conti sport attack als nieuwe bandjes

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Deze bandjes zijn er vanmiddag bij mij onder gekomen,

Heb het laten doen bij Huybers honda in schijndel. Super zaak is dat. Erg goede service en ook nog gezellig met koffie en een paaseitje hahaha.

Meer mensen hier met deze banden, en wat zijn jullie ervaringen ermee???
full
 
ik heb de conti road attack, bevallen prima, bij droog en nat weer. had hiervoor een BT014 achter. (ik heb nog 20mm schaamranden, dus of mijn mening echt telt ;-) )
 
Ik denk dat jij als eerste van dit motorforum deze banden voor ons gaat testen en je bevindingen uitgebreid met ons gaat delen op dit forum *O*


:+

Ja ik denk dat je daar gelijk in gaat hebben.

Zo te merken zijn er wel erg weinig mensen die op conti sport attack rijden.
Deze werden me aangeraden, moet zeggen de eerste 50km voelen veel belovend aan.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen mega coureur ben, maar doe me best.

Zal inderdaad als dit topic open blijft wel posten hoe het de banden vergaat en wat mijn bevindingen ervan zijn.

laters
 
ben vooral benieuwd hoelang je met de bandjes doet, ik heb voor de road attack gekozen omdat ik elke dag woon werk rijd en de voorkeur geef aan een compromie tussen lange levensduur en grip op natte wegen. Nou maakt je rijstijl en type fiets natuurlijk wel veel uit.
 
road attack eronder gehad doen het heel goed... genoeg grip
 
Ik heb alleen ervaring met de road attacks, ik had ze op mijn gixxer 400 zitten, maar ze reden echt heel fijn. *D
 
op mijn vrouw haar vtr firestorm zitten er road attacks en is daar zeer tevreden over.
en 'k heb op mijn circuit sradje de race attack zitten , daar voor michelin powers maar nu ga 'k steeds de conti's nemen, zijn zeer goed.
 
We hebben de sportattacks onder de BMW R1150R rockster gehad. Superband!
Zijn echter ook Roadattacks onder gekomen omdat de sportattacks na een ca 8000 km wat wisselend qua grip werden. Nog wel 2000km goed mee kunnen doorrijden.
Onder de m'n BMW R1150R roadster ben ik nu bezig met mijn tweede setje Roadattacks, eerste set 12000km op gereden. Ook vanwege het aantal km's die ik rij per jaar (bijna 20000) is dat zéér acceptabel.
Beide banden hebben meer dan genoeg grip bij droog én (voor mijn erg belangrijk) nat!
Zowel de sport- als de roadattacks geven wel het gevoel dat je de bocht in valt. Da's effe wennen...
 
Ik heb de sportattack als achterbandje op mijn XJR gehad... prima stukkie rubber maar wel wat snel op zeg maar (ca 6 a 7000 Km) .... een maat van me zweert bij Road-Attacks ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja hierzo. Zweer er bij, bij deze banden. Super bandjes! Warmen snel op, en grip grip grip grip! Gaan ook nog redelijk lang mee :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een set race attacks,die komen eronder als m,n mpp,s op zijn.
heeft iemand daar ervaring mee.
 
Ik heb alleen ervaring met de road attacks:

Gaan lang mee, de voorband is bij mij bijna tegelijk op
Snel warm
Voldoende grip bij droge omstandigheden (steppie op de grond/ kneedown)

Met nat weer vind ik ze niet fijn, maar dat kan ook tussen mn oren zitten na een schuivertje met mn oude motor in de regen..
 
Toch al redelijk wat reacties en zo te lezen ook nog eens allemaal positief.
Maar zouden er echt niet meer mensen met deze banden rond rijden???

Is het dan echt alleen maar brigestone, michelin, pirelli en dergelijk zijn wat de klok slaat?
 
Tsja, het blijft een poser forumpje hè....
Alleen 2CT en SC's tellen mee...

:+

....

Slechte banden worden niet meer gemaakt. Laat je niet gek maken door de verschillende testen en ervaringen van een ieder.
Als jij er een goed gevoel bij hebt en vertrouwen. Dan is de band goed.
 
ik heb ze ook onder mijn falco zitten... zijn best prima bandjes als het lekker weer is maar zodra het iets kouder wordt komen ze bij mij bijna niet op temperatuur en hebben ze weinig grip. Iets wat ik met pirelli diablo's veel minder had.
Oh ja achterbandje is nu bijna op, kan denk ik net de 5000 km er mee halen. (burnouts doe ik niet aan)
 
Totaal geen ervaringen mee........... maar moet wel even kwijt dat het profiel :9~ :9~ is(blijft een poserforumpje he ;) )
 
Laatst bewerkt:
Conti sport attack

Zeer goede straatband
Beter als BT 014
Zowel droog als nat

Race attack

Niet normaal hoe snel deze opwarmen en grip hebben,
Regenweer wel opgepast
 
yamahaR1tje in "Conti sportattack onder een fireblade sc..."


ook hier ff posten dan maar.....


ik heb ze 3jaar trug onder de R1 gehad,
(ze waren toen echt NET uit, aanbieding setprijs koste me toen 210, incl montage)
bevielen me prima, heb er zo'n 9000km mee gereden,
bandje wordt mooi snel warm en plakt lekker....
en zit een heel mooi profiel op om te zien!!!
daarna ben ik voor de MPP gegaan en die plakken tog stukje beter,
maar gaan daarintegen ook wat minder km's mee...

komende zomer wil ik de mpp 2cnt eens proberen....
 
Verder niemand op heel mf ervaring met deze banden???

Ik mag er dus toch vanuit gaan dat de overgrote meerderheid rijdt met:
michelin, bridgestone, pirelli,?


Jammer had meer ervaringen verwacht hahaha
Maarja dan moet ik heb maar goed gaan testen he.

gr happy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan