Diversion XJ-600

Geraldhemel

MF'er
28 jul 2014
37
0
Hengelo
Hallo allemaal. Iik ben sinds vrijdag jl. de trotse bezitter van een rijbewijs, en met het oog hierop heb ik al een motor aangeschaft.
Deze Yamaha Diversion XJ-600 '92 had een aantal jaar (8 tot 10) stilgestaan. Oorspronkelijk wou een vriend van me deze aan het lopen krijgen (hij is automonteur) maar dit is helaas niet gelukt. Desondanks heb ik deze motor toch aangeschaft , vooral omdat de prijs mij aanstond (€500). Met een luttele 35000 km op de teller leek mij dit geen miskoop.
Nu na een aantal weken sleutelen en vaak op dit forum te hebben gekeken liep hij gisteren voor de eerste keer. De carburateurs schoongemaakt de kleine en de grote sproeier eruit gehaald, en ultrasoon gereinigd. De gas naalt zat ook vast in de behuizing, maar met een beetje geweld deze er toch heel uit gekregen. Ze zijn wel iets ruwig, maar ze lopen fatsoenlijk in de behuizing, en de veer duwt deze gewoon terug.
Nu het probleem, ik ben er niet van overtuigd dat ik de sproeier en stationair sproeier in de goede fitting heb gedraaid. Vooral omdat de stationaire toerental erg hoog was (6000RPM), nu ik de sproeiers heb omgedraaid, valt de motor telkens uit als ik aan het gas kom. Heeft iemand hier een oplossing of tip voor? Ook bij de exploding views van de carberateurs die ik op het www heb gevonden bieden geen uitsluitsel.
 
De sproeiers omgewisseld. De boutjes van de gasnaaltkamer aangedraaid. En nog een derde sproeier gevonden, in het gaatje tussen de twee andere sproeiers, deze ook gereinigd, en de motor loopt als een zonnetje !!!!!!!!

Hartelijk bedankt voor jullie hulp !
 
Als je de carbs wilt synchroniseren mag je mijn carbtune wel lenen. Heb ook wel een werkplaatsboek te leen, woon in de buurt.
Bedankt voor het aanbod. :)
De motor heeft 8 tot 10 jaar stilgestaan, dus voor mijn gevoel is het beter om eerst de boel weer een beetje in te rijden, en na 1 of 2 tanken benzine pas te gaan synchroniseren. Maar daarna hou ik me warm aanbevolen voor dat setje *D over een weekje of twee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan