GPZ carb probleempje

anton86

Die hard MF'er
3 feb 2006
428
0
Westwoud
nou zoals het in de topic naam al vermeld word: er is iets aan de hand met de afstelling van m'n carburateurs.

het zit zo:
de motor start eigenlijk altijd zonder problemen, koud warm geen probleem.
als de motor koud is start ik altijd met choke open, na ffies rijden zet ik de choke uit en rij lekker zonder problemen verder.
maar sinds kort doet hij wat raar.
het lijkt wel alsof hij tijdens het rijden zomaar opeens verzuipt. dus hij zakt zomaar in. na een aantal seconden is hij erover heen en rijd ie weer normaal.
als hij in de "verzuip-mode" zit heb ik soms wat ploffen uit (het lijkt) me rechteruitlaat.
nou heb ik ff de search gebruikt, en na wat gelezen te hebben heb ik de carbs ff eraf gehaalt en schoongemaakt. ik heb gelijk maar ff de bougies eruit gehaalt om te bekijken. en ik zag de me rechter bougie een stuk witter was als de linker...
niet zo goed dus.

mijn vraag is dus: hoe komt het dat ie onder het rijden zomaar verrot begint te rijden, en wat kan ik er aan doen.

ik heb het zootje nog nooit gesynchroniseert (sinds februari in mijn bezit). kan dit ook een oorzaak zijn?

het gaat dus om een kawa GPZ500s uit '88
heb ook ff foto van bougies gemaakt.

Bijlage: bougie-1.jpg
 
Hoe is de rest van het onderhoud, (luchtfilter, hoe lang zitten die bougies er al in, kleppen gesteld etc.?)
Zijn de inlaatrubbers niet gescheurd of poreus?
Heeft de motor lang stilgestaan?
 
toen in de motor kocht, februari dus, heb ik hem een beurt gegeven.
dus filters, bougie, olie vervangen.
ik heb toen ook gelijk maar ff de kleppen gestelt.
inlaatrubber 100% goed, geen scheuren of poreus.
komen verder eigenljk ook geen rare geluiden uit het blok.

motor heeft bij de vorige eigenaar wel een tijd stil gestaan. maar omdat ik er eigenlijk een tijd probleemloos op heb gereden lijkt me dit niet echt een probleem.



thanx voor je reactie
 
oke, dus het (misschien) niet synchroon afgesteld zijn van de carbs kan naar deze problemen leiden begrijp ik. dan ga ik morgen de carburateurs er weer op zetten(goed schoongemaakt).
dan zal ik ook meteen maar ff voor synchroonmeters rondkijken. zijn nog best prijzig zag ik al, maargoed.

ik zal nog ff in de search uitzoeken wat ik pcies met de CO schroef doe :9

thanx alvast!
 
volgens mij zijn er wat probleempjes met de site :P laatste keer dat ik keek waren er wat meer reacties.. maargoed

eehhhhhhh ik heb zelf een een U-buis manometer gemaakt. dit werkt ook prima, alleen het probleem blijft nog steeds. dus heb ff setje nieuwe bougies+kappen+kabels gekocht. maar nog steeds geen verandering.
ik ga dit weekend opnieuw kleppen stellen, en hoop zo verbetering te krijgen.

ltrzz
 
full


De linkse bougie geeft het juiste beeld!
De rechter is wat zwartgeblakerd en dat betekent teveel benzine/of te weinig 'lucht'.
 
in een van die posts die verdwenen zijn, stond dat de foto geen correct beeld gaf, en dat de linkse dus niet netjes bruin was. maar een stuk witter, en dat de zwarte eigenlijk bruin was. ik kan het ook niet geloven, maar TS zei dat. ik vind nog steeds dat de linker er goed uit ziet.
 
in een van die posts die verdwenen zijn, stond dat de foto geen correct beeld gaf, en dat de linkse dus niet netjes bruin was. maar een stuk witter, en dat de zwarte eigenlijk bruin was. ik kan het ook niet geloven, maar TS zei dat. ik vind nog steeds dat de linker er goed uit ziet.


haha jah sorry, maar zo denk ik erover :9

ik heb vrijdag kleppen opnieuw gestelt... speling was te groot, vooral bij de rechter cilinder... dit zal dan ook wel de reden zijn geweest van de klappen uit me uitlaat.
heb um helaas nog niet kunnen testen want het schroefdraad van een bevestiging van het cilinderdeksel is dol :(
zal het vandaag ff uitboren en opnieuw moeten tappen dus.

@ willem1940: vlotternaalden had ik goed bekeken (niet onder vergrootglas dan) maar zagen er nog goed uit.

ik laat nog horen hoe het gegaan is.

alvast bedankt maar weer
 
nou goed nieuws... dat denk ik tenminste.

ik heb de kleppen dus opnieuw gesteld, en het probleem lijkt bijna wel over?
het "verzuipen" heb ik met koude motor nog heel even 30 seconden, en daarna rijd ie als een trein.

ik heb de kleur van de bougies nu nog niet bekeken, dit zal ik na het weekend ofzo wel doen (als het weer wat minder mooi weer is om te rijden).


ik denk dat hier wel een slotje op mag *O*

thanx allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan