goedkoop navigatiesysteem duurkoop?

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
ik wil graag een goedkope nav op mn motor hebben alleen voor flitspalen en snelheidscontroles en om te zien hoe hard je op sommige plekken mag
navigeren zelf is bijzaak en routes plannen of delen uit de boze,ik rij altijd zo maar ergens heen
goedkoopste merk toestellen beginnen bij 325,00 euro ongeveer tomtom en garmin
nu kwam ik dit tegen
≥ 4.3inch Motor Navigatie GPS Nieuwste Kaarten Europa 2018 - Accessoires | Navigatiesystemen - Marktplaats.nl
is dit wat?ervaringen? of is dit weg gegooid geld? merk is PROLECH nooit van gehoord en op google kom ik niet veel verder zal wel alibaba handel zijn oid maar als het duurzaam is who cares
kwam het merk Igo next generation world ook tegen onder de 200 euro schijnt met kaarten van navtech.Q te werken wat me zo niks zegt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen smartfoon ? het merk wat je noemt zegt mij verder ook niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is eventueel een optie ja maar dan heb ik usb aansluiting nodig 25euro
telefoon cradle tussen 35 en 50 euro
en een telefoon die (te)warm wordt?
een bikepenR motorsteun heb ik gebruikt kunnen bemachtigen gelukkig zijn ook best prijzig maar hier kan de tomtom of garmin direct op die andere zien er wel naar uit dat het ook past met 4 gaten op grondplaat
en de navi kan ik gewoon op de motor laten als ik hem niet gebruik.
 
Laatst bewerkt:
dat is eventueel een optie ja maar dan heb ik usb aansluiting nodig 25euro
telefoon cradle tussen 35 en 50 euro
en een telefoon die (te)warm wordt?
een bikepenR motorsteun heb ik gebruikt kunnen bemachtigen gelukkig zijn ook best prijzig maar hier kan de tomtom of garmin direct op die andere zien er wel naar uit dat het ook past met 4 gaten op grondplaat
en de navi kan ik gewoon op de motor laten als ik hem niet gebruik.

Is goedkoper dan een navigatie systeem, een telefoon die op de motor warm wordt :?
Rijwind koeling heb je daarvoor. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er een: Ander merk, maar dat ding is onder allerlei merknamen aangeboden. Het werkt en daar is alles wel ongeveer mee gezegd. Gebruikersgemak is niet aan de orde, een nieuwe kaart kopen is mij niet gelukt, want ik krijg geen reactie van de makers, routes moet je eerst downloaden van tomtom, converteren en daarna op een mapje plaatsen op het apparaat, er is ook software die je kan downloaden om een route te maken of aan te passen, maar ook daar is gebruikersgemak ver te zoeken, maar het werkt en ik heb hem inmiddels 2 jaar, de batterij is bijna overleden, maar verder functioneert alles nog.

Een miskoop is het niet: de prijs van de navigatie weerspiegelt precies de waarde ervan. Voor de helft van het geld van een tomtom heb je een functionerende navigatie, de meerwaarde van een tomtom of garmin kan je terugvinden in de kwalitieit van de software en de ondersteuning.
 
Vergeet duurzaamheid ook niet. Een telefoon in een cradle op je stuur is mooi, totdat t gaat regenen bijvoorbeeld.. Bij goedkope navi's is de vraag natuurlijk ook, hoe goed houdt het zich bij extreme weersomstandigheden, vaak laden/ontladen, etc. En als er bv. toch iets aan mankeert, hoe goed is dan de service?
 
En ook de hardware. Mijn huidige TomTom is al meer als tien jaar oud. De accu heeft nu wel zijn beste tijd gehad en het toestel is te oud om de laatste nieuwe kaarten te downloaden, maar verder werkt het ding nog als een tierelier.
 
Is goedkoper dan een navigatie systeem, een telefoon die op de motor warm wordt :?
Rijwind koeling heb je daarvoor. ;)
Weet niet hoe vaak jij je telefoon gebruikt in volle zon maar:
1. Het scherm is onleesbaar
2. Ding wordt zo heet dat hij in beschermmodus schiet en dus uit gaat.

Ik heb mijn telefoon heel veel en heel vaak op de motor gebruikt maar dat blijven toch bij lekker weer flinke nadelen.
Tegenwoordig in mn jaszak en via bluetooth hoor ik wel of er flitsers zijn en waar ik rechts/links moet. Ook een avontuurlijke manier :+
 
Weet niet hoe vaak jij je telefoon gebruikt in volle zon maar:
1. Het scherm is onleesbaar
2. Ding wordt zo heet dat hij in beschermmodus schiet en dus uit gaat.

Dat is dan helemaal afhankelijk van je telefoon. Ik heb een waterdichte die ik vaak op het stuur gebruik met navigatie etc. Nooit overhit, en onleesbaarheid van het scherm is niet meer of minder als met mijn oude tomtom.
 
Ik heb zo'n apparaat. Niet meer in gebruik ivm de aanschaf van een Tomtom rider 550.

Is een prima apparaat. Heb er IGO primo motoreditie op zitten. Staat wel in een topic in het grote topic reizen e.d.

Kaarten kun je evt via het illegale circuit downloaden. Blijf je up to date. Werkt allemaal prima. Niks mis mee.

Enigste minpunt is de batterij. Deze gaat snel op. Dan is hij via de motor niet meer fatsoeijk bij te laden. Kan ook aan de voedingskabel liggen.
 
Ik heb in en rond Shanghai eens in een (niet officiële) taxi gezeten.
Het geluid van de navigatie was zo schril dat mijn tenen spontaan krom trokken. Maar dat was nog het minst erge van de rit. :X
 
Ik heb in en rond Shanghai eens in een (niet officiële) taxi gezeten.
Het geluid van de navigatie was zo schril dat mijn tenen spontaan krom trokken. Maar dat was nog het minst erge van de rit. :X
Wel een happy ending gekregen aan het eind?
 
ik heb er twee, eentje de "öfficiele" Go-rider, daar wilde ik later een 2e cradle bij om te kunnen switchen tussen motoren, maar uiteindelijk de babi pangang versie gekocht, en die voldoen gewoon prima ...
Gewoon even uitzoeken hoe het werkt en je kunt er van alles mee doen...
Werkt via PLi open source
 
Weet niet hoe vaak jij je telefoon gebruikt in volle zon maar:

Geheel niet (op de motor) maar het kan wel, ook in de regen omdat mijn telefoon spat waterdicht is.
Ik heb een Garmin op mijn brommer zitten, de telefoon is bij mij (bijna) altijd uit tijdens motorrijden.

De audio van de telefoon en Garmin gaan via BT naar mijn headset.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor alle reacties als ik het zo lees dan is mischien toch beter om duurdere/of gebruikte tomm/garmin te kopen ivm de technische kant updates enzo
of mischien dan toch de tomtom VIO kopen nieuw
werkt via je telefoon die in je zak kan blijven zitten en heeft ook flitspalen en controles erop had ikzelf nog niet aan gedacht iemand hier ervaring mee?
Motorscooternavigatie | TomTom
 
Ik zou zeggen Bluetooth setje zodat je hoort wanneer een flitser in de buurt is.
De ejeas6 kun je bij Ali in China bestellen werkt top!
Flitsmeister voor evt. Flitsers of andere calamiteiten.
Je kan toch dmv powerbank je telefoon opladen?

Maar eh, ik rij zelf met een Tom Tom uit de 400 serie met life time flitsers en kaartupdate.
Die heeft mij al meerdere keren gered met een flitser of flitspaal.
De kronkelroute functie werkt zo fijn, de leukste binnen door wegen, ik zou niet meer zonder willen.
Die kan je zelf nooit bedenken of vinden. Zelfs in de regio wegen die ik zelf nooit bedacht had. Maar super leuk zijn. Ook heb ik het gevoel dat de kans op lazers minder groot zijn op die kleine wegen.
 
Koop een TT of Garmin tweedehands op MP, eentje uit vorige serie. Met een beetje geduld kun je die best voordelig aanschaffen.

Ik heb via Garmin nu de TT en ben er tevreden mee...kronkelroute werkt super en heeft me op de route geholpen bij een flitspaal ergens in Drenthe.... 8-)
 
Ik heb via Garmin nu de TT en ben er tevreden mee...kronkelroute werkt super en heeft me op de route geholpen bij een flitspaal ergens in Drenthe.... 8-)~[/quote]
ja ook in drenthe staan die maar gelukkig stuk minder als in rest van nederland.
en inderdaad gebruikt maar zien te vinden anders.
 
Ik heb onderstaande telefoonhouder voor mijn iphone 7. Ook te bestellen voor andere modellen. Waterdicht, en best goed afleesbaar. Voor flitsers is afleesbaarheid trouwens nog niet eens nodig wanneer je bluetooth headsetje gebruikt. Ook ben ik meermalen gaan rijden met 30+ graden, en het ding is nog nooit uitgevallen.
Als laatste vind ik het echt super prettig om niet nog een 'extra' apparaat te hebben. Mijn telefoon heb ik toch altijd bij me.

Interphone
https://www.mlmparts.com/nl/icase-p...MIuLqunuCm3AIVCbcbCh0oyw26EAQYASABEgJiVfD_BwE
 
Binnenkort is het gedaan met vaste flitspalen, gaandeweg gaat alles over in trajectcontrole, dus is het gewoon beter je overal aan de snelheid te houden.
 
Koop een TT of Garmin tweedehands op MP, eentje uit vorige serie. Met een beetje geduld kun je die best voordelig aanschaffen.

Precies, ik heb 7 jaar geleden op MP een tweede hands Z550 gescoord met lifetime maps. € 300.
Via een geheugenkaartje en een kleine truc heel Europa er op.
Werkt nog steeds perfect en heeft 2018.20 kaart erop. Prima investering geweest.
 
ik wil graag een goedkope nav op mn motor hebben alleen voor flitspalen en snelheidscontroles en om te zien hoe hard je op sommige plekken mag
navigeren zelf is bijzaak en routes plannen of delen uit de boze,ik rij altijd zo maar ergens heen....

Tja, op dit soort vragen krijg je altijd heel veel verschillende antwoorden. Maar als ik dit zo lees wil je goedkoop en heb je genoeg aan een telefoon met Flitsmeister. Goedkoopste oplossing is dan je smartphone op je stuur zetten met een nep X-grip uit China. Kost je rond de 10 euro en een USB aansluiting. Kost je 7,5 euro, bijvoorbeeld deze: https://www.marktplaats.nl/a/motore...rhQPFJs9Hr5A2Fs431J5FULwyFSOnaRK5WOZ29QrUtPs1
 
Terug
Bovenaan Onderaan