Endurance xs1100 project

Rene Cortie zat in Amsterdam en heeft ook vele Moto Martin's verkocht.
Of de mijne er ook vandaan komt weet ik echter niet, omdat deze met een Z650 blok is uitgevoerd. Terwijl Cortie voornamelijk Martin's met een Z1000 heeft verkocht.
Dit is een foto v/d mijne in plm. 1990. (blijkbaar de Godier Genoud-kleuren?)
full


Ik wist niet dat ie ook Motoplast-frames had verkocht.

Wat voor achtervork-constructie zit er trouwens in zo'n Motoplast?

Greetz, Q
 
*O* hij vind Martins ook mooi!

mathh; Ik ken je XS turbo al van hééél vroeger, een van de eerste ouwe fietsen die ik zo getuned zag qua power en dik rijwielgedeelte, respect! :}

Ben ook gek op endurance fietsen, heb m'n Martin Kawa ook zo opgebouwd dus dit zal zeker naar mijn smaak gaan worden!

Robin
 
Even een leuk verhaal(en pics)wat een beetje de achterliggende gedachte is waarom je zo'n fiets wil bouwen.Vind ik altijd wel intressant het waarom. O-)
Kan van mezelf toch wel merken dat ik deze opdrachten toch intressanter begin te vinden,gewoon het stukje nostalgie wat er bij komt kijken.
Apart en extreem spul is leuk maar nostalgisch spul zekers ook.
Zal de leeftijd wezen. O-)
 
Zo, weer ff bij zitten kwijlen :}

Past ook nog wel bij die organisch gevormd bigtube buizenframe rollator! _O-

Mooi,we gaan weer wat doen,hoef vannacht pas weer naar de baas. :+
 
Laatst bewerkt:
Voor max dan eentje met high tech alu kwijlbakje...damn, dat word gouden handel: custom made rollators! Maar GEEN lange voorvork erin he!

Maar evengoed word dit wel weer een topic om te volgen *O*
 
Laatst bewerkt:
Voor max dan eentje met high tech alu kwijlbakje...damn, dat word gouden handel: custom made rollators! Maar GEEN lange voorvork erin he!

Maar evengoed word dit wel weer een topic om te volgen *O*

_O- Nee,maar wel met 200er slofjes eronder! _O-
 
mathh; Ik ken je XS turbo al van hééél vroeger, een van de eerste ouwe fietsen die ik zo getuned zag qua power en dik rijwielgedeelte, respect! :}

Wat bedoel je met heel vroeger, Robin? Heb die motor toch al in 1982 van een turbo voorzien..
Misschien kennen we mekaar?
 
He, wat een leuk topic, ga ik zeker volgen. :)
Ik hou het wel zelf bij tweetakt brikken, maar heb vroeger zelf een XS1100 gehad.
Frame en achterbrug verstevigd + moto martin polyester.
full

Succes
:W
 
Okee,loopt lekker.Kickstartje zul je wat naar buiten moeten bouwen.Er zit nu 31cm ruimte tussen het frame bij de bruglagering om de brede 200 slof+ketting kwijt te kunnen.Ben van het punt uit gegaan waar het voortandwiel komt+een beetje reserver.
:W
full
 
Het frame en de brug hoeven niet aan beide zijden hetzelfde te zijn Jerry, mag gerust asymetrisch. Vind ik zelfs mooier in sommige gevallen. Wordt ie zo rechts niet te breed? Dan denk ik aan frame en kickstarter, achterbrug en uitlaat en schokbreker..
Hoeveel ruimte zit tussen de brug en het blok? Misschien een piccie van bovenaf?
 
Zit een paar mm ruimte op de krapste punt van het blok.Dat kan dus niet anders.
Met de kickstarter kom je toch niet weg met zo'n brede slof,ja dan moet je zo'n frame aan de rechterkant meer naar het midden plaatsen(wat je al zei)Weet niet of dat nou zo mooi word.Uitlaat en schokker is geen probleem.
full
 
Ziet er al goed uit, wilde de afstand tussen brug en blok al zo klein mogelijk houden omdat het tandwiel redelijk ver naar voren staat. Kickstarter moet erop, maar kan ik zo niet inschatten. Als je denkt dat die op een normale manier aangepast kan worden (een beetje naar buiten knikken) dan gaan we zo verder *O*
 
Okee,doen we.Heb je ook een pic van dat stenen tijdperk trapding. :)
De maat zou wel naar 29cm kunnen maar dan moet het voortandwiel meer naar binnen toe.(Wat achterband betreft kan dat maar dan is 200 het maximum,nu kun je nog eens een keer naar 210/220. :9~
Liefst laat ik hem zo trouwens.
 
Okee,doen we.Heb je ook een pic van dat stenen tijdperk trapding. :)
De maat zou wel naar 29cm kunnen maar dan moet het voortandwiel meer naar binnen toe.(Wat achterband betreft kan dat maar dan is 200 het maximum,nu kun je nog eens een keer naar 210/220. :9~
Liefst laat ik hem zo trouwens.

Hou maar 29cm en 200 max aan. Ga zowiezo met een 180 rijden en heb zelf 200 max aangehouden voor eventueel toekomstig gewijzigd inzicht. Breder dan 180 hoort eigenlijk niet op zo'n fiets.
Hier een foto van de kickstarter die ik heb liggen, is van een xs750 omdat de xs1100 eigenlijk geen vast heeft. Op de foto is het de middelste, maar die kan ik aanpassen; heb ik al vaker gedaan:

pict0206gc5.jpg
 
Hou maar 29cm en 200 max aan. Ga zowiezo met een 180 rijden en heb zelf 200 max aangehouden voor eventueel toekomstig gewijzigd inzicht. Breder dan 180 hoort eigenlijk niet op zo'n fiets.
Hier een foto van de kickstarter die ik heb liggen, is van een xs750 omdat de xs1100 eigenlijk geen vast heeft. Op de foto is het de middelste, maar die kan ik aanpassen; heb ik al vaker gedaan:

[afbeelding]

Is ook wel waar,tis geen Duitse fighter.
29 itis. :Y
 
Rene Cortie zat in Amsterdam en heeft ook vele Moto Martin's verkocht.
Of de mijne er ook vandaan komt weet ik echter niet, omdat deze met een Z650 blok is uitgevoerd. Terwijl Cortie voornamelijk Martin's met een Z1000 heeft verkocht.
Dit is een foto v/d mijne in plm. 1990. (blijkbaar de Godier Genoud-kleuren?)
[afbeelding]

Ik wist niet dat ie ook Motoplast-frames had verkocht.

Wat voor achtervork-constructie zit er trouwens in zo'n Motoplast?

Greetz, Q
Hier een foto van 1979 op Zandvoort 6 uur race.
Was een compleet fabrieksteam van Motoplast bij.
Reed later nog met deze motor in Misano.
Neutkens en Cortie waren destijds de importeur.
Motor liep hard en stuurde geweldig alleen was hij op zijn Italiaans geprepareerd:
Oliefilterdeksel doormidden,2 maal pitstop met losse olieslangen en de derde versnelling was na een uur of drie foetsie,dus schakelen van 2 naar 4.
full
 
Mooie foto Harrie! heb je er misschien nog meer?

@Mr Q: het frame op Ebay was voor stereo schokbrekers.

@Filegg: dat is een mooie die ik nog nooit gezien heb. Mooi slank. Kun je me wat meer foto's mailen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan