Hoe banden oppompen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
21 mei 2020
179
76
Tja... hoe moet ik dit nou vragen...

De bandenpomp van het tankstation hier in de buurt heeft de geest gegeven. Kan gebeuren. De garagehouder vertelde me dat het apparaat niet meer gemaakt zal worden. Heel jammer want het was gratis. Ik tankte daar dus, als ik de keuze had, als tegenprestatie.

Ik zocht naar een nieuwe plek om mijn banden op te pompen en ging dus eerst in de kelder opzoek naar muntgeld. Zo'n rond ding met 50 erop. Eindelijk gevonden en opzoek naar een pomp. Jammer voor mij, alles hier in de buurt is nu 1 Euro geworden. Dat is 1. gedoe met muntgeld en 2. Duur voor 1 band. Achterband blijft keurig op 2.9. Ook na langere tijd stilstaan. Maar de voorband loopt nog wel eens terug van 2.5 naar 2.0 of minder. Dus altijd check ik de boel voordat ik rij. Banden/ wielen zijn goed. Gedoe dus. Ik ken die groene pompen waar je met een pinpas kunt betalen, maar die zijn aan de andere kant van de stad. Dus.... ook gedoe.

Hoe pompen jullie je band(en) op? Een mega compressor kopen is voor mij geen oplossing, maar misschien bestaat er iets kleins en handig.

Ben benieuwd, bedankt voor de tips!
 
De meeste "klanten" die bij mij op de zaak komen pompte ook gratis aan het pompstation.
Weet je hoe er mee om gegaan word/werd? Juist. Ding was om de haverklap stuk en kost serieus geld.
Dus klaar...nu een betaalde. Grappig is dat deze klanten niet bij in de zaak kwamen..maar wel ons vroegen hun te helpen.
Nu vraag ik geld om hun banden op te pompen. Inc tpms reset etc. Vraag 5 euro.
Zelfs dan nog gaat dat groepje ergens anders weer heen.

Niet erg..dat soort klanten hoef ik niet.
Begrijpelijk.
Triest hoe mensen het door dat gedrag voor elkaar verpesten.

Mijn pomp:

Huvema compressor olieloos 200ltr. | Bo-Mij
 
Laatst bewerkt:
Wellicht niet. Ik heb weer onkunde/onzekerheden waar andere mensen weer versteld van kunnen staan denk ik..:$

Toen jij ooit begon met banden pompen, kwam er paard en wagen aan te pas.

Je zult ooit een keer ergens moeten lezen om te ontdekken dat er ook elektrische usb mini compressortjes zijn. Dan kan je denken 'stom, paard en wagen werkt al 55 jaar prima, wat een onzin', of je denkt 'warempel dat is nog eens handig. Ik wil ook zo'n ding'.

Een forum is daar perfect voor, die dingetjes ontdekken van gelijkgestemden om je assortiment aan keuzes uit te breiden. Daar hoef je niet in te verdrinken verder.

Handig, kopen.
Niet handig, door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan