Doorrijders topic. Weer of geen weer.

De afgelopen twee weken lag m'n Gerbing verwarmde vest bij de importeur, kabelbreuk. Was net een maand oud, maar begin deze week opgehaald. Gelukkig want ik vond het echt fris vanochtend. Een (fietsende) collega vertelde dat er om half acht vanochtend een laagje ijs op een fietsbruggetje lag.
Omgeving Rotterdam had het in ieder geval gevroren. Hoorde mensen vanochtend krabben en zag ijs/ijzel op de buitentafel liggen.
Dit was rond een uurtje of 06:00
 
Morgen 15-16°C en zon, ben aan het twijfelen of het warm genoeg gaat zijn voor lederen pak.
Is zo'n overgangstemperatuur, textiel pak kan ik de wintervoering wel uitnemen maar dan is dat eigenlijk te groot.
We zien morgen wel :]
 
Morgen 15-16°C en zon, ben aan het twijfelen of het warm genoeg gaat zijn voor lederen pak.
Is zo'n overgangstemperatuur, textiel pak kan ik de wintervoering wel uitnemen maar dan is dat eigenlijk te groot.
We zien morgen wel :]

Is jouw lederen pak met perforaties dan?
Ik rijd het hele jaar met een lederen pak.
Al dan niet met wintervoering. Maar dat pas als het vriest.
 
Boven de 15 graden leer, onder de 15 textiel. Onder de 5 graden alleen als het echt niet anders kan. Ik heb tenslotte ook nog een auto.
 
Vandaag heerlijk gereden, ongeveer 110km.
6~7 graden buiten, matige oostenwind, gevoelstemperatuur een graad of wat.
Spiekerbox an, handschoenen en jas met binnenjas...was allemaal prima te doen aan boord van de Vif.
Niet warm, maar ook niet echt koud..
In Duitsland was er hier en daar gestrooid..
 
Vanochtend (05:00) was het minder koud dan gisteren. Maar alsnog... KOUD!
Gisteren het blik gepakt, maar heb aan een collega beloofd dat die na werk een rondje achterop mag. Dus dan is de motor wel vrij belangrijk om mee te hebben😅 Wel lekker rustig op de weg!
 
Zometeen na een bakkie koffie, de BMW R850RT eens uitlaten vanuit Oss naar Luxemburg, Wemperhard… het doel? Ff een boodschapje halen voor mijn vrouw en ik lekker zo’n 550-600 km op de klok erbij zetten.

Het was een mooie rit, goed en lekker warm aangekleed, een verbruik van 1:20 op en neer, het zonnetje erbij in Luxemburg, wat wil je nog meer. Motor heeft het keurig gedaan, ik heb deze pas sinds begin van dit jaar, vele kleinere ritjes al mee gereden maar nu dus toch even aftasten hoe hij zich gedraagt qua zit en rijden op grotere afstanden, maar dat is zeer goed bevallen. Ook wel lekker is de handvat verwarming vd motor…..
 
Laatst bewerkt:
gaaaaaaap, mogguh allemaal :Z

Na het ontbijt richting de motorzaak.
i.p.v. mn eigen motor uitlaten, ben ik uitgenodigd om voor een dagje een Tinbot RS1 uit te proberen...
gewoon lekker dagje sturen, en (vooral) peilen hoe het met de kwaliteit gesteld is van dit apparaat.
 
Laatst bewerkt:
gaaaaaaap, mogguh allemaal :Z

Na het ontbijt richting de motorzaak.
i.p.v. mn eigen motor uitlaten, ben ik uitgenodigd om voor een dagje een Tinbot RS6 uit te proberen...
gewoon lekker dagje sturen, en (vooral) peilen hoe het met de kwaliteit gesteld is van dit apparaat.
Neem fotos voor ons, als dat mag.
 
Afgelopen week was eindelijk weer eens lekker weer, ook ineens weer een aantal motoren op de parkeerplaats op het werk
Leuk om te zien aan de ene kant maar soms denk ik ook wel eens "Oh you sweet summer child" 😂
 
Afgelopen weekeind was echt duidelijk de opening van het seizoen voor de mooiweerrijders.

Wel weer mooie motoren gespot die ik zelf in de winter ook lekker warm in de garage zou laten staan.
 
Over de grens (Nordhorn in mijn geval) is er volop gestrooid. B|
 
Oh gaaf, ben benieuwd wat je er van vindt. Maar wat is de RS6, ik kan alleen de RS1 vinden.
oeps, was nog niet helemaal wakker toen ik dat schreef |(
moest idd RS1 zijn :Y
Neem fotos voor ons, als dat mag.
dat zal wel goed komen :)
als er animo voor is, maak ik er een review van voor het forum in zn eigen topic (was er volgens mij nog niet 🙄).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
15 min van huis en op een bepaald punt me geërgerd aan een boer , die beste man was zijn weiland met kalk of krijt aan het ........ , ja weet het eigenlijk niet .
Weet wel dat er zoveel naast het weiland op de weg terecht kwam dat het niet normaal was .
De wolk waar je door heen reed en wat op de weg lag stuifde serieus omhoog , net water .
Motor was helemaal wit van de teringzooi en echt overal zat het tussen en mijn pak kan ook gelijk het was machine in ..
Motor gelijk maar weer gewassen , dus mijn dagje toeren had ik me anders voor gesteld.
 
15 min van huis en op een bepaald punt me geërgerd aan een boer , die beste man was zijn weiland met kalk of krijt aan het ........ , ja weet het eigenlijk niet .
Weet wel dat er zoveel naast het weiland op de weg terecht kwam dat het niet normaal was .
De wolk waar je door heen reed en wat op de weg lag stuifde serieus omhoog , net water .
Motor was helemaal wit van de teringzooi en echt overal zat het tussen en mijn pak kan ook gelijk het was machine in ..
Motor gelijk maar weer gewassen , dus mijn dagje toeren had ik me anders voor gesteld.

Zuur, dat kruipt overal tussen dus vreselijk irritant.
In de valavond bij het naar huis rijden ook een akker gepasseerd die er wit uitzag, leek haast alsof het rijm was. Was dus wss ook met kalk bewerkt.
 
Zometeen na een bakkie koffie, de BMW R850RT eens uitlaten vanuit Oss naar Luxemburg, Wemperhard… het doel? Ff een boodschapje halen voor mijn vrouw en ik lekker zo’n 550-600 km op de klok erbij zetten.

Het was een mooie rit, goed en lekker warm aangekleed, een verbruik van 1:20 op en neer, het zonnetje erbij in Luxemburg, wat wil je nog meer. Motor heeft het keurig gedaan, ik heb deze pas sinds begin van dit jaar, vele kleinere ritjes al mee gereden maar nu dus toch even aftasten hoe hij zich gedraagt qua zit en rijden op grotere afstanden, maar dat is zeer goed bevallen. Ook wel lekker is de handvat verwarming vd motor…..
Is dit dan alleen maar over de snelweg of is het voornamelijk de spannende route met voornamelijk kleinere wegen/N-wegen?

Als ik het vanuit mijn dorp doe is het over de snelweg al een goede 290 km en net geen 3 uur enkeltje.
Vanuit Oss is het 60 km minder zo te zien, maar is ook een flinke trip.
Lijkt mij ook wel leuk voor een dagje, maar zie het niet zitten om dan alleen maar snelweg te moeten rammen... en niet van de bochtige en mooie omgeving te genieten.
 
Deze rit was enkel over de snelweg, liever maak ik er ook een dag van binnendoor. Wel over de snelweg naar Maastricht en vanaf daar binnendoor en dan nog verder Luxemburg in. Vorig jaar eens smorgens op de Moto Guzzi California om 6:30 vertrokken en pas om 18:30 weer thuis en zo’n 800 km gereden. Dat zijn pas de mooie ritten
 
Toen ik vanmiddag na een ritje terugkwam heb ik meteen het nadeel ontdekt van de motor gedurende de winterperiode niet wassen... Beide vorkpoten zagen er zo uit. B|
WhatsApp Image 2024-03-10 at 17.56.03.jpeg

Ik zie het maar als een goed excuus om meteen Hyperpro erin te laten zetten. _O-
 
Bij de vorige twee motoren is mij door de monteur die ze in onderhoud had meermaals op het hart gedrukt de vorkpoten in ieder geval vrij van zand te houden, aangezien dat bij het inveren de keerringen kan beschadigen. Misschien had ik iets beter moeten luisteren, ik dacht dat het nog wel meeviel. :X
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Terug
Bovenaan Onderaan