fietsbinnenband hitebestendig genoeg voor uitlaatklem?

Remond_FRL

MF veteraan
4 jan 2010
6.400
0
Roosendaal
Facebook
hallo

na vanmiddag een ritje gereden te hebben, trilde mijn ixil uitlaat telkens los van de linkpijp

nu zit er een beugel omheen. die de uitlaat klemt
12401564:jpeg_preview_medium.jpg


met aan de binnenkant een rubber....
nu was mijn gedachte om een stuk binnenband van een normale fiets te gebruiken om dit rubber wat dikker te maken

zou dit het houden? of gaat het door de warmte smelten?
 
het plaatje was eigenlijk alleen ter illustratie van de beugel :9

euhm..*zoeken doet
en foto gevonden

dit is die van mij:
LGIM0133.jpg


enige manier om zeker te weten of die het houdt, is door te testen natuurlijk
maarja, als ik daarna klodders rubber van mijn velg of uitlaat mag gaan poetsen.... _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Wat ook kan helpen is beide uiteinde van de ovale beugel aan de zelfde kant van de beugel bevestigen waardoor de beugel ook net iets strakker rond je demper komt te zitten
 
Ja, lipjes aan 1 kant deed ik vroeger al aan de brommer om een niet-verstelbare klemring iets strakker te krijgen. Maar druk je dan dat carbon niet in elkaar?

Ik zou fietsband-rubber (gebruik het zelf voor de gekste dingen) op die plaats niet vertrouwen, geef het in ieder geval minder dan 1 jaar .... en verwacht gore, zich in materialen vastvretende kleefzooi.

Echt hittebestendig en zelfs voedselveilig modern rubber zit tegenwoordig aan allerhande keukengerei en is ook als matjes/pannelappen te koop .... daar moet toch iets van voldoende afmeting en goedkoop genoeg bij zitten om te slopen.

Maar zit die eindpijp zonder eigen wurgklem ofzo zomaar op de bocht geschoven? Dan houdt die grote klem het nooit, ik "zie" dat spul al lengte-uitzetten & trillen. Kan op de verbinding zelf niet een gewone (RVS) slangklem ofzo? En evt een stripje latoenkoper ertussen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ten eerste heeft Bakfiets gelijk, je beugel zit niet goed gemonteerd.
De lipjes horen aan één kant van de steun gemonteerd te worden.

Ten tweede, het rubber welke bij de beugel hoort is van siliconenrubber, ik raad je dan ook aan om geen fietsband te gebruiken.

Rubbers zijn los verkrijgbaar!
 
hallo

na vanmiddag een ritje gereden te hebben, trilde mijn ixil uitlaat telkens los van de linkpijp

nu zit er een beugel omheen. die de uitlaat klemt
[afbeelding]

met aan de binnenkant een rubber....
nu was mijn gedachte om een stuk binnenband van een normale fiets te gebruiken om dit rubber wat dikker te maken

zou dit het houden? of gaat het door de warmte smelten?

heb je wel een klem om de linkpijp...? om hem aan de bochtenset vast te maken?
 
Bij de Action ( wat hebben ze daar niet?! ) verkopen ze siliconen bakvormen voor in de oven, verschillende kleurtjes zelfs.
Dat spul mag goed heet worden, en is lekker stroef.
Volgens mij kostte zo'n cakevorm iets van 2 euro.
Kan je voor jezelf zo'n strip er uit knippen, en 20 andere die je voor een dubbeltje verkoopt.
 
Laatst bewerkt:
Bij de Action ( wat hebben ze daar niet?! ) verkopen ze siliconen bakvormen voor in de oven, verschillende kleurtjes zelfs.
Dat spul mag goed heet worden, en is lekker stroef.
Volgens mij kostte zo'n cakevorm iets van 2 euro.
Kan je voor jezelf zo'n strip er uit knippen, en 20 andere die je voor een dubbeltje verkoopt.
Deze verkopen ze ook bij de blokker en de Albert Heijn. :Y
 
Ik zit met hetzelfde probleem. De beugel is net iets te los. Gewone tape houdt het maar een weekje uit dus heb ik nu aluminium tape gehaald. Eens kijken of dat werkt. Zou goed moeten gaan tot 140 graden. Weet niet of dat genoeg is....
 
zo ben ik weer :9


heb het stukje fietsband er eerst maar tussenuit gehaald, en de klem aan 1 kant gemonteerd zoals velen hier suggereerden.

klem lijkt nu inderdaad beter rondom de demper te sluiten, maargoed, we zullen zien hoe het zich voorlopig houdt.

heb voor de zekerheid alvast een bakmatje in huis gehaald :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan