Er staat al heel lang een TIG lasapparaat in de schuur waar ik nog steeds bijzonder weinig mee heb gedaan.
Nu heb ik het idee om eens te gaan braden aan een uitlaat van RVS welke ik zelf samen wil stellen.
Ik verbaas mij alleen over de prijzen van onbewerkt RVS pijpjes, bochten etc.
Een complete uitlaat linkpijp van RVS koop ik voor zo'n 300 euro en bestel ik wat rechte stukken, 4x90 graden bochtjes en een Y pijp dan ben ik al over de 250 euro kwijt en is het qua zelfbouw al niet eens meer de moeite waard om te gaan freubelen.
Daarmee dus de vraag en reden van dit topic: Weten jullie nog iets beters hebben jullie andere ideeën of zijn er goedkopere manieren / waar haal je je RVS?
Het idee is 304 RVS en dan a.d.h.v. een grove inschatting wat bochten en rechte pijp bestellen en dan te beginnen met bijv. de makkelijke linkpijp.
De einddempers zijn slip-on met E-keur en dB killer dus er is geen additionele demping nodig.
Het is niet nodig, maar wel motivatie om te lassen en dat heb ik ff nodig.
Om diezelfde reden wil ik het niet te duur maken want voor hetzelfde geld eindigt het als een hoopje schroot.
Nee misschien niet handig om zo te beginnen, ja helaas ik heb wel een project nodig waar ik voor wil gaan (motivatie en concentratie) i.p.v. willekeurig maar wat reststukjes schroot aan elkaar te plakken onder het mom van oefenen....
Ben langer bezig met het schoonmaken van het schroot dan dat ik een lasje kan leggen dus daar was de lol ook snel van af.
Nu heb ik het idee om eens te gaan braden aan een uitlaat van RVS welke ik zelf samen wil stellen.
Ik verbaas mij alleen over de prijzen van onbewerkt RVS pijpjes, bochten etc.
Een complete uitlaat linkpijp van RVS koop ik voor zo'n 300 euro en bestel ik wat rechte stukken, 4x90 graden bochtjes en een Y pijp dan ben ik al over de 250 euro kwijt en is het qua zelfbouw al niet eens meer de moeite waard om te gaan freubelen.
Daarmee dus de vraag en reden van dit topic: Weten jullie nog iets beters hebben jullie andere ideeën of zijn er goedkopere manieren / waar haal je je RVS?
Het idee is 304 RVS en dan a.d.h.v. een grove inschatting wat bochten en rechte pijp bestellen en dan te beginnen met bijv. de makkelijke linkpijp.
De einddempers zijn slip-on met E-keur en dB killer dus er is geen additionele demping nodig.
Het is niet nodig, maar wel motivatie om te lassen en dat heb ik ff nodig.
Om diezelfde reden wil ik het niet te duur maken want voor hetzelfde geld eindigt het als een hoopje schroot.
Nee misschien niet handig om zo te beginnen, ja helaas ik heb wel een project nodig waar ik voor wil gaan (motivatie en concentratie) i.p.v. willekeurig maar wat reststukjes schroot aan elkaar te plakken onder het mom van oefenen....
Ben langer bezig met het schoonmaken van het schroot dan dat ik een lasje kan leggen dus daar was de lol ook snel van af.