Eerste rijles en beetje gedemotiveerd nu haha

Ik ben ooit direct geslaagd voor mijn veterstrikdiploma bij de eerste poging. Ik weet niet meer hoe veel uur les ik nodig heb gehad, maar het heeft zeker niet meer dan een paar jaar geduurd. Mag ik ook een lollie?
Kinderen die vragen worden overgeslagen :Y .
 
Je snapt dat het goedbedoeld is, maar of het nou precies een verstandige, stimulerende post is? :)

Ik geef 'm het voordeel van de twijfel.
Als je met elke motor omflikkert is het misschien toch wel eens tijd om na te denken of motorrijden wel de juiste hobby voor je is.
 
Goh, ieder z'n mening. Het is motiverend bedoelt omdat OP al stukken beter bezig is dan ik en dat die er zeker weten wel komt. Ik denk dat er meteen te veel verwacht werd van die eerste keer les.

Motorrijden is geen hobby voor me maar een manier van leven die al sinds klein meisje aanwezig is. En die motoren omflikkeren? Tja, niet iedereen is gezegend met een gezond lichaam zonder gebreken. Probeer maar een keertje 200+kg de baas te blijven met enkele spierziektes en nog wat andere chronische mankementen onder de leden, zelfs als jonger persoon. Ken er genoeg die de motor niet houden als die over zijn zwaartepunt gekomen is of die al spontaan onderuit gaan bij het parkeren in kiezel. Ieder z'n ding denk ik dan. Tussen behandelingen en ingrepen door vind ik van mezelf dat ik best goed bezig ben. _O-
 
Kijk, met die informatie erbij wordt het een heel ander verhaal, een van passie, doorzettingsvermogen en het overwinnen van obstakels. Mooi!

Overigens heb ik ook al mijn motoren wel een keer laten vallen (of iig "gecontroleerd laten zakken" :) )... Meestal omdat ik afgeleid was bij het tanken en van de motor stapte zonder de jiffy uit te klappen of zo, of vroeger omdat ik bij sneeuw en ijzel lekker door bleef rijden...
 
Kijk, met die informatie erbij wordt het een heel ander verhaal, een van passie, doorzettingsvermogen en het overwinnen van obstakels. Mooi!

Overigens heb ik ook al mijn motoren wel een keer laten vallen... Meestal omdat ik afgeleid was bij het tanken en van de motor stapte zonder de jiffy uit te klappen, of vroeger omdat ik bij sneeuw en ijzel lekker door bleef rijden...

Netjes hoor, dat spreekt ook van doorzettingsvermogen. Sneeuw en ijzel zijn idd niet zo fijn om door te rijden. :N
 
Hoi,
De ene les is de andere niet.

Bij Ă©Ă©n les gaat het (super) goed. Bij een andere les is het drie keer kl*te.

Althans dat is mijn ervaring en ik had daardoor ook wat frustratie. Totdat je doorkrijgt hoe iets moet ( Het kwartje valt) dan denk je vaak van: oh is dat het?

gewoon doorgaan en vertrouwen hebben dat het lukt!
 
Leren rijden op een yamaha fs1 brommer, dat was rond 1982. dat ding heeft wat op zijn klote gehad.. later de koppeling vervangen, dat was wel nodig. sinds dien nooit problemen meer gehad met schakel brommers / motoren. Het is een kwestie van volhouden. Ik moet wel zeggen dat het toen die tijd een stuk rustiger was op de weg, je heb nu bijna ogen in je achterhoofd nodig.
 
Veel ontwikkelen ook al een deel van het benodigde hand/voet coordinatie bij het auto rijden. Aangezien jij nog 0 ervaring hebt is het niet gek dat je hier extra moeite mee hebt vergeleken met anderen. Laat je niet gek maken en neem je tijd om alles te leren op je eigen tempo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan