Enfield scrambler

Mwah. Ik heb een vergeten stukje bos gevonden, er stonden iig geen borden. Ik doe overigens wel erg mijn best niets te slopen.
 
Schop. Ik denk dat de vorige post zo'n beetje de laatste keer was dat de Enfield het daglicht heeft gezien. Tot gisteren. Met niet al te veel moeite moeite (puntjes vies, benzine oud, koppeling slipte iets bij het trappen) aan de praat gekregen en een fors stuk gereden. Het is toch echt wel een fijne machine.

Ik speel al een hele tijd met het idee om hem weer origineel te maken, maar het verzamelen van de nodige onderdelen gaat erg traag (en de prijzen vallen tegen). Mocht iemand nog wat hebben liggen.... Ik zoek vooral nog cockpit onderdelen, een zadel, originele uitlaat bocht en demper.
 
Danknje. Ik hou marktplaats al een tijdje in de gaten, maar er komt maar spaarzaam wat langs. eBay heeft genoeg en op zich goedkoop, maar met hele forse verzendkosten.
 
Ik heb wel wat onderdelen; originele narcelle met yoke, uitlaatbocht, originele uitlaat (maar die is zo groot, ziet er niet uit) en nog meer klein spul. Geen zadel maar wel buddy. Stuur maar een berichtje.
 
Als je nog een demper moet hebben en je wil een kick-ass geluid, kan ik je een BSA M20/M21 demper aanraden..8-)
 
Als je nog een demper moet hebben en je wil een kick-ass geluid, kan ik je een BSA M20/M21 demper aanraden..8-)
Ik hou van motoren die een beschaafd geluid produceren.

Over motoren die een beschaafd geluid produceren gesproken. Ik deed gisterochtend de schuurdeur open, stond in eens dit in de schuur (naast de Enfield uit dit topic en de Ariel uit een ander topic). Geen idee hoe die daar terecht gekomen is :+

DSC02912-121430.png
 
Het blijven echt leuke fietsjes om te zien! Helaas voor mij (veel) te klein....
Ik heb nu een scrambler xc 1200, maar daar ga je niet 123 mee raggen (vinnik zonde -O- )
 
Het blijven echt leuke fietsjes om te zien! Helaas voor mij (veel) te klein....
Ik heb nu een scrambler xc 1200, maar daar ga je niet 123 mee raggen (vinnik zonde -O- )
Te klein is een emotie :+

Ik ben 2 meter. 'Offcieel' is de Himalayan te klein en de Bullet veel te klein. Ik zit prima op de Himalayan (ik heb wel risers gemonteerd om iets hoger te staan). Ik zou echt niet op een grotere (zwaardere) machine offroad willen gaan.


Wat de Bullet betreft: Ik zou hem graag wat meer standaard maken zodat hij weer echt de weg op kan. Ik heb eens gekeken wat ik daarvoor nodig heb en ik kom eigenlijk heel erg ver, ik heb zelfs nog een bijna complete voorkant en zijkistjes liggen. Ik mis eigenlijk maar 3 dingen echt:
- Een zadel. Ik zat aan deze te denken, maar het is niet heel duidelijk of dat past
- Ik mis een teller + kabel. Mocht iemand nog wat (8cm) hebben liggen....
- Een demper die ook echt dempt, ik wil wel het warme geluid, niet de herrie van het kleine dempertje dat ik nu heb. Dus mocht iemand nog een demper voor een 38mm bocht hebben liggen.....

Daarna zou het redelijk vlot moeten gaan. Als alles past/af is zal ik het wel weer een keer allemaal uit elkaar moeten halen voor een likje verf.
 
Tellerkabel heb ik niet meer liggen maar heb een tip voor je, en voor je demper.. bestel op ebay vanuit India. voor ca 30 euro heb je een ori-enfield dempertje. Kies die korte versie. Daar komen prima klapjes uit. Het is een schottendemper. In theorie zou je carburatie er van veranderen maar.. de nokkentiming van de stdt bullet is zo tam dat ik niet denk dat het veel uitmaakt.
Geen zweefzadeltje? Sdt. buddyseat zal de wereld ook niet kosten?
 
Tellerkabel heb ik niet meer liggen maar heb een tip voor je, en voor je demper.. bestel op ebay vanuit India. voor ca 30 euro heb je een ori-enfield dempertje. Kies die korte versie. Daar komen prima klapjes uit. Het is een schottendemper. In theorie zou je carburatie er van veranderen maar.. de nokkentiming van de stdt bullet is zo tam dat ik niet denk dat het veel uitmaakt.
Geen zweefzadeltje? Sdt. buddyseat zal de wereld ook niet kosten?
Ik heb al op ebay india gekeken, maar of de prijzen vielen enorm tegen, of de verzendkosten. Ik zal nog eens wat langer kijken, dank je voor de tip.

Een zweefzadel hoeft niet zo voor mij, er zit al vering op de fiets en in mijn ervaring leveren de veren van het zadel zelf best vaak wel wat gedoe op.
 
Bedankt voor de linkjes en tips! De verkopers die je noemt op Ebay zijn veel goedkoper dan ik gisteren vond (75,- voor een demper en dan 15,- voor verzenden)

Hitchcock, dragandfly, feked e.d. zijn helaas nogal aan de prijs, zeker met verzenden erbij. Misschien even het eea opsparen en dan in eens laten verzenden, dat scheelt al iets.
 
Motorwerk is dus niet aan te raden? Een bron voor betaalbare onderdelen is sowieso wel handig, vroeger ging ik altijd naar Hilversum, maar ik kan daar niets meer over vinden. Was altijd leuk/boeiend om daar langs te gaan.


Ik heb vandaag en gister wat gerommeld aan de Enfield. Ik ben fors ziek, dus ik hou dat steeds niet lang vol. Inmiddels zit er wel weer een origineel koplamp huis op en tot mijn stomme verbazing kwam ik in mijn eigen schuur een hele mooie demper tegen. Ik had echt geen flauw idee dat ik die had.....

Anyway. Hij ploft weer lekker warm. Volgende is slotjes halen voor de zijkistjes, contactslot zien te vinden en dan de electra in de zijkistjes verwerken. Verder olie vervangen, tellertje regelen, koppeling stellen en een zadeltje. Hoeft allemaal niet in 1 keer, dus dit ga ik op m'n gemak doen de komende periode. Dan kan alles uit elkaar en van een net laklaagje voorzien worden.
 
Motorwerk is dus niet aan te raden? Een bron voor betaalbare onderdelen is sowieso wel handig, vroeger ging ik altijd naar Hilversum, maar ik kan daar niets meer over vinden. Was altijd leuk/boeiend om daar langs te gaan.


Ik heb vandaag en gister wat gerommeld aan de Enfield. Ik ben fors ziek, dus ik hou dat steeds niet lang vol. Inmiddels zit er wel weer een origineel koplamp huis op en tot mijn stomme verbazing kwam ik in mijn eigen schuur een hele mooie demper tegen. Ik had echt geen flauw idee dat ik die had.....

Anyway. Hij ploft weer lekker warm. Volgende is slotjes halen voor de zijkistjes, contactslot zien te vinden en dan de electra in de zijkistjes verwerken. Verder olie vervangen, tellertje regelen, koppeling stellen en een zadeltje. Hoeft allemaal niet in 1 keer, dus dit ga ik op m'n gemak doen de komende periode. Dan kan alles uit elkaar en van een net laklaagje voorzien worden.
Ik heb al diverse enfield spulletjes bij motorwerk besteld en eigenlijk alleen goede ervaringen mee...
 
Bij de Enfield club hoor je eigenlijk ook niets slechts over Motorwerk. Zelf wel spulletjes besteld bij Hitchcock.. is wel duurder geworden door Brexit.
 
Het suffe is, als je onderdelen uit India besteld, met je meestal niet, maar soms wel inklaringskosten betalen.
Vanuit de UK altijd..
Het lijkt nogal willekeurig hoe het bedrag wordt bepaald?

Ik heb 2 zeer slechte ervaringen met motorwerk.. had ze dus een herkansing gegeven maar dat beviel niet goed.
Als ik spullen nodig heb die gewoon goed moeten zijn bestel ik die bij een Duitse enfieldboer. Op 1 of andere manier kunnen die serieus beter spul leveren.. Zoals remankerplaten waarvan de nokken niet verbuigen, koppeling die een ton meegaat etc..
 
Terug
Bovenaan Onderaan