Goedkoop setje banden nodig?

Nou ben ik ook wel een beetje huiverig maar als een gebruiker zegt dat het een redelijke band is.. waarom blijft men dan zo negatief? Menigeen is lyrisch over de BT45 en dat vinden anderen ook weer een rukband om maar een voorbeeld te noemen.

In dit licht vraag ik me eigenlijk af waarom de meeste motorrijders zo anti-apk zijn? Die apk zal op Duitse leest geschoeid zijn en dan krijg je Reifen Freigabe, maw dit soort banden krijgt dan geen kans meer. Dat willen jullie toch?
 
Je gaat toch niet serieus 7 tientjes betalen voor een China band... haal dan bij de dealer op de hoek gratis een 500km oude lekgereden band op, plak die en gooi die erom.

Maar wel voor een Braziliaanse band?
Of een Indonesische?
Of een Thaise?

Volgens mij moet je kijken naar prijs/kwaliteitverhouding. En in tweede instantie (bijna net zo belangrijk) je minimale kwaliteitseis.

Ik heb toevallig erg goedkope Aziatische bandjes in het assortiment. Die dingen verkopen erg veel en goed in Azië (waar Michelin ed ook niet veel kost!). Onder het mom van: "Pirelli? Nee, dat kennen we hier niet".

Een Vredestein(auto)band stemt iedereen in NL tevree, in Slovenië hadden ze er nog nooit van gehoord, en hoefde ze die band niet.

Even terug naar mijn Azië merkje: het komt uit een land dat één van de grootste rubberproducenten ter wereld is: grond stoffen komen bijna gratis uit de vloer van de fabriek omhoog. Het bedrijf maakt de machines voor bijv Goodyear, Michelin, Pirelli enz enz. Ze weten er dus wel degelijk wat vanaf.

Zijn de bandjes slecht? Nee, geenszins.
Zijn het topbanden? Nee, dat durf ik niet te zeggen. Ik denk wel degelijk dat er voor specifieke doeleinden (met name de veeleisende motorrijder) betere banden van diverse andere merken zijn.
Prijs/kwaliteit verhouding? Die lijkt tot op heden helemaal top. We (we, want ik heb een aantal klanten die maandelijks de ervaringen doorgeven over deze banden) wachten nog op slijtvastheid....

Je weet pas echt hoe een band is, als die in de praktijk is gebruikt en getest.
En mocht het toch niks zijn; uit assortiment. Mocht het wel wat zijn; mooi, want ze kosten ong 60 tot 70 % van de bekendere modellen.
 
Maar wel voor een Braziliaanse band?
Of een Indonesische?
Of een Thaise?

Volgens mij moet je kijken naar prijs/kwaliteitverhouding. En in tweede instantie (bijna net zo belangrijk) je minimale kwaliteitseis.

Ik heb toevallig erg goedkope Aziatische bandjes in het assortiment. Die dingen verkopen erg veel en goed in Azië (waar Michelin ed ook niet veel kost!). Onder het mom van: "Pirelli? Nee, dat kennen we hier niet".

Een Vredestein(auto)band stemt iedereen in NL tevree, in Slovenië hadden ze er nog nooit van gehoord, en hoefde ze die band niet.

Even terug naar mijn Azië merkje: het komt uit een land dat één van de grootste rubberproducenten ter wereld is: grond stoffen komen bijna gratis uit de vloer van de fabriek omhoog. Het bedrijf maakt de machines voor bijv Goodyear, Michelin, Pirelli enz enz. Ze weten er dus wel degelijk wat vanaf.

Zijn de bandjes slecht? Nee, geenszins.
Zijn het topbanden? Nee, dat durf ik niet te zeggen. Ik denk wel degelijk dat er voor specifieke doeleinden (met name de veeleisende motorrijder) betere banden van diverse andere merken zijn.
Prijs/kwaliteit verhouding? Die lijkt tot op heden helemaal top. We (we, want ik heb een aantal klanten die maandelijks de ervaringen doorgeven over deze banden) wachten nog op slijtvastheid....

Je weet pas echt hoe een band is, als die in de praktijk is gebruikt en getest.
En mocht het toch niks zijn; uit assortiment. Mocht het wel wat zijn; mooi, want ze kosten ong 60 tot 70 % van de bekendere modellen.

Mooi verkoopverhaal maar je hebt er zelf dus 0% ervaring mee.. En jou klanten zijn de detialhandel, die ze weer doorverkoopt. En omdat zij ze verkopen voor lage prijzen aan klanten die niet het geld voor dure banden hebben zeggen ze dat de kwaliteit goed is. (Want het verkoopt zo lekker..).

Mensen in die landen hebben een hele harde band nodig die amper slijt op die slechte wegen met hun brommertjes.. Niet een supersonische circuitband..
 
Laatst bewerkt:
Maar wel voor een Braziliaanse band?
Of een Indonesische?
Of een Thaise?

Volgens mij moet je kijken naar prijs/kwaliteitverhouding. En in tweede instantie (bijna net zo belangrijk) je minimale kwaliteitseis.

Ik heb toevallig erg goedkope Aziatische bandjes in het assortiment. Die dingen verkopen erg veel en goed in Azië (waar Michelin ed ook niet veel kost!). Onder het mom van: "Pirelli? Nee, dat kennen we hier niet".

Een Vredestein(auto)band stemt iedereen in NL tevree, in Slovenië hadden ze er nog nooit van gehoord, en hoefde ze die band niet.

Even terug naar mijn Azië merkje: het komt uit een land dat één van de grootste rubberproducenten ter wereld is: grond stoffen komen bijna gratis uit de vloer van de fabriek omhoog. Het bedrijf maakt de machines voor bijv Goodyear, Michelin, Pirelli enz enz. Ze weten er dus wel degelijk wat vanaf.

Zijn de bandjes slecht? Nee, geenszins.
Zijn het topbanden? Nee, dat durf ik niet te zeggen. Ik denk wel degelijk dat er voor specifieke doeleinden (met name de veeleisende motorrijder) betere banden van diverse andere merken zijn.
Prijs/kwaliteit verhouding? Die lijkt tot op heden helemaal top. We (we, want ik heb een aantal klanten die maandelijks de ervaringen doorgeven over deze banden) wachten nog op slijtvastheid....

Je weet pas echt hoe een band is, als die in de praktijk is gebruikt en getest.
En mocht het toch niks zijn; uit assortiment. Mocht het wel wat zijn; mooi, want ze kosten ong 60 tot 70 % van de bekendere modellen.


Vee rubber?????????

Prima rijschool banden en prima voor mensen die geen geld willen uitgeven aan banden.
Dat is volgens mij het action olie syndroom :9
 
Mooi verkoopverhaal maar je hebt er zelf dus 0% ervaring mee.. En jou klanten zijn de detialhandel, die ze weer doorverkoopt. En omdat zij ze verkopen voor lage prijzen aan klanten die niet het geld voor dure banden hebben zeggen ze dat de kwaliteit goed is. (Want het verkoopt zo lekker..).

Mensen in die landen hebben een hele harde band nodig die amper slijt op die slechte wegen met hun brommertjes.. Niet een supersonische circuitband..

Ik lever niet aan bedrijven, alleen aan eindgebruikers. Mijn klanten.
Ben geen groothandel oid.

En het is geen verkoopverhaal, je bent paranoïde :')

Ik zeg je al: als het k#t blijkt te zijn, dan doe ik er niks meer mee, als het ok is, kan ik de ervaringen van echte mensen (die klanten dus) gebruiken in advies naar anderen.

Dacht jij dat een motorzaak elk model, maat, merk en type band op elk model merk en type motor zelf geprobeerd heeft?

En natuurlijk zijn omstandigheden her en der anders :Y

Ik doe ook auto-bandjes. er dan heb je eigenlijk hetzelfde ding: vele merken en kwaliteit. Ook onbekende merken in NL, die wel erg goede banden maken. In andere landen / werelddelen zweren ze er bij. En die kan ik gewoon goedkoper verkopen, want ik betaal er inkoop ook minder voor.

En je staat er van te kijken hoe vaak mensen zeggen "nah, doe toch maar de duurdere Michelins". Eigenlijk net zo vaak als "Ja, maar dat profiel is niet mooi, doe toch die andere maar".

Ieder z'n ding :)

En toch moet het wel telkens gaan om de ervaringen van gebruikers; die is wat mij betreft (naast een ev test van ANWB ed) wel erg belangrijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gaat toch niet serieus 7 tientjes betalen voor een China band... haal dan bij de dealer op de hoek gratis een 500km oude lekgereden band op, plak die en gooi die erom.
Dat is dan ook de reden dat ik deze banden als test GRATIS heb weggegeven. Ik heb er wel uitdrukkelijk bijgezegd dat ik ze niet zelf wilde proberen, en dat ik er niet al te hooggespannen verwachtingen van had, maar je weet het pas nadat iemand het geprobeerd heeft.
 
is GEEN china band maar een TAIWAN band

ik lees weer allemaal verhalen van mensen die negatief zijn, maar zelf niet deze banden hebben getest.

"beste stuurlui staan aan wal" idee krijg ik hiervan.

en ja ik leef nog steeds.

voor een weekje knallen door de eifel zou iki ze ook niet meteen uitkiezen, maar voor woon werk verkeer en leuke zondagse dagen zie ik geen enkel nadeel in deze banden.
ik kom prima vooruit, door een bocht, of tot stilstand met deze banden.


meeste forumers gaan af op ervaringen van andere forumers en kiezen dan hun banden.
heb ik zelf ook gedaan trouwens.

heb ze nu gratis gekregen van frank, moest enkel montage kosten betalen, maar zelfs al zouden ze een tientje goedkoper zijn, dan zou ik ze nog wel geprobeerd hebben denk ik. gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
is GEEN china band maar een TAIWAN band

ik lees weer allemaal verhalen van mensen die negatief zijn, maar zelf niet deze banden hebben getest.

"beste stuurlui staan aan wal" idee krijg ik hiervan.

en ja ik leef nog steeds.

voor een weekje knallen door de eifel zou iki ze ook niet meteen uitkiezen, maar voor woon werk verkeer en leuke zondagse dagen zie ik geen enkel nadeel in deze banden.
ik kom prima vooruit, door een bocht, of tot stilstand met deze banden.


meeste forumers gaan af op ervaringen van andere forumers en kiezen dan hun banden.
heb ik zelf ook gedaan trouwens.

heb ze nu gratis gekregen van frank, moest enkel montage kosten betalen, maar zelfs al zouden ze een tientje goedkoper zijn, dan zou ik ze nog wel geprobeerd hebben denk ik. gewoon uit nieuwsgierigheid.


Als je er op een zware 170pk motor niet zenuwachtig op wordt, zijn het toch geen slechte banden?
 
is GEEN china band maar een TAIWAN band

ik lees weer allemaal verhalen van mensen die negatief zijn, maar zelf niet deze banden hebben getest.

"beste stuurlui staan aan wal" idee krijg ik hiervan.

en ja ik leef nog steeds.

voor een weekje knallen door de eifel zou iki ze ook niet meteen uitkiezen, maar voor woon werk verkeer en leuke zondagse dagen zie ik geen enkel nadeel in deze banden.
ik kom prima vooruit, door een bocht, of tot stilstand met deze banden.


meeste forumers gaan af op ervaringen van andere forumers en kiezen dan hun banden.
heb ik zelf ook gedaan trouwens.

heb ze nu gratis gekregen van frank, moest enkel montage kosten betalen, maar zelfs al zouden ze een tientje goedkoper zijn, dan zou ik ze nog wel geprobeerd hebben denk ik. gewoon uit nieuwsgierigheid.
Now the monkee comes out of the sleeve! :Y
 
een vw en een skoda zit ook weinig verschil tussen en toch zijn ze verschillend;)

feit is dat ze uit taiwan komen en dus niet uit china, ook al zit daar misschien weinig verschil in.
er zijn zat merken die niet in land van herkomst worden gemaakt van spijkerbroek tot auto.

er werd ook ergens gezegd dat iemand nog liever een 500km gebruikte lek gereden en daarna geplakte band zou rijden dan deze china ( taiwan ) band. leg eens uit waarom?
das het zelfde als zou je liever een geplakte durex rubber gebruiken dan een nieuw rubber uit taiwan.

nou dan rij ik nog liever op een NIEUW setje voor weinig waar nog GEEN negatieve reacties over te vinden zijn. er zijn alleen negatieve reacties van mensen die ze NIET geprobeerd hebben.

het is een gok ja. staatsloterij ook.

en nee...ik ben niet gefrustreerd ofzo, ik vind het alleen jammer dat mensen een merk niet het voordeel van de twijfel willen geven, en al op voorhand de grond in boren zonder er ervaring in te hebben.

misschien gaan deze banden mij na een tijdje helemaal niet meer bevallen, nou dan heb ik verkeerd gegokt en dan is het jammer.
maar misschien gaan ze me na een tijdje wel bevallen, dan was het de gok wel waard.
ze zullen vast beter zijn dan banden van 10 jaar of zelfs 5 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
Dat was allang bekend...

precies.
en ik had ze bijna zeker ook geprobeerd als ik ze niet gratis had gekregen, gewoon uit nieuwsgierigheid.
ik liep al bijna een half jaar met dit idee en heb veel gegoogled op deze banden, alleen wilde ik niet met een onbekend merk in de eifel raggen.

ik rij best wel vlot en sportief, maar ik rij niet knie schrapend door een bocht, ook niet met de bekende A merken.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, gripgevoel zit nu eenmaal tussen de oren... en is daarom nogal gevoelig voor beeldvorming.

Stel je voor dat er concrete waardes gecommuniceerd zouden worden, (die materiaaleigenschap bestaat ook gewoon, namelijk: μ). Als die per band bekend zou zijn voor een paar genormaliseerde basisomstandigheden bij gestandaardiseerde tests (bijvoorbeeld: 20 graden, droog asfalt en 5 graden, natte klinkers) dan wordt het iets meetbaars, net zoals pk's en kg's. Maar ja...
 
Laatst bewerkt:
update: geknipt en geplakt vanaf frank zijn site.

inmiddels alweer ongeveer 6000km eronder en nog steeds erg tevreden.

14 april ben ik naar circuit lelystad geweest en heb daar een dag lekker kunnen rijden, samen met nog zo'n 30 motoren waaronder ook 3 andere birds.
net als iedereen eerste rondje beetje warm rijden, daarna lekker vlot doorrijden over het circuit.
we zaten in de snelste groep en het tempo lag lekker hoog.

eerste sessie beetje te vlot na mijn idee, ik moest toch nog even wennen aan het circuit rijden ( banden waren ook wat op te hoge spanning ) maar daarna kon ik het prima bijhouden.
de banden konden het goed aan, had nog de standaard 2.9-V en 2.9-A in de banden en bij uitkomen bocht gleed ik beetje over de baan.
na een tip heb ik uit de losse pols wat lucht uit de banden laten ontsnappen en toen ging het daarna super lekker.

ik ben nu net een paar dagen terug van een week vakantie in zwarte woud en eifel, en ook daar geen minpunt kunnen ontdekken, ik heb gewoon niet in de gaten dat ik met "budget" banden onderweg ben. temperatuur was zo'n 10 tot 15 graden en de terugweg naar huis alleen maar regen.
overal genoeg grip, ook op de bitumen stroken ( had ik met de metzeler z8 meer last van ) en in de regen gewoon gematigd tot vlot rijden.

voorband is nog bijna als nieuw, achterband toont wel slijtage, die is nog net niet aan de slijtage nokken toe.

totaal zo'n 500km snelweg en de rest 50, 80, en 100km wegen gereden.

zal morgen foto neerzetten van de voor en achterband.

Foto-ALNWD3QZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan