Dag forummers.
Ik heb opnieuw een topic om bij te houden, deze keer over het wel heel kleine zusje van mijn CB350/400, namelijk een cb125J
Het J model is in europa achter het S model gekomen, maar bv in amerika hebben ze gewoon S blijven gebruiken als ik het goed heb. (indien iemand hier meer over weet, ik leer erg graag bij)
het is de bedoeling om eens geen caferacer te maken, maar gewoon een leuk rijdend fietsje, iets in de stijl van een bobbertje.
de motor kocht ik een tijdje geleden aan en ondertussen is al het een en ander gebeurd
zo kocht ik het motorfietsje, ziet er goed uit, helaas was dat niet het geval
de zadelplaat verbrokkelde als je erop ging zitten, er zat een serieuze tik in het blok wanner je kickte, alsof er een vijs in de cilinder zat, dus ook niet meer gekicked uiteraard.. en de tank was volledig verroest.
dus, hij moest uit elkaar ...
de luchtfilter was volledig verstorven, dat voorspelde ook al niet veel goeds...
uiteindelijk ook eens de cilinder verwijderd en die zag er wel nog goed uit, de kop ook, heel mooi zelf nog, maar de zuiger stond vol krassen en de segmenten zitten gebroken vast in de piston (vreemd dat er dan geen beschadiging was aan de cilinder)
Ondertussen heb ik hem volledig uit elkaar, en de nodige onderdelen besteld bij david co silver spares, even wat reclame voor die mensen, dit was werkelijk de beste communicatie dat ik ooit gehad heb van een webshop! (er was een en ander misgegaan met de creditcard maar daar hebben ze mij erg mooi mee geholpen)
de spulletjes die aangekocht zijn:
1 x 06450178932 - Brake shoe set for one wheel (GBP 3.95) - GBP 3.95
1 x PCRK CB125S - Carburettor repair kit for one carb. (GBP 15.00) - GBP 15.00
1 x P428H 130 - Drive chain (GBP 9.00) - GBP 9.00
1 x PFSPKT 259-15 - Drive sprocket, Front (GBP 5.00) - GBP 5.00
1 x PRSPKT 269-40 - Drive sprocket, Rear (GBP 14.00) - GBP 14.00
1 x 18300324677P - Exhaust (GBP 35.00) - GBP 35.00
1 x 18291MN5650P - Exhaust port gasket (GBP 1.50) - GBP 1.50
2 x 90756028000 - Fork oil seal (GBP 3.95) - GBP 7.90
1 x 16950107005P - Fuel tap (GBP 12.95) - GBP 12.95
1 x 50500108762 - Main stand (GBP 21.95) - GBP 21.95
1 x 50526383670 - Main stand pivot bolt (GBP 11.75) - GBP 11.75
1 x 9501471202 - Main stand return spring (GBP 1.95) - GBP 1.95
1 x 15421107000 - Oil filter screen (GBP 3.25) - GBP 3.25
dus nieuwe uitlaat, tandwielen en ketting, alles van en op de middenbok (die moest doormidden geslepen worden want zat volledig vast) en nog wat ander grut
de motor is nu aan het wachten tot ik het laatste heb gelast aan de XS400 (zie ander topic) en dan kunnen deze samen naar de poedercoater
ondertussen heb ik met de hulp van het forum, een batterijlader, citroenzuur en soda de tank heeel mooi ontroest gekregen
en met alles verwijderd heb ik eens gekeken wat voor model zadel erop zou komen en heb uiteindelijk voor dit geopteerd. Deze kartonnen zadelplaat maak ik na in staal en laat ik dan overtrekken.
Ik heb ook nog enkele vraagjes voor jullie:
1: Ik zou de cilinder laten boren naar een van de overmaten. Is het slim onmiddelijk naar 57.5mm te boren (grootste overmaat 1mm) of neem ik beter 0.5mm overmaat. De cilinder is net niet versleten genoeg om er een 0.25 zuiger in te steken maar ook niet meer goed genoeg voor een originele piston dus ik moet hem sowieso laten opboren.
Ook ben ik op zoek naar een leuk adresje voor zuigers hiervoor, momenteel heb ik eentje gevonden, japanse namaak voor 35pond(47met verzending naar belgie)
www.seager-engineering.co.uk
2: iemand een leuk voorstel voor bandjes? ik zoek iets bobberachtig maar dat hebben ze nooit in de goede maten.
de maten zijn 17inch 3.00 achteraan en 18inch 2.75 vooraan. indien er andere heel fijne bandjes met baanprofiel zijn laat zeker ook weten.
3: als achterspatbord wilde ik een alu spatbord helemaal van onder naar boven laten lopen.
enigste probleem is dat deze er enkel zijn in 18/19inch en 140mm breed. tussen de achterbrug kan maximum 110mm breed. Dan zou je denken dat ik gewoon een voorspatbord neem? maar deze zijn dan weer niet lang genoeg.... iemand een adresje
4: ik zou ook een webshop in NL of BE die dat texas style achterlichtje heeft die je op alles bobbers ziet, maar ik slaag er opnieuw niet in om eentje te vinden
dat was het voorlopig, ik probeer zo snel mogelijk eraan door te werken zodat ik nog met m'n vriendin kan gaan toeren in de zomer
Ik heb opnieuw een topic om bij te houden, deze keer over het wel heel kleine zusje van mijn CB350/400, namelijk een cb125J
Het J model is in europa achter het S model gekomen, maar bv in amerika hebben ze gewoon S blijven gebruiken als ik het goed heb. (indien iemand hier meer over weet, ik leer erg graag bij)
het is de bedoeling om eens geen caferacer te maken, maar gewoon een leuk rijdend fietsje, iets in de stijl van een bobbertje.
de motor kocht ik een tijdje geleden aan en ondertussen is al het een en ander gebeurd
zo kocht ik het motorfietsje, ziet er goed uit, helaas was dat niet het geval
de zadelplaat verbrokkelde als je erop ging zitten, er zat een serieuze tik in het blok wanner je kickte, alsof er een vijs in de cilinder zat, dus ook niet meer gekicked uiteraard.. en de tank was volledig verroest.
dus, hij moest uit elkaar ...
de luchtfilter was volledig verstorven, dat voorspelde ook al niet veel goeds...
uiteindelijk ook eens de cilinder verwijderd en die zag er wel nog goed uit, de kop ook, heel mooi zelf nog, maar de zuiger stond vol krassen en de segmenten zitten gebroken vast in de piston (vreemd dat er dan geen beschadiging was aan de cilinder)
Ondertussen heb ik hem volledig uit elkaar, en de nodige onderdelen besteld bij david co silver spares, even wat reclame voor die mensen, dit was werkelijk de beste communicatie dat ik ooit gehad heb van een webshop! (er was een en ander misgegaan met de creditcard maar daar hebben ze mij erg mooi mee geholpen)
de spulletjes die aangekocht zijn:
1 x 06450178932 - Brake shoe set for one wheel (GBP 3.95) - GBP 3.95
1 x PCRK CB125S - Carburettor repair kit for one carb. (GBP 15.00) - GBP 15.00
1 x P428H 130 - Drive chain (GBP 9.00) - GBP 9.00
1 x PFSPKT 259-15 - Drive sprocket, Front (GBP 5.00) - GBP 5.00
1 x PRSPKT 269-40 - Drive sprocket, Rear (GBP 14.00) - GBP 14.00
1 x 18300324677P - Exhaust (GBP 35.00) - GBP 35.00
1 x 18291MN5650P - Exhaust port gasket (GBP 1.50) - GBP 1.50
2 x 90756028000 - Fork oil seal (GBP 3.95) - GBP 7.90
1 x 16950107005P - Fuel tap (GBP 12.95) - GBP 12.95
1 x 50500108762 - Main stand (GBP 21.95) - GBP 21.95
1 x 50526383670 - Main stand pivot bolt (GBP 11.75) - GBP 11.75
1 x 9501471202 - Main stand return spring (GBP 1.95) - GBP 1.95
1 x 15421107000 - Oil filter screen (GBP 3.25) - GBP 3.25
dus nieuwe uitlaat, tandwielen en ketting, alles van en op de middenbok (die moest doormidden geslepen worden want zat volledig vast) en nog wat ander grut
de motor is nu aan het wachten tot ik het laatste heb gelast aan de XS400 (zie ander topic) en dan kunnen deze samen naar de poedercoater
ondertussen heb ik met de hulp van het forum, een batterijlader, citroenzuur en soda de tank heeel mooi ontroest gekregen
en met alles verwijderd heb ik eens gekeken wat voor model zadel erop zou komen en heb uiteindelijk voor dit geopteerd. Deze kartonnen zadelplaat maak ik na in staal en laat ik dan overtrekken.
Ik heb ook nog enkele vraagjes voor jullie:
1: Ik zou de cilinder laten boren naar een van de overmaten. Is het slim onmiddelijk naar 57.5mm te boren (grootste overmaat 1mm) of neem ik beter 0.5mm overmaat. De cilinder is net niet versleten genoeg om er een 0.25 zuiger in te steken maar ook niet meer goed genoeg voor een originele piston dus ik moet hem sowieso laten opboren.
Ook ben ik op zoek naar een leuk adresje voor zuigers hiervoor, momenteel heb ik eentje gevonden, japanse namaak voor 35pond(47met verzending naar belgie)
www.seager-engineering.co.uk
2: iemand een leuk voorstel voor bandjes? ik zoek iets bobberachtig maar dat hebben ze nooit in de goede maten.
de maten zijn 17inch 3.00 achteraan en 18inch 2.75 vooraan. indien er andere heel fijne bandjes met baanprofiel zijn laat zeker ook weten.
3: als achterspatbord wilde ik een alu spatbord helemaal van onder naar boven laten lopen.
enigste probleem is dat deze er enkel zijn in 18/19inch en 140mm breed. tussen de achterbrug kan maximum 110mm breed. Dan zou je denken dat ik gewoon een voorspatbord neem? maar deze zijn dan weer niet lang genoeg.... iemand een adresje
4: ik zou ook een webshop in NL of BE die dat texas style achterlichtje heeft die je op alles bobbers ziet, maar ik slaag er opnieuw niet in om eentje te vinden
dat was het voorlopig, ik probeer zo snel mogelijk eraan door te werken zodat ik nog met m'n vriendin kan gaan toeren in de zomer