CB400n Caferacer, weer verder na de winter

Hyro

Die hard MF'er
31 jul 2013
517
164
Goedemiddag allemaal,

Afgelopen jaar een CB400n gekocht om te verbouwen tot caferacer.
Enthousiast begonnen, ver gekomen, tot het winter werd.

Aangezien ik geen verwarming heb in mijn schuur had ik geen reden om daar te gaan staan vernikkelen, sorry, maar ik heb geen haast met de Honda.

Maar nu de temperaturen weer opgelopen zijn, is ook de lust om te sleutelen weer terug!

Dus, waar waren we gebleven? Het oude topic (een cbt400n slopen) zal ongetwijfeld in de kundige handen van Oma zijn, dus hier een terugblik (je)

Zo stond hij erbij net voor de winter, frame al redelijk op orde zoals ik het wil en de tank en het zadel op een acceptabel niveau.

full


Dus met nieuwe energie verder met het brikje!
 
Dus we zijn verder gegaan, het plan is om het blok weer in elkaar te zetten (alleen de kop lag er nog af) vervolgens het blok in het frame terug te plaatsen, de bekabeling aan te passen/op maat te maken (ik wil eigenlijk alles onder het zadel en niets in het zicht)

Dus, de onderdelen weer terug vinden in de bende die schuur heet.
Emmertje met de nokkenas is er in elk geval nog :Y

full


Deze moet in het blok, gelukkig is het blok te groot om kwijt te raken!

full


voordat de kleppen erop gaan, de rest ook even gepoetst,

full


De nokkenas erin, enne, als Max er hard mee kan, dan ik ook _O-

full


Technisch gezien moet alles dus oke zijn, kan het nog niet testen, dus geduld en vertrouwen.
 
Okee, blok weer in elkaar, in ieder geval genoeg om alvast weer in het frame te hangen, diverse delen al in kleur, andere nog niet, maar dat komt uiteraard nog!

full


Bouten en moeren ook wijzigen, het oog wil ook wat!
Middenblok is nog niet in kleur.

full


dus dan is het weer tijd om aan de rest te werken, de tank even aan de electrolyse

full


Op een goed moment ook de werkbank weer eens opruimen...... :/
 
Dus, nu het blok zover klaar is kunnen we weer verder met het frame.

Er is een hoop tijd besteedt aan het richten van het subframe en er voor te zorgen dat de "lijn" er goed in zit.
Ik wil perse dat de rechte lijn onder de tank en het zadel er in zit, dus veel meten, proberen en schelden/vloeken/tieren.

Aangezien alles voor mij een soort van leerproject is, levert het ook wel veel plezier en voldoening als het uitkomt zoals je wil.

Ik heb nog wel veel foto's van het lassen en richten van het frame, maar ik begin wel hier waar ik (eindelijk) de schokjes heb gevonden zoals ik ze wil hebben, de juiste lengte, het onderste "vorkje" origineel zoals het was en boven een oogje, met de originele demping, en as black as possible. wat wil een mens nog meer?

full


Even moed verzamelen, de krachten bundelen, het blok eronder, de tank en zadel even op de plek, en dan weer veel rondjes eromheen lopen om te zien of de "lijn" goed is, alles naar de zin is en of we weer verder gaan.

full

full

full


Voorlopig ben ik tevreden, uiteraard doe ik mijn best om een en ander weer te posten, maar het kan af en toe even duren.

Meningen worden op prijs gesteld, ideeën ook uiteraard! :Y
Ik hoor het graag!

-
 
Terug
Bovenaan Onderaan