welke verzekering is goed en goedkoop

Niet om te oordelen ofzo he. Maar overigens is 170pk ook wel echt heel erg veel als je net je rijbewijs hebt… tis natuurlijk niet voor niets dat verzekeraars moeilijk doen. Ik denk dat je aan 100pk meer dan genoeg hebt de eerste pak m beet 5 jaar.
Gelijk heb je zeker tijdens het lessen en na rijbewijs ook hele tijd gekeken naar maximaal 100 125 dergelijke motoren. Maar na een aantal proefritjes met de dergelijke merken behalve de KTM die ga ik morgen even proefritje doen. De Power is aanwezig bij alle motoren als je gek wil doen maakt 100 of 150 niet zoveel uit. In ieder geval dat idee heb ik gekregen ik ging lekker cruisen power is aanwezig maar daar doe ik het niet voor. Ik wil gewoon genieten van leuke ritjes en mooie routes en dergelijke. En denk persoonlijk dan dat ik nu oud en wijs genoeg ben om niet gek te gaan doen dat is niet mijn reden. Dus vandaar uiteindelijk ervoor gekozen om toch dit te doen. Sorry als ik te lang lul by the way.
 
Ik was aan het twijfelen tussen De Ducati Multistrada V4S GT en de BMW R1300GS. En daar is nog de KTM 1290 super adventure s tussen gekomen lijst was langer. Is kleiner geworden met de proefritjes.
Mooie fietsen hoor :t Ik zou t wel weten van die drie. Maar ik ben bevooroordeeld.
 
Gewoon bij de bekende aanbieders shoppen, en vooral vergelijken. Als het goedkoop is dan zijn de vergoedingen er ook naar.

Ik heb al mijn verzekeringen onder één dak en incl. pakketkorting en kom ik uit op 2,68 per maand WA.
 
Proefritje gedaan op de KTM?
Jazeker. Maar door weinig ervaring op het moment van terugbrengen ben ik gevallen met de halve cirkel voor de ingang voor alle klanten aanwezig hahaha.
Grap van 560 euro is een dure proefrit geworden helaas. Maar wel een ervaring rijker dus de simpele dingen goed aanleren met grotere motor.
Maar even over de ervaring ongelefijk wat een power en trekkracht. Heel erg ervan genoten maar ook gezien dat het niiet mijn ding is althans nog niet. Ga denk ik mijn keus straks baseren op comfortabel rijgedrag die ook sportief kan zijn waar nodig. Maar een heerlijk bike die KTM.
 
Ai das balen zeg. Deuk in je ego. Gelukkig niets ernstigs. Wellicht ook wel een argument om te beginnen op een lichtere en goedkopere fiets…?
Dat niet zozeer wil alsnog een grote all roader. Maar weet wel dat ik zo nu en dan de parkeerplaats opga en blijven oefenen op de beheersing ervan. Denk dat ik het meer in dat soort situaties moet beter leren beheersen. Maar dan wel beter gevallen met de KTM dan straks met mijn eigen motor in de toekomst. Maar kom zoveel complicaties tegen met verzekeren dat ik de BMW moet nemen ivm minder vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat niet zozeer wil alsnog een grote all roader. Maar weet wel dat ik zo nu en dan de parkeerplaats opga en blijven oefenen op de beheersing ervan. Denk dat ik het meer in dat soort situaties moet beter leren beheersen. Maar dan wel beter met deze motor dan straks met mijn eigen. Maar kom zoveel complicaties tegen met verzekeren dat ik de BMW moet nemen ivm minder vermogen.
BMW kun je via de dealer verzekeren bij Allianz; zitten wel wat voordelen aan, maar ik denk niet dat het goedkoop is.
 
BMW kun je via de dealer verzekeren bij Allianz; zitten wel wat voordelen aan, maar ik denk niet dat het goedkoop is.
Klopt dan zit je zo rond 297 euro per maand maar wel zakelijke voordelen anders is het nergens te doen en dan vooral niet de Ducati die moet dan maar aantal jaren wachten tot ik meer ervaring en schadevrije jaren heb.
 
Klopt dan zit je zo rond 297 euro per maand maar wel zakelijke voordelen anders is het nergens te doen en dan vooral niet de Ducati die moet dan maar aantal jaren wachten tot ik meer ervaring en schadevrije jaren heb.
Voor dat geld kun je ook overwegen wa beperkte casco te verzekeren. 3500 euro per jaar aan premie betalen slaat nergens op. En bij ‘kleine’ schuld schades tot een paar duizend euro, kun je t vaak nog beter zelf betalen omdat je anders zo ver terugvalt dat je t drie dubbel in premie gaat betalen…
 
Voor dat geld kun je ook overwegen wa beperkte casco te verzekeren. 3500 euro per jaar aan premie betalen slaat nergens op. En bij ‘kleine’ schuld schades tot een paar duizend euro, kun je t vaak nog beter zelf betalen omdat je anders zo ver terugvalt dat je t drie dubbel in premie gaat betalen…
Ja kan kloppen maar er zit ook pechhulp binnen en buitenland bij en vervangend vervoer. En ga er van uit dat ik korting ga opbouwen hoop ik hahaha. En zelfs met deze premie zal ik kleine schades nog steeds zelf bekostigen. Als ik iets heb geleerd met verzekeraars zo lang je niks clamit mag je verzekeren en ben je eengoede klant wat nogal waardeloos is. De manier waarop ze te werk gaan zie ik echt als illegaal en onterecht misbruik. Wat heel apart is ik probeer met alles goed verzekerd te zijn maar ho maar om er geberuik van te maken dat is angstig. Maar helaas is het niet anders met ze. Ik hoop gewoon goed verzekerd te zijn en dan hopelijk bouw ik jaren op om in de toekomst gewoon goed en goedkoop verzerkd kan zijn.
 
Maar pechhulp binnen en buitenland via anwb kost je misschien 65 euro per jaar. Ik zou er echt goed over nadenken hoor… zoals je t schrijft, en aangezien je m zakelijk gaat kopen, denk ik dat je m op je eigen zaak koopt? Dan kun je schades ook wat ‘makkelijker’ bekostigen dan wanneer t van je eigen spaargeld gaat. Ik zou dan eerder t risico nemen dan een verzekeraar spekken voor 300pmnd.

Als je kijkt, wereldwijd, in de grote steden, zijn de mooiste panden van banken en verzekeraars… zegt genoeg ;)
 
Maar pechhulp binnen en buitenland via anwb kost je misschien 65 euro per jaar. Ik zou er echt goed over nadenken hoor… zoals je t schrijft, en aangezien je m zakelijk gaat kopen, denk ik dat je m op je eigen zaak koopt? Dan kun je schades ook wat ‘makkelijker’ bekostigen dan wanneer t van je eigen spaargeld gaat. Ik zou dan eerder t risico nemen dan een verzekeraar spekken voor 300pmnd.

Als je kijkt, wereldwijd, in de grote steden, zijn de mooiste panden van banken en verzekeraars… zegt genoeg ;)
Is zeker een punt om over te wegen ik ben voorlopig nog veel aan het kijken en te orienteren blijkt sowieso dat zakelijk verzekeren een ding is. En dan financier ik de grote deel om hem aan te schaffen dus de financiering kan en zal vast verplichten om hem all risk te verzekeren. Maar dit alles kan mijn keuze straks beinvloeden. Dus zo goed mogelijk alles doornemen en misschien particulier aanschaffen scheelt al meer dan 100 euro op maand basis voor de verzekering en wie weet na een aantal jaren met meer jaren zakelijk aanschaffen. Ze eisen zoveel KG/PK verhouiding aanschafwaarde beginde rijder met 0 jaren. Ik vraag me het zelf nu ook af wat te doen uiteindelijk. Miscchien een veel goedkoper motor met minder power nemen en wat jaren opbouwen en dan de overstap maken. alles is een optie voorlopig.
 
- Waarom is zakelijk motorverzekering een probleem bij vele verzekeraars? (begrijp hier helemaal niks van)
- Waarom hebben sommige verzekeraars probleem bij een te hoge aanschafwaarde of een te hoge pk/kg verhouding?
- Is een beginner dus verplicht een goedkoper motor met minder PK/KG verhouding te rijden?
- Iemand ooit dit soort problemen gehad? Heb je dat kunnen oplossen?
Zoals al eerder gemeld, als beginnende onervaren motorrijder is het gewoon niet handig zo'n zware en krachtige motor te gaan rijden. Daarom wil men dat ook niet graag verzekeren want dat gaat te vaak fout. Dat heb je zelf al met een proefrit ondervonden.
Je bent niets verplicht maar het is beter eerst wat ervaring (en schadevrije jaren van de verzekering) op te bouwen met iets als een tweedehands Vstrom of Versys of zo. Dat zijn geen kleine motoren, dat rijdt prima, en is toch aanmerkelijk minder lomp in gebruik. Veel mensen willen niets anders. Veel geschikter om wat mee te spelen en oefenen.
Een motor koop je om lekker te rijden, niet voor de buren.
 
Zoals al eerder gemeld, als beginnende onervaren motorrijder is het gewoon niet handig zo'n zware en krachtige motor te gaan rijden. Daarom wil men dat ook niet graag verzekeren want dat gaat te vaak fout. Dat heb je zelf al met een proefrit ondervonden.
Je bent niets verplicht maar het is beter eerst wat ervaring (en schadevrije jaren van de verzekering) op te bouwen met iets als een tweedehands Vstrom of Versys of zo. Dat zijn geen kleine motoren, dat rijdt prima, en is toch aanmerkelijk minder lomp in gebruik. Veel mensen willen niets anders. Veel geschikter om wat mee te spelen en oefenen.
Een motor koop je om lekker te rijden, niet voor de buren.
Ben nu ook echt aan het kijken voor een kleiner alternatief. Maar blijf het raar vinden dat het bedrag heel hoog moet zijn. Blijft apart op basis van je start bedrag en evt schadevrije jaren korting.
 
Zoals al eerder gemeld, als beginnende onervaren motorrijder is het gewoon niet handig zo'n zware en krachtige motor te gaan rijden.
Daarom wil men dat ook niet graag verzekeren want dat gaat te vaak fout.
Enkele jaren geleden kocht ik een Honda Blackbird, naast mijn Yamaha FZ750 waar ik al vele jaren schade-vrij mee had gereden.
De FZ was alle jaren verzekerd via een oldtimer-verzekering waar je geen schade-vrije jaren mee opbouwt.

Ik kreeg de Blackbird nergens verzekerd omdat ik geen schade-vrije jaren kon overleggen.
Argument was dat de Blackbird te veel vermogen zou hebben.
Gevaarlijk rijden ligt niet aan het aantal PK's maar aan de man die aan de gas-handle draait.
Combi-Motors deed nergens moeilijk over. Ze hebben gelijk gekregen want inmiddels rijd ik nu 5 jaar schadevrij met de Blackbird.
Overigens in deze periode ook geen enkele claim gedaan voor de FZ750.
 
Het heeft niet zo zeer met gevaarlijk rijden te maken. Het is gewoon een inschatting van een verzekeraar wat zijn risico is bij een nieuwe motor van 25000 en een onervaren bestuurder.
En dat begrijp ik ook wel. Voor je eigen veiligheid en financiele risico's kan je ook verschillende keuzes maken.

Een oudere blackbird kost veel minder en kan je wa verzekeren, en als je dan nog niet eens beginnende bestuurder bent dan is dat een heel andere situatie, ook voor de verzekering. Dat dat al lastig kan zijn zegt ook wel genoeg.
Een verzekeraar wil gewoon geld verdienen.
 
Het heeft niet zo zeer met gevaarlijk rijden te maken. Het is gewoon een inschatting van een verzekeraar wat zijn risico is bij een nieuwe motor van 25000 en een onervaren bestuurder.
En dat begrijp ik ook wel. Voor je eigen veiligheid en financiele risico's kan je ook verschillende keuzes maken.

Een oudere blackbird kost veel minder en kan je wa verzekeren, en als je dan nog niet eens beginnende bestuurder bent dan is dat een heel andere situatie, ook voor de verzekering. Dat dat al lastig kan zijn zegt ook wel genoeg.
Een verzekeraar wil gewoon geld verdienen.
Tis gewoon kansberekening. De kans dat iemand met 0 ervaring een motor op een hoop rijdt is aanzienlijk groter dan iemand die al 15 jaar motorrijdt. En aangezien verzekeraars niet graag uitkeren maken ze t gewoon zo duur dat jij denkt hmm laat ik maar op een goedkopere fiets beginnen.
 
Ik was dus niet een beginnende rijder met 0-ervaring.
In mijn geval was er simpel na te gaan dat ik feitelijk al vele schade-vrije jaren had.

Overigens betalen jonge gasten meestal wel de hoofdprijs om een motor te verzekeren.
Wel bedragen voorbij zien komen dat hun maandpremie al veel meer is dan mijn jaarpremie.
 
In mijn geval was er simpel na te gaan dat ik feitelijk al vele schade-vrije jaren had.
Maar daar gaat het een verzekering niet om, het gaat er om dat je ervoor betaald hebt, en dan wordt je wat "beloond" voor jaren (te) veel te hebben betaald. En als je een verzekering hebt gehad die dat niet heeft opgebouwd heb je er ook niet voor betaald.

Je ziet tegenwoordig vaak zelfs zo dat je maar op één voertuig opbouwd, dus per voertuig moet je jaren opbouwen.
Als je jong bent dan ben je helemaal de sjaak inderdaad. En beginnen op een A1 is ook geen luxe. En veiliger waag ik ook te betwijfelen.

Een verzekeraar wil niet alleen geld verdienen, maar MOET ook geld verdienen. Anders is het snel afgelopen.
Er zijn genoeg gemeenschappelijke voorzieningen die er niet voor zijn om geld over te houden maar kostendekkend in de belangen van hun klanten proberen te voorzien. Cooperatief tov commercieel. Maar geprivatiseerd is efficienter en goedkoper wordt ons wijs gemaakt.
 
Er zijn genoeg gemeenschappelijke voorzieningen die er niet voor zijn om geld over te houden maar kostendekkend in de belangen van hun klanten proberen te voorzien. Cooperatief tov commercieel. Maar geprivatiseerd is efficienter en goedkoper wordt ons wijs gemaakt.
Dat klopt, maar waarom zou een voertuig verzekering een gemeenschappelijke voorziening moeten zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan