CBR1000RR '04 optische revisie

CrackeRR

MF veteraan
11 nov 2014
1.236
0
omg. Helmond
Hallo allen,

Ik ben een maand geleden geslaagd voor mijn rijbewijs en heb meteen onderstaande motor gehaald
full

Na een paar mooie zonnige weekenden heb ik besloten te motor uit elkaar te halen om veel delen te laten poedercoaten/anodiseren etc.
Omdat ik ook het frame blauw wil laten poedercoaten moet de motor dus helemaal uit elkaar en daar ben ik vorige week dus mee begonnen:
full

full

full


Ik zal de komende dagen wat meer toevoegen als ik wat meer tijd heb en jullie daarna op de hoogte houden van het project. Zaak is nu zsm het frame en de wielen gereed te maken voor het poedercoaten..

tips/reacties zijn natuurlijk altijd welkom!
 
zeker gaaf geworden :)

Ben erg benieuwd hoe het vermogen veranderd is (positief of negatief). Ga je hem nog weer een keer op de bank zetten?
Ik verwacht verandering van het koppel verloop vanwege het feit dat je twee 180 graden bochten hebt en 80 cm extra lengte ofzo. Het eindvermogen zal niet zoveel veranderen denk ik. Maar dit is puur een inschatting, daarom ben ik erg benieuwd. Wel dezelfde bank nemen dan als de laatste keer.
 
De extra lengte zal zeker wel van invloed zijn, ik weet alleen niet wat de klepoverlap is bij dit type motor/nokkenas dus is moeilijk in te schatten hoeveel. Echter verwacht ik geen grote verschillen persoonlijk.

Hij gaat zowieso nog een keer op de bank, alleen of dat weer bij HillTech is betwijfel ik.
Wil hem, na het inbouwen van de ignition module en quickshifter, eigenlijk een keer bij Paul Ritzen op de bank zetten.
 
Laatst bewerkt:
Net even op en neer geweest naar de automaterialenzaak (ben inmiddels weer aan de auto begonnen, distributieketting/waterpomp etc) en ik merk, op het geluid na, geen verschil.
Dat zal er ongetwijfeld zijn trouwens maar ik merk het niet. Dyno zal het wel laten zien als ik daar over een tijd kom...
 
De kentekenplaathouder???
Dat is een in elkaar geprutst ding gemaakt uit alles wat ik kon vinden haha...
Na de vakantie ga ik er één tekenen en laten lasersnijden... wat er nu onder zit is frotwerk...uit nood geboren....
 
Is alweer een week geleden maar om het topic uit het stof te trekken (en up to date te houden):
Vakantie was weer voorbij en dus tijd om de autotune sensor weer te plaatsen. Op de freesbank een gat erin gefreesd:
full

full

Daarna een nieuwe M18x1.5 sok gemaakt en erop gelast:
full


Verder afgelopen zaterdag nieuwe PP 2CT achterband (spijker) laten monteren.

En als laatste ben ik me nu aan het verdiepen in engine tuning (zuiger/drijfstang/nokkenas etc.)
Mocht dat iets concreets gaan worden meld ik dat hier natuurlijk!
 
Je spreekt uit ervaring neem ik aan?
Dus op de "open uitlaat" avonden wordt je nooit van de baan gehaald voor teveel geluid?

Had de mail gestuurd omdat ik op de site las dat gp-dempers niet worden toegelaten namelijk...
 
Inderdaad. Als je dit allemaal kan maken dan kan je vast wel een db killer produceren voor enkel de circuitdagen.

Een vriend van mij heeft voor mij ook een simpel ding in elkaar gelast voor de circuitdagen. Gewoon een "dikke ring" met aan beide zijde een "tuutje".

Als je lekker aan het rijden bent op de baan ben je toch te druk om je over je uitlaatgeluid te bekommeren.

Ik althans :o
 
Laatst bewerkt:
Je spreekt uit ervaring neem ik aan?
Dus op de "open uitlaat" avonden wordt je nooit van de baan gehaald voor teveel geluid?

Had de mail gestuurd omdat ik op de site las dat gp-dempers niet worden toegelaten namelijk...

ja ik spreek uit ervaring
wat ze bedoelen met GP uitlaten is vanaf de bocht een kort dingetje van 20cm oid erop met een bult herrie
jouw traject is lang zat dus is geen probleem, gewoon doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan