- Turijn. - Soms is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in de hooiberg om een echt nieuw motormodel te ontdekken. Met het uitbrengen van de Mana mag Aprilia zich fier op de borst kloppen en pretenderen dat het uitpakt met een revolutionaire motorfiets. In de straten van Turijn en kleine omgeving werd motorgeschiedenis geschreven.
Duidelijke doelgroep
Aprilia_NA850_Mana_statisch_13.jpg
Hoezo scootergevoel? Door de benzinetank naar onder de buddy te verplaatsen kon datgene wat normaal benzinetank is nu worden gebruikt als opbergruimte voor bijvoorbeeld... een helm.
Aprilia richt zich met de NA850 Mana duidelijk op de motorrijder die wil commuten maar een scooter nét niet vindt.
Deze nieuwe Mana houdt het midden tussen de klassieke motorfiets zoals we die kennen en de scooter. Aprilia trekt alle registers open en past als constructeur van zowel race bikes als scooters bestaande technieken toe. Met daar bovenop een flinke schep gedurfde technologie, waardoor de Mana meteen een creatie wordt die zijn gelijke in motorland niet kent. Tijdens een statische kennismaking op eerdere motorbeurzen kon je moeilijk inschatten waartoe deze 850 in staat is. Je werd wel verleid door zijn knappe, vloeiende lijnen, je wist dat hij een half en een volledige automaat aan boord had, maar het is pas na een korte kennismaking dat je echt duidelijk wordt wat dit ding kan.