welke verzekering is goed en goedkoop

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
750
7
Overijssel
Al enige jaren verzekerd bij de ANWB, All Risk, maar kom er nu achter als ik op kenteken en schadevrije jaren ga vergelijken dat de ANWB best duur is vergeleken b.v. de FBTO, scheelt namelijk ongeveer de helft (zonder de kleine lettertjes te hebben gelezen).
Maar iemand ervaring met de ANWB en eventueel een andere verzekering?
We betalen nu iets van 128 Euro per 3 maand voor 2 motoren. All Risk.
 
Al enige jaren verzekerd bij de ANWB, All Risk, maar kom er nu achter als ik op kenteken en schadevrije jaren ga vergelijken dat de ANWB best duur is vergeleken b.v. de FBTO, scheelt namelijk ongeveer de helft (zonder de kleine lettertjes te hebben gelezen).
Maar iemand ervaring met de ANWB en eventueel een andere verzekering?
We betalen nu iets van 128 Euro per 3 maand voor 2 motoren. All Risk.
Ik denk dat je veel meer moet vermelden wil je vergelijken,bijv catalogus prijs gewicht en aantal pk,s
 
Zelf bellen en zoeken. (genoeg site's)
Onmogelijk om met anderen te vergelijken.
Er komen prijsverschillen door:
  • postcode
  • leeftijd
  • vermogen motor
  • km's
uiteraard al gedaan en bij het invoeren van de gegevens zoals jij al vermeld kom je uiteindelijk op een bedrag uit, daar verschilt het erg in vind ik, van 15 tot 45 Euro. Google weet veel, maar ervaringen hier zeggen mij ook wel wat. De goedkoopste hoeft niet de beste te zijn, dat laatste zie ik niet terug op de websites. Vandaar hier ook even een navraag.
 
Dan zoek je ervaring met uitkeren. (of schades)

Heb ik alleen met Unive, zelf onderuit gegaan door schijfremslot B| (nieuw VFR1200, 2400 eur schade :X )
Zonder probleem snel afgehandeld door Unive (All Risk) met behoud maximale no-claim omdat ik al meer dan 5 jaar max no-claim had.
Unive heeft 80% als maximale korting.
Dus één positieve ervaring, wil ik het graag bij houden ;)

Unive heeft geen alarm verplichting, wel korting wanneer je een alarm hebt.

aanvulling: ja ik had een reminderkoord, maar die had ik niet gebruik want ik vergeet dat natuurlijk niet :')
 
Laatst bewerkt:
Al enige jaren verzekerd bij de ANWB, All Risk, maar kom er nu achter als ik op kenteken en schadevrije jaren ga vergelijken dat de ANWB best duur is vergeleken b.v. de FBTO, scheelt namelijk ongeveer de helft (zonder de kleine lettertjes te hebben gelezen).
Maar iemand ervaring met de ANWB en eventueel een andere verzekering?
We betalen nu iets van 128 Euro per 3 maand voor 2 motoren. All Risk.
Waar je wel in de gaten dient te houden, waar ik zelf bij nieuwkoop mee te maken had.
Is diefstal beveiliging vereisten , verplicht alarm, slot art 5 of verplicht binnen stallen vanaf een bepaald tijdstip.
 
Combimotors komt er bij meestal uit als de goedkoopste. Of het ook de beste is kom ik pas achter als ik ze een keer nodig heb. Tot nu toe communiceren ze in ieder geval goed. In het verleden ook wel eens KNMV gehad maar daar was ik minder over te spreken. Erg bureaucratisch. Als ze iets fout doen kost het de grootst mogelijke moeite om het weer recht te breien.
 
Waar je wel in de gaten dient te houden, waar ik zelf bij nieuwkoop mee te maken had.
Is diefstal beveiliging vereisten , verplicht alarm, slot art 5 of verplicht binnen stallen vanaf een bepaald tijdstip.
Dit. Bij ANWB bijv ook alleen diefstal verzekerd als de motor >5km van huis geparkeerd staat, óf bij huis in afgesloten ruimte + art4 slot.

Bij de KNMV wilde ze persee dat ik een goedgekeurd SCM alarm op de KTM zet. Die bestaat dus gewoon niet (alarm wel, maar is niet helemaal officieel SCM gecertificeerd, dus dat risico met kleine lettertjes wilde ik niet lopen). Vandaar weg bij KNMV.

ANWB was vervolgens een vd weinigen die bonus/malus korting vd auto ook op de motor meeneemt. Dat was voor mij dan weer interessant.

Lang verhaal kort; er zit meer achter dan alleen prijs;).

Verder alleen ervaring met KNMV; auto total loss door iemand achterop en motor total loss door mijn eigen schuld. Beiden netjes opgelost en vrjj snel.
 
Ik zit zelf sinds een paar jaar bij Quakel via Combimotors. Ik vind hen niet duur en zij hebben geen alarmverplichting.
Klantenservice via combimotors is ook prima. Zijn bijvoorbeeld ook eerlijk m.b.t. het aanvinken (of eigenlijk juist niet) van onnodige verzekeringsdingetjes waardoor je betaalt voor iets wat je niet nodig hebt.
Inmiddels meerdere motoren en een auto daar verzekerd (gehad).
 
Beste forumleden,

Ik dacht ik gooi mijn vraag hier erbij ipv een nmieuwe topic over verzekering te starten. Ik heb sinds December 2023 mijn rijbewijs wil nu een motor aanschaffen en verzekeren maar blijkt nogal moeilijk te zijn en dan voornamelijk zakelijk ook een probleem is.

- Waarom is zakelijk motorverzekering een probleem bij vele verzekeraars? (begrijp hier helemaal niks van)
- Waarom hebben sommige verzekeraars probleem bij een te hoge aanschafwaarde of een te hoge pk/kg verhouding?
- Is een beginner dus verplicht een goedkoper motor met minder PK/KG verhouding te rijden?
- Iemand ooit dit soort problemen gehad? Heb je dat kunnen oplossen?

Ik hoop dat er leden zijn die dit hebben ervaren en goed hebben kunnen oplpossen of is er geen oplossing voor mijn probleem.
En de kg/pk verhouding ik wil niet topsport of wat dan ook een tourer met veel pk maar dat is niet de reden voor mij toevallig 170pk had voor mij ook goed geweest als die 110pk was bijv. Maar ja zit dus echt in een dilemma wil een motor aanschaffen maar door evt niet te kunnen verzekeren moet ik ervanaf zien misschien best lastig om dit zo te kunnen accepteren. Ben geen jonge persoon die nog veel risicos wilt nemen en durft. 42 jarige die echt wil genieten van touren.
 
Het scheelt per motor en regio welke verzekeraar het gunstigste is voor je. Sommige verzekeraars hebben bv geen alarm verplichting of kijken anders tegen pk/kg verhouding. Dus gaan zoeken op Independer en ook Combimotors om een offerte vragen. Die hebben namelijk, behalve Quakel, nog meer verzekeraars onder hun hoede en zoeken uit wat het goedkoopst is. Ze hebben ook een 6 wielenplan zodat je de no-claim van je auto kunt overnemen. Die moet je uiteraard ook bij hun onderbrengen. De KNMV heeft ook zo'n 6 wielenplan. En tot slot kun je ook bij de MAG kijken.

P.s. het lijkt me wel duidelijk waarom een motor met veel vermogen of een hoge prijs duurder is bij verzekeraars.....
 
Het scheelt per motor en regio welke verzekeraar het gunstigste is voor je. Sommige verzekeraars hebben bv geen alarm verplichting of kijken anders tegen pk/kg verhouding. Dus gaan zoeken op Independer en ook Combimotors om een offerte vragen. Die hebben namelijk, behalve Quakel, nog meer verzekeraars onder hun hoede en zoeken uit wat het goedkoopst is. Ze hebben ook een 6 wielenplan zodat je de no-claim van je auto kunt overnemen. Die moet je uiteraard ook bij hun onderbrengen. De KNMV heeft ook zo'n 6 wielenplan. En tot slot kun je ook bij de MAG kijken.

P.s. het lijkt me wel duidelijk waarom een motor met veel vermogen of een hoge prijs duurder is bij verzekeraars.....
Beste Vtwinner,

Hij mag zeker wat duurder zijn maar gangbare bedragen voor 0 jaar korting zit je rond 200 250 300 euro all risk met extraatjes.
Maar het probleem is dat ze hem helemaal niet willen verzekeren omdat het dan dus of zakelijk is de prijs en of pk/kg verhouding.
Zo zou het toch niet moeten zijn vind ik dan.
 
Per maand of per jaar? Per maand is wel absurd duur. Ik heb overigens geen ervaring met zakelijk verzekeren. Je zou erover kunnen denken om dan maar niet gelijk een splinternieuwe te nemen en dan eventueel kaal WA te verzekeren.
Maar eigenlijk is je vraag of het eerlijk is? Nou nee, de verzekeraars mogen de meest onredelijke voorwaarden hebben. Alleen WA is verplicht, de rest is 'extra'. Uiteraard kunnen ze niet te extreme eisen stellen omdat ze dan geen verzekeringen meer verkopen maar dat is pure marktwerking. Wettelijk mogen ze eisen wat ze willen en dat gebeurt bij motorverzekeringen inderdaad meer dan autoverzekeringen.
 
Per maand of per jaar? Per maand is wel absurd duur. Ik heb overigens geen ervaring met zakelijk verzekeren. Je zou erover kunnen denken om dan maar niet gelijk een splinternieuwe te nemen en dan eventueel kaal WA te verzekeren.
Maar eigenlijk is je vraag of het eerlijk is? Nou nee, de verzekeraars mogen de meest onredelijke voorwaarden hebben. Alleen WA is verplicht, de rest is 'extra'. Uiteraard kunnen ze niet te extreme eisen stellen omdat ze dan geen verzekeringen meer verkopen maar dat is pure marktwerking. Wettelijk mogen ze eisen wat ze willen en dat gebeurt bij motorverzekeringen inderdaad meer dan autoverzekeringen.
Ja echt ongelofelijk dit allemaal, helaas is het niet anders. Ik ga in ieder geval proberen om het wel voor mekaar te krijgen.
Zoals je zegt misschien ergens een start maken en dan na 1.5 jaar pas kijken naar een nieuwe. Dat geldt dan als 2 schadevrije jaren.
En ja dat is per maand en dan lukt het nog niet haha.
 
Laatst bewerkt:
ASR doet veel zakelijke motorverzekeringen. Maar wel alleen af te sluiten via een tussenpersoon. En een motor met 170pk met 0 rijervaring. Dat gaat je idd geld kosten. Ik heb 7 jaar niet gereden. Schadevrije jaren waren dus vervallen. 2 jaar geleden een Streetfighter gekocht met 130 pk. Dat was geen probleem. Dit jaar een Panigale met 150pk erbij en jahoor. Kon alleen verzekeren als ik een kopie rijbewijs liet zien. Gelukkig mijn A in 2007 gehaald. Dat was voldoende voor ze.
 
Laatst bewerkt:
ASR doet veel zakelijke motorverzekeringen. Maar wel alleen af te sluiten via een tussenpersoon. En een motor met 170pk met 0 rijervaring. Dat gaat je idd geld kosten. Ik heb 8 jaar niet gereden. Schadevrije jaren waren dus vervallen. 2 jaar geleden een Streetfighter gekocht met 130 pk. Dat was geen probleem. Dit jaar een Panigale met 150pk erbij en jahoor. Kon alleen verzekeren als ik een kopie rijbewijs liet zien. Gelukkig mijn A in 2007 gehaald. Dat was voldoende voor ze.
Klopt ASR is nu aan het kijken of ze het voor mekaar kunnen krijgen althans de tussenpersoon is er mee bezig inderdaad.
Ik vind het niet erg om natuurlijk wat meer te betalen maar uiteindelijk wat toch nog rendabel is en niet een situatie die dan misbruikt wordt.
En die tussenpersoon heeft me aangegeven dat ik minstens 2 schadevrije jaren moest hebben dat dat de situatie zou veranderen. En gaat dus proberen om aan te geven met een goede alarm klasse of het mogelijk kan zijn.
En er is ook een partij die mij niet wilt verzekeren puur door pk/kg verhouding. Maar normaliter is het dus 295 in de btw maar doen het niet.
Maar wel weer als ik dan van 170pk zak naar een motor met 145pk die dan weer wel hebben ze me aangegeven.
 
Ik zal Combimotors nog weer even noemen. Dat is in principe een tussenpersoon. Ook voor ASR. Ik heb goede ervaring met die club. Maar als je een goede agent om de hoek hebt zitten kan dat erg handig zijn. Zelfs als die iets duurder is.
 
Niet om te oordelen ofzo he. Maar overigens is 170pk ook wel echt heel erg veel als je net je rijbewijs hebt… tis natuurlijk niet voor niets dat verzekeraars moeilijk doen. Ik denk dat je aan 100pk meer dan genoeg hebt de eerste pak m beet 5 jaar.
 
Ik zal Combimotors nog weer even noemen. Dat is in principe een tussenpersoon. Ook voor ASR. Ik heb goede ervaring met die club. Maar als je een goede agent om de hoek hebt zitten kan dat erg handig zijn. Zelfs als die iets duurder is.
Vandaag toevallig met de merk dealer verzekering contact genomen. En die nam van alles door en gaf de situaties aan. Later dus via Combimotors contact genomen om door te zoeken. Kom met de zelfde behandelaar in contact. Zegt ie had ik jouw niet vanochtend gesproken voor Ducati. En die gaat dus via ASR
 
Terug
Bovenaan Onderaan