Hoe benzinefilter plaatsen

Vulcanrider

MF veteraan
Donateur
1 nov 2008
2.957
1.032
Zaandam
Hallo,

Vanmiddag een kleine benzinefilter voor een 8 mm slang gekocht en eigenlijk vergeten te vragen welke kan richting de carburateurs geplaatst moet worden.

Links zit het filter in het begin van het buisje vastgeklemd. Rechts is het filter aan drie kanten geklemd en kan de benzine er vrij in- of uitlopen.

Hebben jullie enig idee welke kant richting de carburateurs moet komen? IMG_2936.jpeg
 
Rechts instroom links uitstroom richting carbs…. Als ik het fout heb, hoor ik dat graag ( doe het al jaren zo, en als het goed is staat er ergens een pijl op die de flowrichting aangeeft.)
 
Ik vermoede het al, maar bij twijfel moet je nooit inhalen. Vandaar mijn vraag.

Ik ga het deel (rechts op de foto) waarin de benzine vrijelijk het filter in kan lopen aan de kant van het kraantje doen.

Bij deze bedankt.
 
Bekijk bijlage 1913846

Pijltje richting de carb

Het vuil komt dan aan de buitenkant en zodoende kan je zien of je filter vervuilt is.
Zou je hem omdraaien kan er minder vuil inzitten waardoor hij eerder verstopt.
Daarnaast heb je op die manier ook een groter filteroppervlak, doordat de brandstof van buiten naar binnen loopt (binnendiameter is immers veel kleiner dan buitendiameter van het filtermateriaal). Het filter zal daardoor minder snel verstopt raken.
 
Beste is natuurlijk om te zorgen dat zo'n lekkend irritant filtertje gewoon niet nodig is.
Tank schoonmaken en uitspoelen dus !

Daarbij wil ik even vermelden dat ik een chronische hekel heb aan dit soort filtertjes.
#ervaring #triggered

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan