Goldwing topic

mooie strak zwarte fiets heb je trouwens!


ben al wel "voorzichtig" aan het rond kijken
kleur is niet het belangrijkste, maar helpt wel natuurlijk.

maar met welke km stand moet je nu toch wel een beetje op gaan letten?
1,5-2 Ton zijn ze dan wel een beetje op hun einde? of echt nog steeds maar net ingelopen?
 
mooie strak zwarte fiets heb je trouwens!


ben al wel "voorzichtig" aan het rond kijken
kleur is niet het belangrijkste, maar helpt wel natuurlijk.

maar met welke km stand moet je nu toch wel een beetje op gaan letten?
1,5-2 Ton zijn ze dan wel een beetje op hun einde? of echt nog steeds maar net ingelopen?
Volgens mij als ik het zo bekijk is het vergelijkbaar met een auto. 2 ton moeten ze allemaal kunnen, meer als je er zuinig op bent.
 
mooie strak zwarte fiets heb je trouwens!


ben al wel "voorzichtig" aan het rond kijken
kleur is niet het belangrijkste, maar helpt wel natuurlijk.

maar met welke km stand moet je nu toch wel een beetje op gaan letten?
1,5-2 Ton zijn ze dan wel een beetje op hun einde? of echt nog steeds maar net ingelopen?
Net ingelopen, hoogste km stand die ik gevonden heb is 5 miljoen km. Dat was een Amerikaan.
Die had alleen 1x het cardan vervangen.
 
5 miljoen heb ik nog niet gezien maar op YouTube genoeg wings die tegen de miljoen aanzitten.
Ik zit nu op 80.000 mijl dus bijna 130.000km.
Was wel grappig met het TT weekend hadden we het even over km standen.
Allemaal glimmende motoren in het groepje waarvan 2e hoogste iets van 40.000km had.
"Zo die van jou heeft al 80k!" Moest ik nog uitleggen dat het mijlen waren :P
hoeveel km staan die van jullie?
 
Eén teller staat op 33kmi, de huidige rond de 31kmi, dus zou het frame 64kmi oftewel 103kkm hebben, hij is uit '88, zou wel waar kunnen zijn, tsja O-)
 
5 miljoen heb ik nog niet gezien maar op YouTube genoeg wings die tegen de miljoen aanzitten.
Ik zit nu op 80.000 mijl dus bijna 130.000km.
Was wel grappig met het TT weekend hadden we het even over km standen.
Allemaal glimmende motoren in het groepje waarvan 2e hoogste iets van 40.000km had.
"Zo die van jou heeft al 80k!" Moest ik nog uitleggen dat het mijlen waren :P
hoeveel km staan die van jullie?
156000km, en 0,0 olieverbruik. Gekocht met 93000km op de teller. Kapot gegaan; 1x telleraandrijving en 1 dynamo, en een
koppeling hulp cilinder, totale kosten 210,-
 
0.0 olieverbruik geloof ik bij de mijne niet. Gisteren na het weekend op de zijstandaard een behoorlijke walm achter gelaten.
Dat doet die van mij ook, maar heeft geen zichtbare invloed op het oliepeil.
Beter is om de middenbok te gebruiken bij langere stilstand, anders lekt er olie de cilinders in.
Met het roken tijdens de start als gevolg. Het kan op zich geen kwaad, maar erg goed voor de bougies is het niet.
 
Ik had op mijn GL1200 zoiets zitten:
1702921958418.png

Om dat dashboardkastje mooi chrome af te werken. Ik heb het er af getrokken, kreeg steeds reflectie van straatlantaarns via deze spiegel in mn gezicht. Is er iemand die ik er wel blij mee kan maken?
 
Allemaal nog in winterslaap hier?:z Is nogal koud klote weer🥶, ik heb van de winter 1x kunnen rijden,
normaal gesproken moet ik toch minimaal een paar duizend km kunnen maken in de winter, maar
deze winter is wel erg bagger.🤢 Ik ben niet verder gekomen dan een paar keer laten draaien.
 
Allemaal nog in winterslaap hier?:z Is nogal koud klote weer🥶, ik heb van de winter 1x kunnen rijden,
normaal gesproken moet ik toch minimaal een paar duizend km kunnen maken in de winter, maar
deze winter is wel erg bagger.🤢 Ik ben niet verder gekomen dan een paar keer laten draaien.
Ik ben niet zo van het winterrijden maar heb gister toch even een mooi rondje gemaakt! Met 12 graden kan ik het ook geen winter noemen...
1000017580.jpg
 
Allemaal nog in winterslaap hier?:z Is nogal koud klote weer🥶, ik heb van de winter 1x kunnen rijden,
normaal gesproken moet ik toch minimaal een paar duizend km kunnen maken in de winter, maar
deze winter is wel erg bagger.🤢 Ik ben niet verder gekomen dan een paar keer laten draaien.
Ik be juist begonnen met de goldwing in de winter
 
Allemaal nog in winterslaap hier?:z Is nogal koud klote weer🥶, ik heb van de winter 1x kunnen rijden,
normaal gesproken moet ik toch minimaal een paar duizend km kunnen maken in de winter, maar
deze winter is wel erg bagger.🤢 Ik ben niet verder gekomen dan een paar keer laten draaien.
Ik rij gewoon door in winter hoor. Om de paar weekends 240 km naar mijn vriendin, effe koffie drinken in de trikewinkel (de trike houdt wel winterslaap) en alle verder voorkomende ritjes. In de zomer is de GL1500 mijn boulevard-cruiser, in de winter mijn pekelfiets...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm gewoon nog helemaal niet nodig gehad. De andere motoren trouwens ook niet.
Nu ik tegenwoordig geen leasebak meer heb die ik niet privé gebruikte, maar gewoon zelf een auto er naast heb gezet had ik verwacht dat ik wel meer zou gaan motor rijden, maar in de praktijk pak ik juist toch altijd de auto omdat het nu eenmaal veel makkelijker is ipv eerst een halve garage leeghalen om t zijspan naar buiten te kunnen rollen


Als later dit jaar de nwe schuur klaar is gaat t hopelijk allemaal wat praktischer worden


Mar over een paar weken moet die wel van stal voor t AET
 
Juist niet. Alternatief is vol in de wind op de BMW.
Voor mij wel, ik zit lekker in mijn verwarmde kippenhokje.
Overigens best wel behoorlijk wat motorrijders hier in Brabant afgelopen weekend, blijkbaar vroegtijdig wakker geworden
uit de winterslaap. :]
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Niet alleen in Brabant. Ook in mijn regio waren er genoeg te zien. Niet alleen de doorrijders op de pekelfietsen.
Het voelde 's-middags ook best wel prettig aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan