overigens binnen een paar dagen binnen.....goed geregeld daar in Belfast. :}
 
Laatst bewerkt:
:^ Is inderdaad kinderspel, en beter afleesbaar (minder nerveus) dan vacuumklokkies...en goed gesynchroniseerde carbs kan een wereld van verschil uitmaken.....m'n bijna oldtimer loopt weer als een naaimachientje :}Jep gewoon bij Carbtune zelf. 52GBP Carbtune + 1 GBP verzendkosten = 79,50 Euro volgens creditcardafschrift ;)
Had hem overigens binnen een paar dagen binnen.....goed geregeld daar in Belfast. :}

ik zojuist via internet (www.carbtune.com) besteld. dus ik hoop dat het goed gaat omdat het via creditcard gaat en je niet weet of er andere met de gegevens verkeerde dingen gaan doen. al is het een beveiligde verbinding.
er waren lovende woorden over dit product dus heb ik de gok genomen (zien is geloven)
 
Ik heb er ook een, rechtstreeks besteld via de fabrikant, is een prima apparaat.

Ff wat dingetjes:
zet je stationair toerental voor het afstellen iets hoger (2 a 300 toeren)
Laat de motor warm draaien en zet pas daarna de slangen van de carbtune er op. Die slangen worden namelijk nogal zacht door de warmte en klappen dan af en toe in door het vacuum. Dan wordt afstellen knap lastig....(weet ik dus alles van..) Om dezelfde reden: als het afstellen wat langer duurt, zet de motor weer ff af en trek de slangen los. Laat het geheel een beetje afkoelen en ga dan pas weer verder.
Laat niet je schroevendraaier op de stelschroef rusten als je hem net hebt verdraaid.
Na een verandering in de afstelling altijd ff een dotje gas om te zien of de afstelling gelijk blijft.
 
Klinkt allemaal goed, denk dat we er maar eens 1 gaan bestellen. Ff checken hoe de koers er nu voor staat.
hopelijk heb je een creditcard maak het misschien iets minder omslachtig.

btw heb al een mailtje gehad van carbtune dat ze bestelling hebben ontvangen dat ze het zosnel mogelijk versturen en hopelijk binnen 5-8 werk dagen via airmail te ontvangen. en dat betaling via de creditcard wordt afgehandeld.
voorals nog gaat het goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan