ervaringen gevraagd: Arai AGV Shoei Sidi AlpineStars

AzorSV

MF veteraan
14 sep 2002
1.958
38
Utrecht
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een andere motor gekocht.
Nu moet ik dus ook wat nieuwe kleding.

Mijn jasje en broek heb ik nog al vast gekocht, nu nog laarzen, handschoenen en een helm. Wat had ik tot op heden:

zwart/gele Dainese laarzen
+ design, na inlopen goede laarzen om mee te lopen en het rijdt ook ok, ook best waterdicht
- duur

wit/grijs/gele Dainese handschoenen met carbon stukken
+ design
- duur, niet echt slijtvast, ik heb 3 setjes versleten...

zwarte Arai Condor helm
+ perfecte pasvorm, redelijk stil
- duur

Maar nu moet ik dus iets anders. Dus jullie ervaringen/meningen gevraagd over de volgende items:

3 helmen:

Arai Viper
+ Arai bevalt goed en is goed, zit lekker, pin-lock (ik ben brildragend)
- duurste helm van het rijtje
viper_flag_italy_p.jpg


AGV S4
+ goedkoopste helm van het rijtje
- ?
motoristicna.celada.agv.s4.jpg


Shoei Raid II
+ pin-lock, ?
- ?
cacbbd74838fb119b5a89f816bc3fb50.jpg


2 paar laarzen:

Sidi B2
+ goedkoopste van de 2
- ?
8b1e0b62c179c14ff8f3781d37434bee.jpg


Sidi Vertigo
+ ?
- duurste van de 2
mvvertigo-nebi.jpg


2 paar handschoenen:

Alpine Stars SP2
+ zien er best mooi uit, prijs
- ?
f4e271823ad28433670353b67482d499.jpg


Of weer een paar van Dainese
+ zien er best mooi uit, zitten lekker
- prijs

Dus als jullie opmerkingen hebben over deze artikelen, laat het dan even weten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Rijd nu een jaartje (10k km) met de Raid II. Geen klachten over, maar gelukkig ook nog niet getest. Met een whisperkit wordt'ie echt stil, maar dan wordt het op- en afzetten wel erg lastig.

Verbaast me overigens dat zowel Shoei als Arai lekker zit. Ik heb een Shoei-hoofd en Arai beviel echt niet.
 
ik heb ook een Arai condor,was een dure helm maar ik wil niet bezuinigen op een hoofddeksel,volgende wordt weer een Arai (Haga replica :P ,als je t over duur hebt............... -O- )
 
arai en alpinestars , vind ik lekker. de sidi's lijken me ook een goeie keuze aangezien de halve wereld er mee rijdt...
 
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een andere motor gekocht.
Nu moet ik dus ook wat nieuwe kleding.

Mijn jasje en broek heb ik nog al vast gekocht, nu nog laarzen, handschoenen en een helm. Wat had ik tot op heden:

zwart/gele Dainese laarzen
+ design, na inlopen goede laarzen om mee te lopen en het rijdt ook ok, ook best waterdicht
- duur

wit/grijs/gele Dainese handschoenen met carbon stukken
+ design
- duur, niet echt slijtvast, ik heb 3 setjes versleten...

zwarte Arai Condor helm
+ perfecte pasvorm, redelijk stil
- duur

Maar nu moet ik dus iets anders. Dus jullie ervaringen/meningen gevraagd over de volgende items:

3 helmen:

Arai Viper
+ Arai bevalt goed en is goed, zit lekker, pin-lock (ik ben brildragend)
- duurste helm van het rijtje
[afbeelding]

AGV S4
+ goedkoopste helm van het rijtje
- ?
[afbeelding]

Shoei Raid II
+ pin-lock, ?
- ?
[afbeelding]

2 paar laarzen:

Sidi B2
+ goedkoopste van de 2
- ?
[afbeelding]

Sidi Vertigo
+ ?
- duurste van de 2
[afbeelding]

2 paar handschoenen:

Alpine Stars SP2
+ zien er best mooi uit, prijs
- ?
[afbeelding]

Of weer een paar van Dainese
+ zien er best mooi uit, zitten lekker
- prijs

Dus als jullie opmerkingen hebben over deze artikelen, laat het dan even weten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb ook de Shoei Raid II, toevallig precies de zelfde als op je foto *D
Heb ik nu denk ik 3/4 jaar en ongeveer 10.000km bevalt perfect, Pin-lock wordt standaard meegelevert.
Shoei heeft in mijn ogen twee voordelen op Aria, ze zijn stiller ( minder wind geruis) en je kan het vizier gemakkelijker vervangen, pasvorm is erg persoonlijk daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.
Verder heb ik twee paar hele dure GP handschoenen van Dainese gehad, van het eerste paar waren na een klein schuivertje de handpalmen compleet door gesleten en het tweede paar begon na twee jaar uit elkaar te vallen :(
Had ik iets meer van verwacht.
Maar misschien had ik het twee paar iets beter moeten onderhouden en waren alle handschoenen doorgesleten na 5m asfaltschuiven O-)
Verder heb ik op dit moment nog laarzen van Sidi, zitten bij mij echt super, maar dat is dus iets persoonlijks :X
Wel had ik de waterdichte versie en die waren dan ook echt waterdicht tot met de tweede regenbui daarna niet meer '(
Maar ach, regenrijden is toch niet mijn hobby en heb ze nu bijna versleten in 3 jaar.
Wordt dus op de komende beurzen eens kijken voor wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Gaan voor de helm die je het lekkerst en beste zit. Laat je goed informeren door een verkoper met verstand van zaken!

De keuze tussen die 2 sidi's is niet zo gek moeilijk... het zijn dezelfde laarzen, alleen de vertigo is verstelbaar (handig als je dikke kuiten hebt ofzo :P) en je hebt ventilatie. Als je van die 2 dingen niet warm of koud wordt, zou ik lekker de goedkopere kiezen... dat scheelt namelijk 40 euro als ik me niet vergis.

Wat die arai's betreft trouwens, een condor/chaser/viper vallen voor zover ik weet allemaal zo goed als hetzelfde... de verschillen tussen die 3 type arai's zit hem vooral in de ventilatie en de paint.
 
Ik heb ook de Raid 2, goede helm zit lekker redelijk stil.
Heb niet de whisper kit maar enkel die dat knistuk, scheeld ook al aanzienlijk aangeizne de wind bij mij langs onder naar binnen suisde.
Ik heb de Sidi's B2, waterdicht zijn ze zeker, alleen af en toe inspuiten met van die zooi waar je ook schoenen en jassen waterafstotend mee kan maken.
Helpt zeker wel, nog geen natte voeten gehad.

Kortom Shoei en Sidi's bij mij allebij positief.
Arai geen ervaring mee, maar zal ongewtijfeld ook zeer goed zijn, kwestie van passen :)
 
Bedankt allemaal voor de ervaringen.
Vandaag ben ik ook weer wezen passen.

Het worden de Sidi's B2, ik zie hierboven goede reacties, die zitten ok en zien er goed uit.
Qua helm ben ik er nog niet over uit (design), maar ik ben er vrij zeker van dat ik toch weer voor de (dure) Arai ga.
De AlpineStars handschoenen vond ik niet lekker zitten.
Ben dus maar weer voor een setje Dainese gegaan, maar dan weet ik dat ik over 2 jaar weer nieuwe moet kopen. Handschoentjes heb ik gelijk meegenomen, wel zo lekker op de terugweg :)
 
Ik heb de Shoei Raid II en de Sidi's B2. Bevalt beide zeer goed.

Wat de helm betreft, niet alleen op de looks af gaan. Ik vind Arai mooier, maar het zat destijds bij mij niet zo goed als Shoei. De XS van Arai was te klein en de S te groot.

Verder heeft Shoei een ideaal systeem voor het wisselen van je vizier, iets wat ik toch wel regelmatig doe. Bij Arai gaat dat een stuk lastiger, maar hoe het vizier in de helm valt, vind ik wel weer veel mooier.

Bij het passen niet opzetten en snel weer afzetten, maar probeer 'm toch een tijdje op te houden en vraag of je er even mee mag rijden.

Een tip is Kalsbeek Motoren in Zwolle ... zo veel keuze voor een helm!

Succes! :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb sidi's die er tussenin zitten
derde jaar, blijven perfect zitten, voor de vakantie nieuwe zolen onder laten zetten :)
laarzen zijn om te rijden.. heb iig al aardig wat km's gelopen met die laarzen a la dagelijks gebruik (omdat ze zo lekker zitten)

zelf alpinestars handschoenen SP1 , roodzwart, alweer een half jaar, zitten nog steeds goed :)

helm , shoei multitec, heb nu een soort van afkeer van wat ik aanvankelijk ooit op mn kop had... :)
helm is echt iets waar alleen jij in kan beslissen ivm pasvormen enz..
 
Hoi. Voor die laarzen keuze zou ik ook ff kijken hoe ze lopen.Vaak als je ze aan doet, heb je ze de heledag aan en als je dan naar een race (bv tt) loop je dus ook veel.Wat helm betreft moet gewoon goed zitten beter iets meer betalen dan achter af balen van een tegoed kope helm.
 
inderdaad, laarzen moeten echt goed zitten, daarom waren die Dainese laarzen zo lekker, heerlijk leder en een dunne zool, die Spidi laarzen hebben toch veel stukken hard plastic, maar ik zag wel dat dat in elkaar kan bewegen, ik denk dus ook dat ik die Spidi's ga proberen, er zijn zo veel goede reacties op die laarzen, kan niet fout zijn
 
ja dat is het bij mij ook, ik was echt bang om een helm te kopen die tegen zal vallen
daarom blijf ik bij de arai
 
hey,
Heb net nieuwe laarzen gekocht merk Gearne G-RS deze zijn top en zitten beter dan m,n ouwe sidi's
Ook is de Arai Mc Coy corsa in de aanbieding (rx7 corsair) heb ik ook geen klagen over.
zie:http://www.motowebshop.com/
suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan