carburateur/choke probleem

rikkie cbr

Die hard MF'er
2 feb 2013
682
201
Hallo heren,
Na eerdere problemen met het starten van mijn vtr1000f heb ik nu last van het volgende dingetje.
Als ik bij koude motor de choke uittrek werkt dit niet zoals het hoort, slaat absoluut niet aan.
Als de motor zonder choke gestart wordt en daarna de choke wordt uit getrokken schiet het toeren tal wel gewoon omhoogdus er gebeurd echt wel wat.
Carbs eraf getrokken en choke kabel nagekeken, werkt gewoon goed.
Carbs er weer op en zelfde probleem.
Motor rijdt gewoon goed, zelfde als voorheen, verbruik is ook gewoon normaal.
Met deze temperatuur krijg ik hem wel gestart, echter ben bang wat er gebeurd als het weer kouder wordt.
Iemand enig idee waar ik zoeken moet?
Alvast bedankt.
 
Als je dechoke gebruikt heeft dit hetzelfde effect als starten met het gas vol open.
Als je de choke een heeeeel klein beetje uit trekt doet hij wel wat.
Choke doet alleen een naaldje uit trekken waardoor er een extra kanaaltje vrij komt, extra benzine?
 
Kabel doet wat hij moet doen, nl de naaldjes uittrekken.
Het naaldje kan er ook maar op 1 manier in, en als de motor draait reageerd de motor gewoon normaal als de choke uitgetrokken wordt.
 
nou met de choke open schiet hij niet gelijk het rode gebied in als die aanslaat ?

en ik snap wat je bedoel hoe de choke werkt, maar als hij wel start zonder choke houd het toch niet in dat het aan de choke hoeft te liggen als hij niet start met choke ?

als je met je laatste vraag bedoelt of het een choke is die benzine toevoegd of lucht afknijpt, weet ik niet uit mijn hoofd.

heb je al gecontroleerd hoeveel volt de accu geeft op het moment van starten ?
 
Accu is net nieuw, zie voorgaande topic, volgens mij elektra vraagstuk
Bij starte ong 11 volt, moet goed zijn toch?
Bij gebruik van choke slaat de motor gewoon echt niet aan, zelfs geen kuchje, dus ook niet naar het rode gebied in de toeren
Als de motor draait reageerd deze el normaal op de choke, zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken buiten de carb.
denk dat ik hem er maar Eens af trek en open maak, zie wel wat ik tegen kom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan