Gangbare helmmaat?

Frozone

Die hard MF'er
16 jan 2005
399
0
Hilversum
Kan iemand mij vertellen wat een gangbare helmmaat is voor dames? Ik krijg regelmatig het verzoek of ze een stukje achterop mogen, ik heb alleen geen tweede helm. Ik wil op de motorbeurs gaan kijken voor een tweede helm alleen heb ik geen idee welke maat ik moet kopen.
 
Wat nou een echt gangbare maat is, is denk ik moeilijk te zeggen. En als je de goede maat hebt, dan nog hoeft een helm nog niet lekker te zitten.

Ik zou zeggen: als ze achterop willen, dan moeten ze zelf zorgen voor een helm en bijv. een goede broek, jas en handschoenen als jij dat niet hebt.


CAT
 
Leuk advies ...... ik begrijp uit de vraag dat er wisselende contacten (achterop de motor dan) zijn. Ik heb een "oude" helm mt 54 en 56 op reserve liggen. Beiden voor de gelegenheidsbuddy-tourist. Ik kom daar goed mee uit de voeten. Bij vrouwen dan hè? Mannen heb ik geen ervaring mee :-)
 
Laat ze zelf maar voor een helm zorgen als ze regelmatig achterop gaan.

Helm moet niet voor niks goed passen en daarbij lubbert ie uit bij degene met het grotere hoofd. Kleine hoofd zet hem op en heeft dan een te grote helm op de kop O-)

Ik zou het ook niet fris willen noemen als die helm steeds bij een ander op de kop staat

Verder: Eigen verantwoordelijkheid
 
Het gaat inderdaad om vrouwlijke "gelegenheidsbuddy-touristen" (mooie term), passen op de motorbeurs wordt dus wat lastig. Ergens rond maat 56-58 is dus de juiste keus dan?
 
ga idd zelfde probleem krijgen, rij regelmatig verschillende collega's naar huis.. nu nog met de auto, maar die gaat de deur uit. ;) maar zal maar tegen een collega van me zeggen dat ze een eigen helm moet nemen.. die zit denk ik wel best vaak achterop.
 
ben ik niet met jullie eens! Mt 58 is best wel groot ...... alhoewel ik me nu ineens besef dat ik niet weet welke postuur-voorkeur jullie hebben als we het over vrouwen hebben :-)
Als je idd maar eentje wil kopen (helm, niet vrouw!) dan zou ik voor 56 gaan. 'k Kan je vertellen dat ik de 54 vaker gebruik voor een passagiere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan