CBR1000RR '04 optische revisie

CrackeRR

MF veteraan
11 nov 2014
1.236
0
omg. Helmond
Hallo allen,

Ik ben een maand geleden geslaagd voor mijn rijbewijs en heb meteen onderstaande motor gehaald
full

Na een paar mooie zonnige weekenden heb ik besloten te motor uit elkaar te halen om veel delen te laten poedercoaten/anodiseren etc.
Omdat ik ook het frame blauw wil laten poedercoaten moet de motor dus helemaal uit elkaar en daar ben ik vorige week dus mee begonnen:
full

full

full


Ik zal de komende dagen wat meer toevoegen als ik wat meer tijd heb en jullie daarna op de hoogte houden van het project. Zaak is nu zsm het frame en de wielen gereed te maken voor het poedercoaten..

tips/reacties zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Dat is dan zeker in België?
In NL ken ik voor zover mij bekend geen open uitlaat dagen meer, helaas ;(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op assen, zandvoort en lelystad is een db killer wel vereist bij de organisaties die ik ken.

Klopt, op Zolder en Croix heb je aparte open-uitlaten dagen/avonden...

ja ik spreek uit ervaring
wat ze bedoelen met GP uitlaten is vanaf de bocht een kort dingetje van 20cm oid erop met een bult herrie
jouw traject is lang zat dus is geen probleem, gewoon doen

Mijn demper is ook maar 30cm lang en maakt behoorlijk wat herrie maar dat schijnt niet uit te maken inderdaad.. als er maar iets van demping inzit...

Maar zo'n bochtje zat er op de rcv211 toch ook op? Dacht ergens foto's gezien te hebben dat het net zo zit, maar dan boven de demper? Was zeker in dit topic of niet? :+

Trouwens, geen mad doctor of tyga kontje er op?

Klopt... was o.a. in dit topic..

Optisch wil ik hem van de winter klaar maken, hoe en wat precies weet ik nog niet...

Hij heeft het over de 'open uitlaat dagen'.

Precies

Dat is dan zeker in België?
In NL ken ik voor zover mij bekend geen open uitlaat dagen meer, helaas ;(

Helaas inderdaad.
Ik wil eerst eens kijken of het circuitrijden bevalt.. als dat zo is ga ik ook een autotune sensor in de originele demper/linkpijp maken en kan ik ook op de nederlandse circuits terecht.
 
Even wat kennis gevraagd:

Op zoek naar een nieuw winterproject zit ik te kijken naar andere zuigers/drijfstangen.

De meeste race-zuigers die ik aantref verhogen de compressie van 11.9:1 naar 13.5:1 (JE/Wossner bijv.)
Ook bieden beiden merken een +2 oversize kit aan waarmee de cilinderinhoud van 998 naar 1053 gaat.

Uitkotteren is geen probleem, dat kan ik zelf. Alleen wat dan? Ik neem aan dat de cilinderwanden daarna gehoond moeten worden...

Tevens wil ik dan, als ik toch bezig ben, de drijfstangen vervangen voor een nieuwe set van Carillo.

Nu is mijn vraag:
Zijn er dingen waar ik extra op moet letten als ik dit ga doen?
Tips, aanbevelingen (bijvoorbeeld kop flowen) of mensen die me dit juist afraden...
Wat kan ik verwachten aan vermogenswinst?

Ben benieuwd naar de menigen/ervaringen....
 
Als je de cilinders kunt kotteren... lijkt het me een peulenschil om ze te honen...

[afbeelding]

Die werken prima hoor.

Je hebt ook van die pleeborstels (hoonborstel) zoals wij ze op het werk noemen. Daarmee valt ook prima een nieuw hoon patroon in een cilinder te maken.

Zaak is wel dat je het goed gebruikt.
Dat wil zeggen de smering, toerental en snelheid in op en neer bewegen.
 
Even wat kennis gevraagd:

Op zoek naar een nieuw winterproject zit ik te kijken naar andere zuigers/drijfstangen.

De meeste race-zuigers die ik aantref verhogen de compressie van 11.9:1 naar 13.5:1 (JE/Wossner bijv.)
Ook bieden beiden merken een +2 oversize kit aan waarmee de cilinderinhoud van 998 naar 1053 gaat.

Uitkotteren is geen probleem, dat kan ik zelf. Alleen wat dan? Ik neem aan dat de cilinderwanden daarna gehoond moeten worden...

Tevens wil ik dan, als ik toch bezig ben, de drijfstangen vervangen voor een nieuwe set van Carillo.

Nu is mijn vraag:
Zijn er dingen waar ik extra op moet letten als ik dit ga doen?
Tips, aanbevelingen (bijvoorbeeld kop flowen) of mensen die me dit juist afraden...
Wat kan ik verwachten aan vermogenswinst?

Ben benieuwd naar de menigen/ervaringen....

en dan moet er natuurlijk na het honen weer een harde laag in...
 
Hoeveel kilometer heb je gereden het afgelopen jaar?

Ik in de afgelopen dagen je topic zitten doorlezen, maar wat een dingen heb je allemaal aan je CBR gedaan man.
Ik vind het wel gaaf dat je het allemaal maar doet en oppakt.

Hulde!!
 
Heb niet zoveel gereden, 4000 km...

Bedankt voor de tips... ik zal eens wat prijzen op gaan vragen.
Óf ik ga het blok aanpakken, óf ik koop er een motor bij voor mijn vrouw die waarschijnlijk ook motor wil gaan rijden...
 
of je gaat eens op circuit rijden, en bedenkt je dan als je deze moto met al de kosten / uren in de grindbak wilt leggen, en koopt een track toy bij...


respect voor al 't werk dat je er in steekt...
 
of je gaat eens op circuit rijden, en bedenkt je dan als je deze moto met al de kosten / uren in de grindbak wilt leggen, en koopt een track toy bij...


respect voor al 't werk dat je er in steekt...

Circuit rijden wordt begin volgend jaar... nu veels te druk met werk / kids / klussen thuis etc...
Circuitmotor wordt het voorlopig sowieso niet.... ben überhaupt niet van plan veel circuitdagen te gaan doen (lees >3/seizoen) en dan is zo'n ding veels te duur...

Neemt niet weg dat ik wel zal balen als ik op m'n muil ga met deze motor, maar het is een hobby. Die kost geld en tijd.. en mocht dat gebeuren heb ik weer iets te doen.... })
 
De cilinders zullen eerst naar een overmaat geboord moeten worden, vervolgens moet er een nieuwe cilinderwand worden aangebracht en dan worden de cilinderwanden gehoond! Ik heb er een tijdje geleden ook naar geïnformeerd maar het word erg duur! Overigens vertelde een medewerker van Powerseal in Nuenen me dat Honda's een Alusil cilinderwand hebben en er niet veel bedrijven zijn die deze kunnen bewerken dus dat is ook lastig. Powerseal kan de cilinderwand wel verwijderen en er een Nikasil cilinderwand met andere eigenschappen in plaatsen maar dat werd voor mij te duur.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en "hulde" voor al je vorderingen! :}

See you on track! :Y
 
De cilinders zullen eerst naar een overmaat geboord moeten worden, vervolgens moet er een nieuwe cilinderwand worden aangebracht en dan worden de cilinderwanden gehoond! Ik heb er een tijdje geleden ook naar geïnformeerd maar het word erg duur! Overigens vertelde een medewerker van Powerseal in Nuenen me dat Honda's een Alusil cilinderwand hebben en er niet veel bedrijven zijn die deze kunnen bewerken dus dat is ook lastig. Powerseal kan de cilinderwand wel verwijderen en er een Nikasil cilinderwand met andere eigenschappen in plaatsen maar dat werd voor mij te duur.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en "hulde" voor al je vorderingen! :}

See you on track! :Y

Kijk, daar heb ik iets aan :Y
Mag ik vragen wat Powerseal voor prijsopgave heeft gedaan (eventueel via PB)?

Met welke reden zou je andere drijfstangen willen monteren?

Sterker en ongeveer net zo zwaar als de originele...
Ben nog lang niet klaar met de motor (als het aan mij ligt O-) ) , kan zomaar zijn dat áls ik dit ga doen de cilinderkop geflowd wordt, zwaardere klepveren en er meteen HRC nokkenassen inkomen.
Laatste stap wordt dan een HRC ECU om het max. toerental op te hogen...

Maar... eerst goed nadenken en uitzoeken... het moet wel lollig blijven haha...
 
Laatst bewerkt:
Atmosferisch tunen is een hele dure hobby met relatief kleine winsten (afgezet tegen het startvermogen en de kosten van de exercitie) maar kan me voorstellen dat het leuk is om e.e.a. te optimaliseren.

Waarom hang je er geen turbo onder? Gezien het feit dat je het meeste werk zelf kunt kost het waarschijnlijk niet veel meer dan je andere tuningsplannen maar geeft wel beter rendement...?
 
ik denk dat voor iemand met maar 4000km ervaring, een standaard Blade meer dan genoeg vermogen heeft, en dat is een goed bedoelde opmerking .
en een 4-takt tunen kost handenvol geld, waar je bij eventuele doorverkoop niets van terug ziet. verschiet niet als alles wat je nu opgenoemd hebt kwa tuning meer kost dan al wat je nu al uitgegeven hebt, inclusief aankoop motor. koop je beter een 2de motor bij ;)
 
Atmosferisch tunen is een hele dure hobby met relatief kleine winsten (afgezet tegen het startvermogen en de kosten van de exercitie) maar kan me voorstellen dat het leuk is om e.e.a. te optimaliseren.

Waarom hang je er geen turbo onder? Gezien het feit dat je het meeste werk zelf kunt kost het waarschijnlijk niet veel meer dan je andere tuningsplannen maar geeft wel beter rendement...?

Precies dat is het...
Turbo kan altijd nog (ben er alleen niet zo'n fan van) en mocht ik die stap nog eens ooit ga nemen is de basis (drijfstang/zuigers) i.i.g. goed...
ik denk dat voor iemand met maar 4000km ervaring, een standaard Blade meer dan genoeg vermogen heeft, en dat is een goed bedoelde opmerking .
en een 4-takt tunen kost handenvol geld, waar je bij eventuele doorverkoop niets van terug ziet. verschiet niet als alles wat je nu opgenoemd hebt kwa tuning meer kost dan al wat je nu al uitgegeven hebt, inclusief aankoop motor. koop je beter een 2de motor bij ;)

Het is zeker niet dat ik vermogen te kort kom... hij heeft op dit moment 170.5 pk op het wiel.

Ik kijk niet zo naar wat iets kost maar wat het me aan plezier oplevert... geld kun je niet meenemen als je dood gaat en mijn gezin staat op nummer één (en die komen niets te kort), alles wat er daarna nog overblijft bras ik lekker op aan dingen die ik leuk vind...
 
Al eens gekeken of er een HRC kit beschikbaar is voor jouw motor?

Zijn dan wel geen zuigers en drijfstangen maar nokkenassen onder andere.

Ten Kate kan deze dan leveren mits het beschikbaar is voor jouw bouwjaar.

Op de "Ten Kate racing parts" site van hun (dus niet de normale) kan je dit zien meen ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan