speedfreakz
MF'er
- 19 apr 2007
- 123
- 0
Na jarenlang supersport zx6r/r1 icm offroad Husqvarna TE610 te hebben gereden besloot ik nu één motor te koop die beide kan bieden. De keuze viel op een good old CR500 uit '91 die ik heb omgebouwd naar supermotard, zie hieronder de plaatjes voor een impressie:
Het frame is opnieuw gecoat, het blok is nagekeken en de cilinder is gehoond, de zuiger heeft nieuwe zuigerveren gekregen. Het spuitwerk heb ik met Motip spuitbussen gedaan.
De afgelopen weekenden probeer ik dit beestje goed afgesteld te krijgen, hieronder de combinaties en het resultaat:
Standaardbezetting
Hoofdsproeier: 170
stationairsproeier: 55
eerste poging
Hoofdsproeier: 180
stationairsproeier: 62
resultaat: loopt redelijk goed maar start slecht (verzuipt)
tweede poging
Hoofdsproeier: 175
stationairsproeier: 48
Gasnaald 1 stand opgetrokken naar middelste stand
resultaat: start goed maar staat te arm (bougie wit)
derde poging
Hoofdsproeier: terug naar 180
stationairsproeier: 48
resultaat: loopt goed en start goed, leek prima zo (bougie ook mooi koffiebruin)
echter na stukje langer rechtdoor vol gas bij het dichtgooien vh gas ineens klemmende zuiger met blokkerend achterwiel. Na afkoeling niks aan de hand, loopt gewoon weer prima. Mijn gedachte: bij dichtgooien gas warm/vastloper door te weinig smering door te kleine stationairsproeier??
vierde poging
Hoofdsproeier: 185
stationairsproeier: 60
resultaat: staat te rijk (stottert) en start slecht (verzuipt).
vijfde poging
Hoofdsproeier: 182
stationairsproeier: 60
resultaat: loopt aardig, stottert nog iets en bougie vrij zwart. Start nog steeds slecht, ook als hij warm is. Na 3x trappen waarbij wel pingelt/ploft maar net niet doorpakt is hij alweer verzopen, bougie vervangen voor een droge, vonk checken en gelijk even de cilinder droogpompen en vervolgens een nieuwe poging. Met/zonder choke, opdraaien van de stationairschroef (=chokeknop), spelen met de luchtschroef heeft allemaal geen effect.
Wie kan mij hiermee helpen?? Wat wordt de volgende stap? Ikzelf zou qua hoofdsproeier wel weer terug willen naar 180 (daar liep ie het beste op) en de stationairsproeier ook kleiner willen zetten zodat ie niet direct verzuipt maar ik ben nu dus bang voor warm/vast-lopers...
Is het zinvol nog overige zaken na te lopen? (membraan / bougiedop / ontsteking etc)
Alle tips zijn welkom!!
NB: ik meng 1:40 en vertanding nu 15:40, 16tands vtw is besteld aangezien topsnelheid nu slechts 130 is. Als het nodig is volgt er nog een kleiner achtertandwiel.
Het frame is opnieuw gecoat, het blok is nagekeken en de cilinder is gehoond, de zuiger heeft nieuwe zuigerveren gekregen. Het spuitwerk heb ik met Motip spuitbussen gedaan.
De afgelopen weekenden probeer ik dit beestje goed afgesteld te krijgen, hieronder de combinaties en het resultaat:
Standaardbezetting
Hoofdsproeier: 170
stationairsproeier: 55
eerste poging
Hoofdsproeier: 180
stationairsproeier: 62
resultaat: loopt redelijk goed maar start slecht (verzuipt)
tweede poging
Hoofdsproeier: 175
stationairsproeier: 48
Gasnaald 1 stand opgetrokken naar middelste stand
resultaat: start goed maar staat te arm (bougie wit)
derde poging
Hoofdsproeier: terug naar 180
stationairsproeier: 48
resultaat: loopt goed en start goed, leek prima zo (bougie ook mooi koffiebruin)
echter na stukje langer rechtdoor vol gas bij het dichtgooien vh gas ineens klemmende zuiger met blokkerend achterwiel. Na afkoeling niks aan de hand, loopt gewoon weer prima. Mijn gedachte: bij dichtgooien gas warm/vastloper door te weinig smering door te kleine stationairsproeier??
vierde poging
Hoofdsproeier: 185
stationairsproeier: 60
resultaat: staat te rijk (stottert) en start slecht (verzuipt).
vijfde poging
Hoofdsproeier: 182
stationairsproeier: 60
resultaat: loopt aardig, stottert nog iets en bougie vrij zwart. Start nog steeds slecht, ook als hij warm is. Na 3x trappen waarbij wel pingelt/ploft maar net niet doorpakt is hij alweer verzopen, bougie vervangen voor een droge, vonk checken en gelijk even de cilinder droogpompen en vervolgens een nieuwe poging. Met/zonder choke, opdraaien van de stationairschroef (=chokeknop), spelen met de luchtschroef heeft allemaal geen effect.
Wie kan mij hiermee helpen?? Wat wordt de volgende stap? Ikzelf zou qua hoofdsproeier wel weer terug willen naar 180 (daar liep ie het beste op) en de stationairsproeier ook kleiner willen zetten zodat ie niet direct verzuipt maar ik ben nu dus bang voor warm/vast-lopers...
Is het zinvol nog overige zaken na te lopen? (membraan / bougiedop / ontsteking etc)
Alle tips zijn welkom!!
NB: ik meng 1:40 en vertanding nu 15:40, 16tands vtw is besteld aangezien topsnelheid nu slechts 130 is. Als het nodig is volgt er nog een kleiner achtertandwiel.