Graag zou ik wat advies ontvangen over het (opnieuw) afstellen van mijn carburateur i.c.m. kelkjes.
Het betreft een Kawasaki GPZ750 Unitrack die verbouwd wordt naar een "eigen bouw" motor, het blok is inmiddels gereviseerd (nieuwe pakkingen, kleppen geslepen en gesteld, nieuwe bougies, etc) en ik ben nu op het punt beland om te kijken als de motor weer wil starten en om deze goed stationair te laten lopen. Het verdere afstellen over het gehele toerengebied komt later.
Ik heb tot nu toe nog geen spoeiers of vlotternaald (afstellingen) gewijzigd en vraag me af wat de juiste volgorde is om de carburateurs af te stellen nu er kelkjes zijn gemonteerd.
Door de kelkjes komt er meer lucht in de carburatuurs, daarom lijkt het me logisch om de luchstelschroef verder naar binnen te draaien en mogelijk grotere sproeiers te plaatsen. Voordat ik hieraan begin lijkt he me goed om een stappenplannetje te hebben welk onderdeel als eerst te vervangen alvorens te beginnen met het volgende.
Een par belangrijke aspecten:
- Betreft Mikuni BS34 Carburateurs.
- Uitlaat (nog) niet gemonteerd.
- Motor start niet middels choke of direct op de carburatuers.
- Motor start wel met benzine direct ingespoten in de carburateurs.
- Motor reageert ook op de gashendel (er komt dus wel benzine vanuit de carburateur in het blok terecht).
- Vlotterhoogte wordt op dit moment bekeken en lijkt goed.
Elk advies is van harte welkom!
Het betreft een Kawasaki GPZ750 Unitrack die verbouwd wordt naar een "eigen bouw" motor, het blok is inmiddels gereviseerd (nieuwe pakkingen, kleppen geslepen en gesteld, nieuwe bougies, etc) en ik ben nu op het punt beland om te kijken als de motor weer wil starten en om deze goed stationair te laten lopen. Het verdere afstellen over het gehele toerengebied komt later.
Ik heb tot nu toe nog geen spoeiers of vlotternaald (afstellingen) gewijzigd en vraag me af wat de juiste volgorde is om de carburateurs af te stellen nu er kelkjes zijn gemonteerd.
Door de kelkjes komt er meer lucht in de carburatuurs, daarom lijkt het me logisch om de luchstelschroef verder naar binnen te draaien en mogelijk grotere sproeiers te plaatsen. Voordat ik hieraan begin lijkt he me goed om een stappenplannetje te hebben welk onderdeel als eerst te vervangen alvorens te beginnen met het volgende.
Een par belangrijke aspecten:
- Betreft Mikuni BS34 Carburateurs.
- Uitlaat (nog) niet gemonteerd.
- Motor start niet middels choke of direct op de carburatuers.
- Motor start wel met benzine direct ingespoten in de carburateurs.
- Motor reageert ook op de gashendel (er komt dus wel benzine vanuit de carburateur in het blok terecht).
- Vlotterhoogte wordt op dit moment bekeken en lijkt goed.
Elk advies is van harte welkom!