Fazer 2004 koplamp mod

Karoshi

Die hard MF'er
8 apr 2004
524
0
Belgie
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een fazer 2004.
Het enige jammere punt aan de looks van de fiets vind ik dat ie op dimlicht maar aan 1 kant oplicht terwijl er toch een "dubbele" koplamp in de andere helft zit.

Heb gekeken in de handleiding en er zit inderdaad links een 55watt lamp en rechts een 55watt + 60watt lamp.

Mijn vraag nu.
Heeft er iemand een mooie howto of ervaring met het laten werken van de beide helften?

Ik ben aan het twijfelen om er zelf aan te beginnen of het bij zijn 1500km beurt te laten doen bij de dealer. Maar jah die gaat daar dan veel "tijd" aan moeten besteden en die tijd is heeeeel duur...

alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo,
Eerst moet je kijken welke vatting of type lamp er nu in zit H1, H4, H7 ? Waarschijnlijk zit er in het normale kruislicht een H4 in, en Yamaha heeft in het verleden bv in de TDM ook een H1 als enkele verstraler gebruikt, dus als dit zo is word het een beetje improviseren. De vatting moet in ieder geval een H4 worden. Voor de voeding gebruik je best misschien een paar relais, want met 2 lampen aan zit je met 8 a 9 ampere op je schakelaar.
Mestal lukt het om de bestaande vattingv uit de koplamp uit te prullen en eentje van een gebroken of occasie lamp er in te monteren.

Succes
 
Bij mijn nieuwe FZ6 Fazer (zilver/zwart) heb ik de lampen door de dealer laten doorlinken (ik had het in de prijs mee onderhandeld samen met en scottoiler). Het schijnt dat op zich alles al aanwezig is en dat het alleen een kwestie is van ergens onder de tank iets op een andere manier aansluiten.

Een klantvriendelijke dealer zal het je best (kort) uit willen leggen, lijkt me.

Succes!
 
Erg late reactie, maar misschien toch belangrijk om nog effe mee te geven. De FZ6S heeft maar één aansluiting links en één aansluiting rechts. Als je een aanpassing laat doen linken ze meestal gewoon het grootlicht door naar het standlicht en doen ze een aanpassing (vervanging, anders richten,...?) om de sterkte niet storend te maken voor het andere verkeer. Gevolg is wel dat je grootlicht (phare) niet meer functioneert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan