Ducati 750 ss naar café racert

Hahaha kon dat maar, maar de uitlaten zitten eraan bij de monster en bij de ss niet dus dat word lastig, maar ik bel dinsdag de spuiterij gelij. Duurt nu lang zat en wil rijden, vandaag ook weer overal motoren die mij kriebels gaven
 
Ennnnnn weer aanwezig op motor forum :W

Aardig opgeschoten inmiddels, alles laten stralen en coaten met mooi resultaat! *O*
Plaatjes voor de liefhebbers *D

Foto-VXLNIRQX.jpg


Foto-CJ3C8KYN.jpg


vervolgens begonnen met de opbouw

Foto-UQXYBMLV.jpg


inmiddels staat er al een aardig motortje

Foto-RZZ8JVYS.jpg


Wat zoal gedaan is,
Balhoofdlagers vervangen,
nieuwe voorband,
nieuwe accu,
nieuwe rem en koppelings leidingen (stalen)
nieuwe riemen
nieuwe olie + filter
nieuwe bougies
kleppen gesteld
nieuwe stepjes
nieuw achterlicht
zitje gemonteers (word nog aangepast)

wat nog moet gebeuren,
tank schoonmaken
zitje maken passen bijwerken ed
de rest van de electronica aansluiten en aanpassen
starten :z

en uiteindelijk als hij rijd naar een spuiterij voor het zitje, tank en kuipje.

ze staat er nu zo bij
Foto-Z4PPOV8U.jpg

Foto-Q38VJJEO.jpg


de kleuren lijken een beetje raar door de zon :X
 
De kleuren die ik in gedachten heb op dit moment is de corse kleuren op deze manier zonder het onderste witte vlak. En dan natuurlijk met een oldschool touch :9~
757520177_9a5c11cf_ducati-1198r-corse-special-edition-1-1024x608.jpg


Dus ook metaalkleur (geborsteld) op de tank en frame zwart en mogelijk sommige delen van het blok ook borstelen zoals de kleppendeksels 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ha, een Tiguan met de motor achterin ! Das weer eens wat anders dan een Kever of een Transporter.... _O-
Maar lekker bezig, wordt mooi denk ik !
 
De lijn blijft toch niet zo? Zo lijkt het alsof hij in het midden doorgezakt is.

Ik heb niet echt het gevoel dat dat zo lijkt, alle lijnen lopen mooi gelijk een beetje naar beneden/voren, van het zitje tank en kuipje alles gelijk en lijkt in mijn ogen ietsje aggressief en vind ik wel mooi :P

Het is de originele bovenkant van het frame en dus de originele hoek net als bij deze;

Ducati_900_SuperSport_cafe.png


81805d1292936851-dunstall-fairing-ducati05.jpg


Maar er komt nog wel een zadel/ leer oid op om het mooi af te werken en de derrière te ondersteunen O-)
 
Ik zie het, de bovenkant van de tank is wel in lijn met het zitje. Maar bij de zwarte hierboven vind ik de kleurstelling/lijn beter dan bij de witte Ducati?
Bij de witte is de tank ( bovenkant) te recht tov. het zitje.
 
Ik zie het, de bovenkant van de tank is wel in lijn met het zitje. Maar bij de zwarte hierboven vind ik de kleurstelling/lijn beter dan bij de witte Ducati?
Bij de witte is de tank ( bovenkant) te recht tov. het zitje.

Bij de zwarte zijn gelijke lijnen aangehouden -bovenkant tank-, -zitvlak- en -bovenkant kont-.
Bij de witte zie ik een vloeiende lijn -bovenkant tank- doorlopend naar het kontje met daarna een sparing erin voor het zitje.

Ik vind het allebei mooi, maar voor een 'café racert' zou ik de witte als voorbeeld nemen.

In beide gevallen, en dat zie ik hier nog niet terug, hoort m.i. de framebuis onder het zitje in het zicht en doorlopend vanonder de tank.

Maar euh; smaken en opvattingen over 'hoe het hoort' verschillen gelukkig ;)

Wordt sowieso een vette fiets! :Y

En is net als ik in Groningen gemaakt.... :+
 
Laatst bewerkt:
We zijn weer verder, het kuipje zit er nu ook weer op en bijna klaar om te starten, nog wachten op een pakketje. Zo begint het wel weer ergens op te lijken.

Foto-BKK7TJRE.jpg

Foto-ZAVY74EB.jpg

Foto-OHVEEZKX.jpg


*O*
 
In beide gevallen, en dat zie ik hier nog niet terug, hoort m.i. de framebuis onder het zitje in het zicht en doorlopend vanonder de tank.

Maar euh; smaken en opvattingen over 'hoe het hoort' verschillen gelukkig ;)

Wordt sowieso een vette fiets! :Y

En is net als ik in Groningen gemaakt.... :+

Ik zit nog na te denken hoe ik de onderste rand van het zitje wil laten aanluiten, hoe nog geen idee, maar er moet bij de tank nog een stukje van het zitje af om het mooi te maken.

Helemaal handgemaakt in het mooie Grunn inderdaad! *O*
 
Vandaag weer bezig geweest. Hij staat weer op eigen poten, en een begin voor een zitje gemaakt. Maar wil waarschijnlijk nog wat aanpassen. Ik zit er over na te denken om het zitje bij te snijden, dus alles onder de zwarte tape weg te halen (zonder de rare knik natuurlijk) zodat het wat meer in lijn oogt met het frame, hoe denken jullie hierover?

Foto-RUGEXBV4.jpg
 
Lange tijd stil geweest... met een reden...

Ik ben verhuisd *O*

Maargoed, tevens wilde ze niet starten -O-

Eerst geknoei met het startrelais, de contacten waren niet lekker.
Vervolgens ging de startmotor rond... maar niks. |(

En vanuit daar begon de ellende... alles los gehad van carbs tot ontsteking in het blok.

Alles schoongemaakt, afgesteld, fine tuned en lagers vervangen maar steeds geen resultaat '(

Heel af en toe kwam er een knal of plofje uit maar daar hield het ook bij op.


Totdat... ik een tip kreeg om de bougiekabels om te draaien. En jahoor, druk op de knop en ze liep! *O*

Daarvoor mijn dan -Daan- :}


Ik heb lopen vloeken en tieren maar achteraf ben ik blij dat ze weer snort O-)

Een flapdrol die tussen 1992 en tot ik hem kocht aan deze motor gesleuteld heeft had blijkbaar de draden vanaf de pickup in het blok omgedraaid. Ik heb dat als geheel eraf gehaald en alles keurig volgens het wphb op kleur aangesloten... niet wetende dat in de kabelboom dus de signalen verkeerd om zaten :') |(

Maargoed ze loopt! gelijk een rondje door de straat gereden plof plof plof 8-)

Dus we gaan verder.

De verlichting is aangesloten en werkt!

Wat er nog moet gebeuren:
  • De teller/clip-on/lamp zit elkaar nog een beetje in de weg dus moet ik iets op verzinnen.
  • Ik heb een led strip achterlicht besteld welke ik in een leren zadel wil verwerken, als dit me bevalt schrap ik het achterlicht wat er nu op zit..
  • Ook schrap ik dus het zitje in ruil voor een volledig leren zadel.
  • Ik wil de oliekoeler nog spuiten en de aansluiting zweet dus die word vervangen/gerepareerd
  • Voorband vervangen (is al in huis)
  • één cilinder lijkt te rijk te staan, de bougie is vettig en hij ploft een beetje
  • bar end spiegels en andere handvaten zijn onderweg :9~
  • De electra goed vastmaken en wegstoppen
  • De hevels opleuken en van kleur veranderen (de rechter rempomp is vervangen)
  • En tot slot de tank en kuipje laten spuiten 8-)
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk wat plaatjes voor de liefhebbers

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ik twijfel nog wel wat ik met het spatbord doe, ik zat te denken om er een monster spatbord op te zetten, die heeft een lichte klassieke uitstraling
 
Terug
Bovenaan Onderaan