Daisy's Topic - Home of the Daytona T595 - PART TRIPLE

Ik ga morgen kijken bij een 955i uit 2004, lijkt een mooie nette fiets. Zijn er nog specifieke zaken waar ik extra op moet letten?
Ik heb begrepen dat de spanningsregelaar een zwak punt kan zijn, daar zal ik op letten. Verder nog iets?
 
Yep. Het is hem niet geworden trouwens. Ik vond de vermogens afgifte veel te lineair. Saai haast.
Jammer want het is een prachtige fiets. Lekker snel, prachtig geluid, ruimte zat.
 
Jammer. Ik denk dat je rijervaring komt uit dat de laatste Daytona's nogal een lange eindoverbrenging hebben. Dat maakt dat ze erg tam aanvoelen. Een tand minder voor, en een paar meer achter maakt een groot verschil.
 
Hallo allemaal!
Ik ben stapel op het model 955I en heb een zwarte '99 gekocht.
Zondag ga ik hem halen en lekker klaarmaken.
Als er techneuten zijn met bruikbare info hoor ik het graag!
Moet ook nog weten hoe het met de klepspeling controle zit ... met plaatjes of afstelbaar.
En wat de klepspeling mag zijn.

Laterss!
 
Hallo allemaal!
Ik ben stapel op het model 955I en heb een zwarte '99 gekocht.
Zondag ga ik hem halen en lekker klaarmaken.
Als er techneuten zijn met bruikbare info hoor ik het graag!
Moet ook nog weten hoe het met de klepspeling controle zit ... met plaatjes of afstelbaar.
En wat de klepspeling mag zijn.

Laterss!

Welkom:W

Een WPH is online wel te vinden, daar kan je hoe het zit met de klepspeling naar ik meen teruglezen.

grt.Wouter
 
Hallo allemaal!
Ik ben stapel op het model 955I en heb een zwarte '99 gekocht.
Zondag ga ik hem halen en lekker klaarmaken.
Als er techneuten zijn met bruikbare info hoor ik het graag!
Moet ook nog weten hoe het met de klepspeling controle zit ... met plaatjes of afstelbaar.
En wat de klepspeling mag zijn.

Laterss!
klepstellen is met shims
 
Oma even wakker geschud ....Ik heb vandaag een T509 gekocht; het naakte broertje van de 595 8-) Ben op zoek naar tips om het achterspatbord te vervangen met een meer strakke uitstraling en zoek nog een afdek kapje voor het duo zadel ? Zal nog een foto posten
 
Lucifer Orange :]
 

Bijlagen

  • Speed.jpg
    Speed.jpg
    260,6 KB · Weergaven: 14
Hoi,

Ik heb een Ermax undertray eronder, ooit gekocht via Pyramid plastics (UK), zie voor jouw type helaas geen plaatje.

 
Beetje boel balen. Mijn Daytona is niet meer te starten. Wilde na een rit niet meer starten en heeft een tijd bij de motorzaak gestaan. Die hebben er maar gekeken maar konden niet direct een oplossing vinden. Aangezien ik geen behoefte had om een open eind opdracht te geven, heb ik de motor te koop gezet,

Heb hem zowel op MP als hier op MF staan.

Aangeboden Triumph Daytona 955i, bj 2006, Jet Black Let op, motor start niet!
 
Volgens de motorzaak ging hij wel rond, maar sloeg niet aan. Men zoekt het in de spanningsregelaar/dynamo/accu/etc. Nu is de spanningsregelaar al eens vervangen (heb nog een gebruikte liggen), de dynamo ook al eens opnieuw gewikkeld (2* zelfs, 2e keer onder garantie) . De afgelopen jaren al de nodige kosten gemaakt dus was ik me al op een opvolger aan het oriënteren. Vandaar dat ik maar de knoop heb doorgehakt en de motorzaak niet verder te laten zoeken met dan nog de bijkomende kosten van de mogelijke vervanging van de eerder genoemde electronica.
 
Dank voor je advies! Ik weet niet wat de exacte gemeten spanning is. Hopelijk een volgende eigenaar, die er met geduld nog wat van kan maken. Zo niet dan zal ik de bekende ''Ikwilvan motoraf etc'' gaan benaderen. Op dit moment steek ik de euro's liever in een andere motor :t
 
*update* omdat ik een bod gekregen had en de potentiele koper de motor wilde horen rondgaan, toch er maar even mee aan de gang gegaan. Oude accu was overleden. Nieuwe accu erin gezet en na tijdje doorstarten startte de motor en startte daarna vrij vlot. Het plan om te verkopen wijzigt hierdoor niet. Ze staat nog steeds te koop, mijn verwachting is dat ik er nu een hogere prijs voor krijg. Meevaller.

 
Ik zou het laadsysteem een keer goed door laten meten door iemand die weet wat tie doet. De kabelboom van de dynamo naar de regelaar en accu wil wel eens problemen geven, daar is een modificatie op geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan