CR500 cc tweetakt info en pics deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario2T

MF veteraan
26 dec 2004
14.797
1
Vlagtwedde
Nieuwe ronde...nieuwe kansen..

full


Mijn schatje!
 
posers!! *D


jonge zeg ,
echte noppenporno :}

@mario mooiste van nl?
@remy stoerste van nl

zo geen honda topic zonder een vervuilend groen tintje ;)
 
Remy....

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen jou 98-er en de 2000?

De een voor harde en de andere voor zachte banen?

Of gewoon omdat het cool is om twee dezelfde motoren te hebben :P.
 
:9~ OW :9~ :} MY :} *D GOD *D

Dit is gewoon de creme de la creme van de porno, sjeeeeeees :9~

Dat is een 250 frame neem ik aan ? welk bouwjaar ??
Past zo'n blok gemakkelijk in zo'n frame of moe je nog van alles verlassen enz. ?

Frame moet gelast worden. Betreft de voorste twee bevestigingen aan het frame.

Links en rechts naast de achterbrugas (door het blok) moeten pasbussen komen.

Cylinderkopbevestiging aan het frame moet verlast c.q. opnieuw gemaakt worden.

Radiateur moet worden voorzien van een extra uitgang aan de rechterbovenkant.

Rempomp-ophanging aanpassen.

Uitlaatbevestiging + demperbevestiging aanpassen.

Daarnaast moet je de tank versmelten ( zenuwenklusje) om hem pas te krijgen op de hoge cr500 kop.

Last but not least een andere plek voor de bobine bedenken en daar een adapter voor maken. Hij zit origineel links aan het frame en nu zit hij ( in mijn geval) centraal achter de radiateur.

Al met al een leuke klus!
 
Frame moet gelast worden. Betreft de voorste twee bevestigingen aan het frame.

Links en rechts naast de achterbrugas (door het blok) moeten pasbussen komen.

Cylinderkopbevestiging aan het frame moet verlast c.q. opnieuw gemaakt worden.

Radiateur moet worden voorzien van een extra uitgang aan de rechterbovenkant.

Rempomp-ophanging aanpassen.

Uitlaatbevestiging + demperbevestiging aanpassen.

Daarnaast moet je de tank versmelten ( zenuwenklusje) om hem pas te krijgen op de hoge cr500 kop.

Last but not least een andere plek voor de bobine bedenken en daar een adapter voor maken. Hij zit origineel links aan het frame en nu zit hij ( in mijn geval) centraal achter de radiateur.

Al met al een leuke klus!


en wat is het voordeel van een cr 250 frame?
 
en kan een cr 250 dat gewoon een ijzere frame is ook worden omgebouwd voor cr 500?
Ja, maar dat wil je niet.
Je wilt een 500 blok, in een Aluminium frame, vooral omdat het schitterende frames zijn (je mag hierbij aan 'geil' denken). Niet eens in de 1e plaats om de stuur-eigenschappen dus, de stalen frames waren nl. erg goed!
Dus, een frame van een 125/250 vanaf '02, of van een CRF.
 
die cr 500 die op marktplaats staan voor 2750 is zo mooi, krijg al bijna zin om hem in te ruilen tegen mijn yzf. maar dat is ni zo verstandig denk ik...
 
Hi guys, Hi Remy (do you remembre me? I wrote to you time ago for info about prodesign cool head)
this is my bike , ijn the first pic you can see the 2006 version...now I'm working on it. when I'll finish the bike I'll post new pics. Ciao

2006 version....
cr5002006dd4.jpg


...still working (with spes pipe)
stillworkingti5.jpg


...with hand made pipe
stillworking2yg2.jpg
 
Deze staat ook op CR500riders.com
Is een speciaal gemaakte radiateur....als ik me niet vergis...jammie!

Benvenuto fb74!
Bella moto! Radiatore fatto a mano, se non mi sbaglio?
 
Ciao!

FrankV: yes it's an aluminium hand made gas tank

Mario: yes, fatto a mano!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan