Endurance xs1100 project

Wat bedoel je met heel vroeger, Robin? Heb die motor toch al in 1982 van een turbo voorzien..
Misschien kennen we mekaar?

In '82 was ik zeven jaar oud. :/
Nee ik ken je motor van een reportage in de Kickstart oid?
De Robin in je ondertitel is diegene die in een mailliot rondloopt? Stil Max! })
 
Waarom niet zoals Emonts ooit een XS met een Egli-lookalike frame gebouwd heeft? En dan gewoon met 18"wielen. Kan er geen fotootje meer van vinden trouwens (en op satanicmechanic staat íe ook al niet!)
 
In '82 was ik zeven jaar oud. :/
Nee ik ken je motor van een reportage in de Kickstart oid?
De Robin in je ondertitel is diegene die in een mailliot rondloopt? Stil Max! })

Hahaha! Duidelijk... en yep, mailliot 8-)

Waarom niet zoals Emonts ooit een XS met een Egli-lookalike frame gebouwd heeft? En dan gewoon met 18"wielen. Kan er geen fotootje meer van vinden trouwens (en op satanicmechanic staat íe ook al niet!)

Die Emonts XS was opgebouwd met een Fischer frame en kettingaandrijving. Fischer frames waren EGLI look-a-likes met die grote centrale buis en hun kettingaandrijving was die zonder buitenlager... niet mijn smaak helaas.
Fischer Motorradtechnik (Wesseling D.) bestaat allang niet meer en hebben destijds al hun motorfiets aanverwante spullen verkocht aan opkopers .
De enige ooit gebouwde Emonts XS1100 is door een in Duitsland gestationeerde Amerikaanse militair meegenomen naar de states...
Was trouwens een naked bike en geen racer..
Moet zelf nog wat foto's daarvan hebben, want ben toen daar naar de motor gaan kijken, is niet zover van hier.
Fischer voorzag trouwens wel zijn frame van een extra motor ophangpunt, ivm de kettingaandrijving, iets wat Moto Martin niet deed.
 
Hoi G,

Je bent weer lekker op dreef, ik kan je bijna niet meer volgen.
full

Wat voor achterbrug komt er trouwens in?

Greetz, Q
 
Hoi G,

Je bent weer lekker op dreef, ik kan je bijna niet meer volgen.
[afbeelding]
Wat voor achterbrug komt er trouwens in?

Greetz, Q

Moet ook wat gebeuren.......hokkie moet ik nog afbetalen. :Y

Komt een brug in waar ik al meer van gebouwd heb maar dan net effe anders.
 
Ben volgens mij wat teveel zeker de lijn aan te houden van de rooie. :o
Je wou hem daar achter terhoogte van het zadel lager zeker,denk ik.Dit is een normale stand. :? (75cm)
full
 
Inderdaad erg hoog. Heb wat oude topics van je moeten doorspitten en nog eens goed naar de foto's van de racer moeten kijken. Ikzelf schat de bovenste horizontale buis ter hoogte van de inlaatopening. We moeten echter rekening houden met een aantal zaken:

-Te laag levert problemen op met de horizontale buizen die van voor komen.
-De dynamo die boven het voortandwiel komt te zitten (poelie erboven).
-Motorophangpunten: eentje wordt een freesstuk ipv carterontluchtingsdeksel, eentje wordt tegen de kettingaandrijving gebout, indien mogelijk gebruik ik die om de dynamo te monteren. (Gewone 2 plaatjes aan het frame lassen met twee draadgaten waar ik dan weer een beugel tegenaan bout)
-Schockbrekerbevestiging

Voor de montage van de tank en zit voorzie ik geen probleem als we omlaag gaan, dat is makkelijk op te vangen.
Welke hoogte heb je maximaal nodig voor de montage van de shock?
 
Okee,had ik wel gedacht(Was lekker bezig :+ ),de flex er in!Wat schokker betreft(als die redelijk vlak komt te liggen)heb ik aan de helft van het bovenste buisje genoeg.Haal dat stuk er wel af en las daar een nieuw pijpje op,beginnen we vanaf daar te werken naar onderkant balhoofd.
Misschien een beetje hoger kwa lijn wat het frame betrfeft. :W

Okee,zal effe pitte. :Z
 
Laatst bewerkt:
In de tussentijd begin ik wat probleempjes te krijgen in de "wielen afdeling". Ik kan helaas geen passend voorwiel vinden voor het Dymag 5 -spaaks achterwiel wat nu op de foto's staat. Daarom ben ik naar andere wielen aan het zoeken. Van de week kreeg ik 2 klassieke Marvic Magnesiums binnen, wat jonger maar ala. het achterwiel heb ik in Frankrijk gekocht voor een aardige prijs. Het meet 6x18", ik had liever een 5.5x18" wiel maar het is een goede start.

IMG_1078.jpg


IMG_1077.jpg


IMG_1076.jpg


Het voorwiel kwam van een vriend en ziet er verschrikkelijk uit. Ik heb het laten nakijken en er blijkt in scheur in het velgbed te zitten en een van de spaken is door en door geoxideerd. Rijp voor de prullenbak dus.

IMG_1079.jpg


IMG_1080.jpg


Het liefste zou ik Campagnolo's monteren in de maten 3,5 en 5,5 of 6, maar die zijn wel erg zeldzaam. Nu en dan staat er wel eens eentje te koop als onderdeel voor een Suzuki RG500.

campagnolo1.jpg


campagnolo2.jpg


Dus als iemand met een van bovenstaand kan helpen, heel graag *O*
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet beter voor Alu gaan in plaats van Magnesium?is wel een stuk veiliger...
Wel mooi projekt ga ik zeker volgen.

Gr Ed.
 
Balhoofd 4cm laten zakken en de achterkant gelijk met het inlaat traject,smoelt al beter.
Ben nu met de 2 hoofdliggers bezig,moet altijd even op gang komen zie het nu voor me. :Y
Pic komt straks.

Ik kreeg laatsten nog een adres voor een (misschien)een 5 Spaaks Dymag wiel.Rastec Ijmuiden.Misschien al geprobeert maar meld het toch effe.

Vind die 5Spaaks Dymag wieltjes honderd keer mooier Math. :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al een stuk beter uit Gerard *O* . Bij de GG en de Motoplast vind ik het knooppunt mooi vóór de cylinderkop waar de framebuizen allemaal bij elkaar komen, kun je daar wat mee?

Heeft het voorwiel nog genoeg speling zo? Moeilijk in te schatten zo op fotoos.
 
Laatst bewerkt:
~....

Het liefste zou ik Campagnolo's monteren in de maten 3,5 en 5,5 of 6, maar die zijn wel erg zeldzaam. Nu en dan staat er wel eens eentje te koop als onderdeel voor een Suzuki RG500.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus als iemand met een van bovenstaand kan helpen, heel graag *O*


Zitten die wielen toevallig in de oudere ducati`s zoals pantah`s??
 
Ziet er al een stuk beter uit Gerard *O* . Bij de GG en de Motoplast vind ik het knooppunt mooi vóór de cylinderkop waar de framebuizen allemaal bij elkaar komen, kun je daar wat mee?

Heeft het voorwiel nog genoeg speling zo? Moeilijk in te schatten zo op fotoos.

Mooi,bij het knooppunt bij de rooie loopt een buis overdwars en daar komen de vier buizen bij elkaar.Maar de buis op dat punt kan niet overdwars maar zal wat naar voren moeten want anders loopt die tegen het blok aan.Inherent aan de geometrie.
Er komen daar uiteraard wel een buis van onderen en van boven.

Als er een 17inch wiel(en plattere band)op komt heb je ruimte zat.
 
Zit nog effe te denken,wat we misschien nog kunnen doen om de de hoofdbuis in 1 lijn naar de 2 punten te leggen,misschien kan ik dan dat knooppunt creeeren.Wat er dan wel gebeurt dat de buizen wat minder mooi om het blok vallen(Hij komt dan wat hoger te liggen.)
full
 
In de tussentijd begin ik wat probleempjes te krijgen in de "wielen afdeling". Ik kan helaas geen passend voorwiel vinden voor het Dymag 5 -spaaks achterwiel wat nu op de foto's staat. Daarom ben ik naar andere wielen aan het zoeken. Van de week kreeg ik 2 klassieke Marvic Magnesiums binnen, wat jonger maar ala. het achterwiel heb ik in Frankrijk gekocht voor een aardige prijs. Het meet 6x18", ik had liever een 5.5x18" wiel maar het is een goede start.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het voorwiel kwam van een vriend en ziet er verschrikkelijk uit. Ik heb het laten nakijken en er blijkt in scheur in het velgbed te zitten en een van de spaken is door en door geoxideerd. Rijp voor de prullenbak dus.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het liefste zou ik Campagnolo's monteren in de maten 3,5 en 5,5 of 6, maar die zijn wel erg zeldzaam. Nu en dan staat er wel eens eentje te koop als onderdeel voor een Suzuki RG500.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus als iemand met een van bovenstaand kan helpen, heel graag *O*

Hoi,

even een vraagje. Hoe/waar laat je je magnesium velgen nakijken?
Ik heb zelf ook een set gekocht en wil wel weten of ze nog "gezond" zijn voor ik er mee de weg op ga.

Alvast bedankt.

Gz
 
Zit nog effe te denken,wat we misschien nog kunnen doen om de de hoofdbuis in 1 lijn naar de 2 punten te leggen,misschien kan ik dan dat knooppunt creeeren.Wat er dan wel gebeurt dat de buizen wat minder mooi om het blok vallen(Hij komt dan wat hoger te liggen.)[afbeelding]

Zo van opzij ziet het er volgens mij beter uit, niet. Ik heb echter nog geen idee hoe je het verder wil doen? Geen fotoshoppers hier?

@sidecarracing: bedankt voor de link. Erg duur, maar ik heb toch maar eens de maat opgevraagd.
@boutje; yup, helaas alleen in de erg kleine maten, 2.15x18 en 2.5x18 als ik me niet vergis.
@hailwood: denk ik ook. Tzt zal dat er ook inkomen. Maar van dit wiel weet ik nu zeker dat het goed is, is al iets beter voor het gemoed :X
@Tambugsxf: een kennis van me heeft ze gekontroleerd, hoe en wat weet ik niet.
 
Geen sjoppie, maar wel 3D!
[afbeelding]
Oh shit, ben al verder dan de FrameMaster.

Excuses en Greetz, Q

:} :} Heel mooi Mr.Q! Kun je de pijp boven de ontstekingsdeksel wat rechter maken?
Dus zonder knik erin naar boven? Oh ja, geen monoshock, maar een enkelzijdige schokbreker aan de rechterkant. :P Achterbrug a la GG? 8-) O-)
Bedankt... (wou dat ik zoiets kon...)
 
Okee,doen we hem wat rechter.Word die ook wat sterker van. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan