RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.496
- 29.244
Ik had die ook vervangen een tijd geleden, kreng lekt alweer.Na het installeren van een schakelbrace ging de keerring van de schakelas wat meer zweten dan ie daarvoor al deed. Het was vandaag toch geen weer voor iets buiten, dus mbv een Goldwingdocs handleiding de keerring vervangen.
Makkelijk vond ik het niet, heb flink wat uren verprutst aan de veel te vast gedraaide bout om de dogleg op de schakelas te houden, kennelijk door dezelfde beun vastgezet als degene, die de remklauwen heeft gemonteerd... Daarnaast heb ik me ook het schompes gezocht naar doppen en ander gereedschap, dat ergens tussen viel...
Uiteindelijk toch gelukt om zonder uitlaat en subframe te demonteren alles los te krijgen. Nadat ik een klein gaatje in de oude keerring had geboord, kon ik die er ook makkelijk uittrekken en weer opzoeken...
Montage luistert vrij nauwkeurig, had eerst de dogleg te veel linksom zitten, tja, dan krijg je de schakelvork dus net niet vrij... Nadat ik dat had beredeneerd, was het vlot opgelost. En was de rest ook weer rap gemonteerd.
Vond het geen weer meer om een stuk te rijden, dus of het goed dicht zit met hete olie, bekijk ik een andere keer...
Foto1: links oud, rechts nieuw...
Foto2: vrij- en schoongemaakte schakelas...
Het is ook een authentieke ballen constructie, je krijgt het idee dat ze eerst het blok ontworpen hebben en daar een frame
omheen gelast hebben en er toen achter kwamen dat er nog iets om mee te schakelen op moest.