Goedenavond,
Mijn ducati m600 van '95 (carb.) heeft een wisselend stationair toerental, en houdt in op hogere snelheden.
Wanneer hij koud is is er niks aan de hand, loopt gewoon normaal stationair, maar na een half uurtje rijden blijft hij hangen wanneer ik de koppeling intrek. Soms valt hij daarna terug naar het juiste toerental, maar meestal blijft hij te hoog gieren. Wanneer ik de koppeling intrek op een heel laag toerental, loopt hij meestal wel normaal stationair, maar soms gaat hij daarna ook gewoon weer omhoog.
Wanneer ik even stop, en hem uitzet, en na 5 minuten weer verder rij draait hij eerst ook weer normaal stationair en na een paar km begint het weer.
Nu vanmiddag kwam er nog een probleempje bij, de motor houdt namelijk in op hogere snelheden. Op de snelweg met +/-120 voelt het net alsof je wisselend wind tegen hebt, het geluid van de motor is egaal (hij stottert niet o.i.d.) maar het voelt alsof hij wegvalt en dan weer trekt, dit is ook soms te horen aan de ketting (trekt weer strak)
Het leek ook erger te worden na een tijdje met wat harder optrekken, hij begon wat te bokken na even flink optrekken op snelheid, en het voelt net alsof het gas soms wegvalt.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb wel gemerkt dat de vorige eigenaar de zaag in het deksel van het luchtfilterhuis heeft gezet en een groot vierkant eruit heeft gezaagd, daar zoek ik nu even een nieuwe voor, dat zou misschien het haperen kunnen verklaren (te veel lucht?) maar het wisselende stationaire toerental lijkt me daar niet aan te verwijten?
Mijn ducati m600 van '95 (carb.) heeft een wisselend stationair toerental, en houdt in op hogere snelheden.
Wanneer hij koud is is er niks aan de hand, loopt gewoon normaal stationair, maar na een half uurtje rijden blijft hij hangen wanneer ik de koppeling intrek. Soms valt hij daarna terug naar het juiste toerental, maar meestal blijft hij te hoog gieren. Wanneer ik de koppeling intrek op een heel laag toerental, loopt hij meestal wel normaal stationair, maar soms gaat hij daarna ook gewoon weer omhoog.
Wanneer ik even stop, en hem uitzet, en na 5 minuten weer verder rij draait hij eerst ook weer normaal stationair en na een paar km begint het weer.
Nu vanmiddag kwam er nog een probleempje bij, de motor houdt namelijk in op hogere snelheden. Op de snelweg met +/-120 voelt het net alsof je wisselend wind tegen hebt, het geluid van de motor is egaal (hij stottert niet o.i.d.) maar het voelt alsof hij wegvalt en dan weer trekt, dit is ook soms te horen aan de ketting (trekt weer strak)
Het leek ook erger te worden na een tijdje met wat harder optrekken, hij begon wat te bokken na even flink optrekken op snelheid, en het voelt net alsof het gas soms wegvalt.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb wel gemerkt dat de vorige eigenaar de zaag in het deksel van het luchtfilterhuis heeft gezet en een groot vierkant eruit heeft gezaagd, daar zoek ik nu even een nieuwe voor, dat zou misschien het haperen kunnen verklaren (te veel lucht?) maar het wisselende stationaire toerental lijkt me daar niet aan te verwijten?
Laatst bewerkt: