Gilera GP 800

hallo Mannen,

het was een spellingsfout. ik bedoelde niet 15km/u maar 150km/u. er zit trouwens wel een klein dip tot de 30km/u. niet zo erg als een standaard beverly 500 maar je voelt m wel.
en ja over die ketting. wat moet ik er van zeggen? misschien jammer? maar misschien moet het ook wel voor de krachtoverbrenging?
 
Ook de GP800 wordt leverbaar in de kleurcombinatie wit/zwart, tevens is de stuurhoek aangepast voor het strakkere bochtenwerk en een betere wendbaarheid in de de stad.

GP8002010%20arriba.jpg

GP8002010%20abajo.jpg
 
Ik reed ook in Amsterdam in vorige week naast 1 van deze jongens, moet zeggen dat ik het wedstrijdje bij het stoplicht niet schaamteloos verloor met 550 minder cc's.....

wel een vet apparaat!
 
De Gilera GP 800 te mooi lijkt en je droom van een versie bodybuildée voor 2010? Le serial-designer italien Oberdan Bezzi s'est penché sur le plus puissant des maxiscooters. De seriële-Italiaanse ontwerper Oberdan Bezzi gericht de meest krachtige maxiscooters. mercredi 29 juillet 2009 Woensdag de 29 jul 2009

Als vandaag is de meest krachtige Maxi-scooters-counter, de Gilera GP 800 kan hij zich onttrekken aan de komst van de nieuwe 2010? Certes, il brillamment illustré son potentiel sportif lors de notre essai circuit mais son style est généralement jugé trop sage. Hoewel het briljant illustreerde hij zijn sportieve potentieel in onze test circuit , maar zijn stijl wordt algemeen beschouwd te wijs. Sans oublier qu'il accuse 245 kilos à sec selon son constructeur. Niet te vermelden dat 245 kilo droge beschuldigd door de fabrikant. Le designer italien Oberdan Bezzi a saisi ces questions au vol. De Italiaanse ontwerper Oberdan Bezzi heeft deze vragen op de vliegen. En guise de réponse, il a imaginé cette nouvelle version plus racing. In reactie daarop maakte hij deze nieuwe race-versie. Seulement pour le plaisir des yeux ? Alleen voor je plezier?

Gilera_GP900_OBezzi.jpg


Meer watt, minder vet
O. W Bezzi verrait donc bien Gilera mettre son 800 au régime sportif. Bezzi zou dan weer zijn goed Gilera 800 Sport regeling. Pour commencer, une bonne cure de vitamines grâce à l'augmentation de cylindrée (à moins d'opter pour 848 cm3 comme chez Ducati ?) afin de muscler les très respectables performances de l'actuel GP. Om te beginnen, een goede remedie vitamine dankzij de verhoogde capaciteit (tenzij je kiest voor 848 cm3, berekend als Ducati?) Voor rundvlees tot zeer respectabele prestaties van de huidige GP. Ensuite, c'est la chasse au kilos pour dynamiser le comportement dynamique. Dan komt de jacht pond om het dynamische gedrag te stimuleren. Comme sur les Aprilia 750 Shiver et Dorsoduro , le nouveau cadre associerait un treillis acier pour tenir la colonne de direction et des platines en aluminium pour enserrer le bicylindre en V : rigide, léger et typiquement italien. Net als de Aprilia Shiver 750 en Dorsoduro , het nieuwe kader zou combineren met een stalen gaas om platen te houden van de stuurkolom en aluminium klem de Twin V-: stijve, lichtgewicht en typisch Italiaans.

Gilera_GP800_tuning_milan_08_stpz.jpg


Geïnspireerd door de GP 850 Centenario
Côté style, le designer semble avoir gardé en mémoire le très séduisant concept-scoot' présenté à Milan. Stilistisch gezien is de ontwerper lijkt te hebben herinnerde zich de zeer aantrekkelijk concept scoot 'gepresenteerd in Milaan. On retrouve en effet l'allure nerveuse du GP 850 Centenario : lignes tendues, optiques séparées et entrée d'air frontale, feu arrière vertical sans oublier une bulle et une coque arrière raccourcies. Men vindt het uiterlijk van nerveuze Centenario 850 GP : strakke lijnen, optische en aparte luchtinlaat voor-en achterlichten en verticale zeepbel en verkort achterbank. En revanche, il nous paraît regrettable de cacher un éventuel châssis sportif qui le différencierait à coup sûr de ses concurrents. Het lijkt echter jammer om een mogelijke sportieve chassis die zeker onderscheiden van zijn concurrenten te verbergen. Et la rédaction de scooter-station se reprend à rêver d'une version de série de ce scooter supersport. En het schrijven scooter-station is om weer te dromen van een productie-versie van de supersport scooter. Le moteur actuel et une électronique 100% fiabilisée conviendront très bien... De bestaande motor en elektronica 100% Trusted niet mooi ... "Allô, signore Gilera ?" "Hallo, Gilera signore?"


Crédits : Credits:
Par Charles Gaurier - Photomontage Oberdan Bezzi - Photo DR Door Charles Gaurier - Fotomontage Oberdan Bezzi - Foto DR

bron: http://www.scooter-station.com/Prospective-Gilera-GP-2010.html (vertaald door google)
 
overigens denk ik niet tot er zoiets gaat komen gezien dit bericht uit juli 2009 was.

En het daarna te stil over evt 900cc versie is geworden :O

maar zeker eens dat het design wel erg gaaf is
 
helaas als ik het geld had dan wist ik het wel.
waarom doe je hem eigenlijk weg met zo weinig km op de teller?
succes.
 
Laatst bewerkt:
heb er nog steeds geen zien rijden eigenlijk, alleszins niet hier in istanbul waar ik studeer of in belgie. ik vind het wel een erg aantrekkelijke machine, maar meer in de zin van dat ik het zou hebben als plezierscooter voor de fun of mooie dagen, en minder voor het zware werk. maar dat is dan weer totaal in strijd met de eigenlijk functie van een scooter... het functioneel werkpaard onder de tweewielers.
mijn eigen moto, een scarver, is al gedegradeert tot het werkpaard na een valpartij en het realiseren van de moeilijkheid om het door te verkopen. overigens geen probleem, hij verbruikt minder dan vele scooters (laagste verbruik gemeten was 3,7l per 100km, hoogste 5l) en heeft een riem (onderhoudsvrij).

heeft iemand van jullie er al eentje ingevoerd vanuit duitsland? er staan er daar echt veel te koop voor prijzen van zelfs onder de 6000 euro, en allemaal met lage km-standen, wat aannemelijk is omdat het een jong model, maar toch raar dat er geen enkele uitzondering is met wat meer km's.

heb wel schrik van de gevoeligheid voor diefstal. ik had de dealer gebeld om een proefrit te maken (maar er zijn weinig gilera dealers) en de enige in de buurt had zijn net verloren (gestolen uit showroom!). zeker in nederland worden zoveel scooters gestolen, met een gp800 zou ik me dus niet gerust voelen als die buiten stond in brussel ofzo (en wij hebben geen betaalbare diefstalverzekeringen in belgie). heb er dus nog nooit opgereden
 
Ja dan kan ik ook wel iets verkopen, heb zat kennissen.

Heb jij een foto kw van je machien, ben wel benieuwd eigenlijk.
 
ooh had ik het geld maar.
boedha het alternatief is geweldig kan niet anders zeggen een gs1200.
maar wat is de reden voor de overstap?
of liever gezegt waarom stap je van de gp af?
die spullen op marktplaats van je wat deden ze op de gp800 ik bedoel wat waren de prestaties na montage?
 
Laatst bewerkt:
sossa. ik rij voor mijn plezier dus geen woon werk verkeer. Komt er op neer dat ik vaker grote ritten wil maken en daar is de scoot minder geschikt voor. Met de mods trok hij echt als een lier , meer pk's en koppel denk ik. maar als je in de stad dan reed dan klonk het toch wel erg sportief.

ben net gebeld door iemand uit spanje die wel interesse had. Hij zei dat hij iets ging regelen met zijn vader die hem dan bij mij zou kopen. Ben benieuwd
 
een dealer van in mijn buurt kan wel aan een zwarte gilera gp800 geraken in Engeland.

Maar ...hij staat in miles...is op zich nog niet zo erg maar er komen
500 euro invoertaxen bij.
 
dat is om te zetten hoor de miles naar KM via het menu staat wel in het instructieboekje

mode knop ingedrukt houden en dan op contact zetten dan kom je in dat menu dan met set door het menu heen wandelen of was het nou Set en met mode wandelen :P

de snelheidsmeter geeft beide aan binnen rand is mijlen en de buiten rand km's
 
Laatst bewerkt:
dag oma even wat aandacht besteden aan deze vergeten scoot.
jammer dat er zo weinig gepost word over de gebruikers ervaringen.
nu weten we sinds 2008 niets over de kwaliteiten na 20.000 km of 50.000.
hoe kunnen we je nu vergelijken met de huidige norm scooters.
behalve je sterke krachtbron weten we nu dus niets over je onderhoud histori sinds je lancering.
je doet zelfs niet mee in de discussie jappen versus italyanen hoe komt het dat je toch zo verlegen bent?
 
Laatst bewerkt:
oma jij bent een bemoeial.
maar je ziet er nog steeds op en top uit.

hehe eindelijk vandaag naar van de kuinder geweest om de tandwielen erop te laten zetten.
ik moest daarna gelijk naar mijn werk toe dus mooi even de tijd om hem uit te testen.
wat een wereld van een verschil.
dit is een hele andere motor geworden.
de motor had tot 40 kmh veel trillinggen en na de 4000 rpm ging hij ervandoor als een haas.
erg verslavend.
overigens had hij met de bmc luchtfilter een grotere dip dus die heb ik tijdens het motorweekend in luxenburg de 2de dag er gelijk weer af gehaald en de ogrinele erweer in gedaan.
hoe dan ook nu is de motor enorm bij de les.
de trilingen zijn nagenoeg verdwenen, alleen bij de eerste aanvang 10kmh.
en bij stationair draaien.
nu als je gas geeft dan richt de voorkant zich gelijk op en schiet hij vooruit.
zenuachtie motor nee niet echt.
hij is niet alleen bij de les maar loopt nu in alle toeren mooi netjes.
nu als ik bij 140 gas geeft krijg ik nog steeds een schop onder mijn kont.
de motor liep eerst in een lijn naar de 140 a 160.
daarna nog steeds vlot naar de 180 a 200 en van daar uit kruipen naar de 210 en dan de laatste beetje uitvwringen naar de 220.
nu geef je gas en gaat hij gewoon in een lijn naar de 210.
ondanks een porshe voor mij heb ik nog geen ruimte gezien om er alles uit te halen dus de nieuwe top weet ik nog niet.
wat ik niet begrijp is dat hij nog steeds zo een hoge top heeft.
mijn verwachting was dat met 1 tand voor minder en 3 tanden achter meer dat hij qua top flink zouw inleveren.
maar zoals ik al zij vliegt hij in iedergeval naar de 210.
als ik klaar ben met werken en naar huis ga probeer ik de top uit als het lukt.
misschien komt het door de cvt dat hij niet of nauwlijks inlevert qua topsnelheid?
hoe dan ook het blok loopt net zo soepel als die van de aprilia srv850 maar dan met veeeel meer powers en souplese.
nu alleen de 43mm kleppen nog en dan de boel laten afstellen op de vermogens bank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan